Satanoperca Skrevet Mars 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2009 Hei har en 98 306 1,6 . for å fri ut må pedalen helt i gulvet ...har sett etter noe form for justering lest i Haynes boka men finner ut at det er 2 ting jeg kan gjøre ...viren kan justeres ...men ikke min og om jeg ikke missforstod kan jeg ta av armen som sitter nede på clutchhuset og flytte litt på denne sitter vist med en liten sett skrue ? har jeg forstått rett??? noen som har gjort det? det ble byttet kasse på bilen føre jeg kjøpte den og lyurer vel på om ike forrige eier har justert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reidar Skrevet Mars 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2009 Clutcharmen skal ikke flyttes. Den sitter ikke med settskrue men med en gjennomgående metallsplint. Det finnes clutchwaiere både med og uten selvstramming. De uten stilles manuellt med en vanlig mutter nede ved clutcharmen mens de med har en litt mindre åpenbar selvstrammingsmekanisme på omtrent samme sted. Dersom clutchwaieren din er selvstrammende og må helt i gulvet er enten selvstrammingen defekt eller så er waieren strekt. Isåfall bør du vurdere ny waier. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peugeot-406 Skrevet Mars 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2009 Om det er selvjusterende wire, så skal den justere strekt wire også. Vanlig så må det jo justeres med mutteren som sitter ytterst. Sikker på at du ikke begynner å få en slitt clutch da? :notin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredster Skrevet April 17, 2009 Rapporter Share Skrevet April 17, 2009 Når vi skiftet kassa og clutchen på min 95-mod 306, så var det selvstramming på den i hvertfall...... Er vel ikke mulig å få strammet på noe der i gården tror jeg - legger trykk på TROR ! Siter 07-mod Megane CC 1.6, 115 HK X- 01-mod 206 CC, 1.6-16V, 109 hk. X- 95-mod 306 cab. 2.0, 125 HK (Jeg vil alltid savne deg, min kjære !). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peugeot-406 Skrevet April 17, 2009 Rapporter Share Skrevet April 17, 2009 Er det selvstrammende wire, så kan jo wiren være defekt da.. Eller selvstramminga.. Når tar clutchen ut igjen da? Kan være at wiren er såpass strekt at den ikke makter og justere seg mer! Er det slitt clutch, skulle den ikke tatt før du er heelt ut med pedalen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Satanoperca Skrevet April 17, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2009 heisan 3mm wire kan ikke være så my strekt som dette var feil .... men det jeg gjrde var og dreie en "dings" av en nylon bolt og la imellom bommet litt på lengden men ikke mer enn at det ble nesten riktig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg