Gå til innhold

Zaronn

Bruker
  • Innholdsteller

    26
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Zaronn

  • Bursdag 12/24/1975

Contact Methods

  • Bosted
    Hamar

Zaronn's Achievements

  1. Flekkene er ikke hvite. Det er nok lyset som reflekterer flekkene på en slik måte at det kan se slik ut. Nå vet ikke jeg hvor god skjerm du sitter med, men ser du nærmere på det, så vil du se at det er dråper som har "etset" seg ned i lakken. Også lagt ved ett bilde til.
  2. Heisann Bilen var nylig inne til understellsbehandling, og får den igjen med skade i lakken (kun ett sted på ca 25cmx10cm). Det har da vært ett munnhuggeri for å løse dette problemet. Og ingen vet hva som kan ha forårsaket denne skaden. Noen her som kan ane hva som har gjort dette? Jeg tror avfettingsmiddelet, men det blir jeg nekta på at er mulig. Men jeg tror de har vært uheldig med å ikke fått skyldt bort avettingsmiddelet slik at det har blitt liggende over tid og dermed skadet lakken. Det er hva jeg tror.Kan jeg ha rett? Men hva tror dere dette kan være? Kan feks tynnstoffet gjøre slik skade? Problemet er løst med omlakkering, men jeg lurer veldig på hva som faktisk kan ha forårsaket dette.
  3. Heisann Jeg holder på å lakkere blå metallic lakk med lakksprøyte på flere forskjellige flater. Det går fint, men jeg får litt ulikt resultat på forskjellige flater. Det vil si, på noen flater får jeg grovere sølv, og mørkere nyanse. Jeg vet det er mye som spiller inn på nyansen og hvordan sølvet legger seg. Men jeg skulle vist hva jeg bør konsentrere meg om får å få sølvet til å legge seg riktig. For å si det slik, resultatet er dønn likt den originale fargen, men ett par steder har det blitt for mørkt og grovere sølv. Hva må jeg gjøre for å hindre at det blir grovt og mørkt? Hva må jeg konsentrere meg på? Er det slik at mere trykk gir mer sølv? Hva med avstand? Vet ikke om jeg skal holde nærmere eller lengre unna for at sølvet IKKE skal legge seg så grovt. Originallakken er slik at det ligger veldig mye sølv på toppen, også ligger fargen på en måte "dybt" under sølvet. Vel, håper det er noen her som kan hjelpe meg. På forhånd tusen takk!
  4. Det er igjen noen små porer, og jeg tror ikke jeg kan slipe ned noe mer.Redd det blir tynt med metall da. Så jeg tror kanskje det er best å ha på noe ruststopp middel. Hvis det finnes noe som funker vel å merke. Så, vet ikke helt hva jeg bør gjøre og bruke. Alle tips mottas med stor takk.
  5. Hm, har faktisk lest at rustbullet er dårlige greier og jeg. Så vet ikke hva jeg skal tro :drunk:
  6. Har søkt og funnet en del tråder om emnet. Men de var gamle og med sprikende svar. Så jeg prøver en ny tråd. Så, hvilket ruststopp middel er det som er det aller beste å bruke? Det er da snakk om smårust som er slipt helt ned. Men vil gjøre alt for at det ikke kommer tilbake noe rust.Så jeg vil ha på noe der som virkelig fungerer. Fant jo noe ved søk, ferromax corofix, ferromax rustkiller, rust-oleum, rustbjørn, rust bullet og brunox. Fungerer noe av dette her? Eller er det noe bedre å bruke. Hva bruker de seriøse lakkeringsverkstedene? Noen av dere her som kan svare kanksje? Hvis jeg bruker ett rust stopp middel, bør jeg grunne med rustprimer før sparkling da? Eller kan jeg sparkle rett på ett slikt ruststoppmiddel? På forhånd mange tusen takk for hjelpen.
  7. Nope,den holder trykket. Pedalen synker heller ikke, så ingen antydning til indre lekkasje i hovedsylinder heller, og kaliperne er overhalt. Og de viste seg at de var helt OK. Så var egentlig bortkastet å overhale de. Men det ble nå gjort likevel, uten at det hjalp noe som helst.Bremsevæska har jeg byttet litervis av uten forskjell. Så da står jeg igjen med klosser og skiver.... Det er originale klosser på den, men noe "billigbrask" av skiver. Så jeg vet ikke.. men alt heller jo mot at det er en av de, eller begge deler.. Derfor denne tråden :-)
  8. Takk for masse gode innspill. Untatt buskmann. Det du kommer med er jo helt på jordet. Med bedre bremser så sikter jeg til bedre bremser og ikke veigrep.Veigrep får du snakke om ett annet sted. Men klart bremser, stopplengde og veigrep er totalen for brems. Men det er ikke det som er poenget her. Det er jo ikke noe problem å få hjulene i lås, saken er heller hvor mye kraft man må bruke for å få de i lås! Derfor jakter jeg her på bedre bremseutrustning. Og btw har jeg ContisportContact 3!!Det viste du ikke? Sorry, blir bare så irritert på folk som deg som kommer med sånne luftige besservisserpåstander. Jeg er ute etter bremser som tar godt fra "touch", og som man kjenner røsker godt i skivene. De jeg har nå kjennes ut som man har dynket i olje. Det er helt ræva bremser. Utfra de innspill og egne tanker så står det i mellom å prøve Mintex, Ferrodo eller Galfer. EBC har jeg hørt så mye dritt om at det tørr jeg ikke å prøve. Men, er det fortsatt slik med Ferrodo at de har problemer med at belegget løsner? Folk erfart dette i senere tid? Men det med skivene og lurer jeg litt på, om det er noe mer skrubb å hente på å velge ett merke motfor noe annet? Bilen brukes til vanlig kjøring, men er på bane en gang i året om jeg er heldig. Så skal ikke ha noe ekstremt, men noe betydelig bra klosser og skiver.
  9. Noen her som har god erfaring med forskjellige merker av bremseklosser og skiver? Vet om EBC, Ferodo og Mintex. Hva bør en velge av det? Eller finnes det noe annet der ute som er verdt å vurdere? At de støver gjør igrunn ingenting, jeg er kun ute etter bremser som tar skikkelig godt! Også lurer jeg på om skivene har mye å si på bremse-effekten. Altså, vil jeg merke stor forskjell om jeg kjøper noe "billigskiver" eller om jeg satser på noe mere "kjent" merke? Feks brembo, EBC eller black diamond? Er forskjellen i materiale i skivene så stor at det merkes veldig betydelig? Takker for alle innspill.
  10. Har frontlykter hvor det er 3 små reflektorer i hver lykt. Nærlyset har vært elendig, og det er ikke så rart da lakken/krommen er flasset av i reflektoren. Så da lurer jeg på om noen driver med lakkering eller kromming av sånt? Eller finnes det noen kromlakk å få kjøpt til dette formålet? Tenker at det må sikkert tåle litt varme også. Håper noen kan hjelpe. To nye lykter koster 7000,-......
  11. Kjøpte Green stuff i fjor sommer. De er helt ræva. De biter elending, tror jammen de biter dårligere enn de originale. Og de støver mye mer.... never again. Her blir det nok nye bremser, og vurderer ferodo eller mintex og nye skiver. Litt off topic, men håper noen kan svare kort på hva jeg bør velge?
  12. Fett med ptfe (teflon) er vel noe av det beste å bruke, tror jeg. Mener verksteder bruker det.
  13. Nano virker jo interessant. Hvilke produkter bruker de som driver med bilpleie da? Produkter både til rens og impregnering?
  14. Takker. Da bestilte jeg Chemical guys Fabric Guard PROTECTANT. Får teste den. Ikke peil om den er bra men..gambler litt på den. Noen som vet hvilke impregneringsprodukter som er veldig gode?Altså som holder lenge og beskytter godt. Hva bruker de som driver med pro bilpleie feks?
  15. Noen som har peil på det? Jeg har prøvd å lete, men finner kun bilpleiefirma som utfører dette. Ingen produkter. Jeg vil gjøre selv :-) Så har noen tips om hvor man kan få kjøpt? Og hvilke merker som utmerker seg til formålet? Da til både tekstil og skinn.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår