Gå til innhold

Noen som har erfaring med EBC bremser?

Ranger emnet

Monthy

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier så lurer jeg på om noen har erfaringer med EBC standard bremser. lurer på om jeg skal gå for disse på min \97 ford mondeo.

takker for svar :)

- Skoda Roomster 1.9 TDI Sport alt utstyr 2007

- Suzuki "lynet" Swift GS '92 mod. VRAKET

- Mondeo 2.0 Zetec '97 mod. stasjonsvogn TIL SALGS!

- Peugeot 106 SOLGT

- Simson S50B1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har/hadde EBC "Green stuff" på Preluden.

Resultat: Null bedre bremseeffekt (helt nye, rengjorte, blanke bremboskiver) og masse støv.

Kommer ikke til å kjøpe igjen.

Har fått montert 13.5" wilwood GT bremseskiver med 6 stemplede kalippere. Hawk bremseklosser.

Føles og merkes, aldri vært borti kraftigere og presis bremsekontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om flere som har brukt skivene og fått kast i de etter kun kort tid (R32 345mm og G60 280mm). Og sett flere eksempler i England på at friksjonsmaterialet smuldrer opp. På mine Ferrodo klosser løsnet bremsebelegget fra backing platen, så nå er jeg tilbake til Mintex. De støver, men fungerer bra og er greiet å fjerne støvet

Endret av Polo Classic

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Kjøpte Green stuff i fjor sommer. De er helt ræva. De biter elending, tror jammen de biter dårligere enn de originale. Og de støver mye mer.... never again. Her blir det nok nye bremser, og vurderer ferodo eller mintex og nye skiver. Litt off topic, men håper noen kan svare kort på hva jeg bør velge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider