lknest Skrevet Mars 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2009 Noen som vet hvordan 2,3 motorene i en 91 mod audi 100 er? Har den noen kilometer igjen etter å ha gått over 300 000 ? Er det holdbare og bra motorer sånn generelt? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mills_kaviar Skrevet Mars 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2009 Disse 5'er motorene er de beste du får i audi, de mest holdbare. vet om flere som har gått over 400k selv har jeg en 6'er som har gått 250, som egentlig ikke er en så holdbar motor som 2,3 og 2,2. et eksempel på hva disse motorene tåler er 514hk i sportquattro med nesten 700 nm. har hørt at de skal være gode for opp mot 1000 hk(?) En annen ting som er et bevis på at denne motoren er god er at nå skal audi igjen begynne og produsere den i nye biler, da v8 går ut pga for høyt co2 utslipp.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lknest Skrevet Mars 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2009 Så du tror den holder en del kilometer ennå? Noe man burde være obs på når man skal se på en slik bil? Veldig skeptisk til at bilen har gått såpass langt i grunn, men jeg har heller ikke noe peiling på audi. Så hadde vært bra med noen tips ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mills_kaviar Skrevet Mars 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2009 for min del så hadde jeg kikket etter en som har gått kortere, med mindre den er strøken og i god stand. det er mange poster her på forumet som tar for seg hva man bør se etter på disse bilene. du finner mye med et lite søk.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2009 En hvilken som helst motor er ikke bedre enn den behandlingen den har fått. Har den blitt kjørt fint ved kald motor, mye langkjøring, regelmessig oljeskift med god olje osv så kan en motor som er kjørt 300' km være i bedre forfatning enn en lik motor som er kjørt 100' km! I utgangspunktet klarer denne motoren langt mer enn 300' km, gjerne det doble. Hvor mye mer er umulig å svare på da dette som sagt er avhengig av tidligere bruk og vedlikehold. Jeg har sett en Audi 1.8 rekkefirer der alt i motoren var som nytt etter 350' km, ingen tegn til slitasje noe sted. På den annen side kan man finne samme motor som er totalt utslitt og gjerne kjørt langt mindre. Om motoren går jevnt og fint, ikke bruker nevneverdig olje og ikke lager lyder som ikke skal være der, så hadde ikke jeg vært så redd for å kjøpe denne. Prisen spiller selvsagt en stor faktor her. Sjekk oljeforbruk, ventiltetningene kan være sprø og olje lekker forbi (Castrol?). Ta evt en kompresjonstest. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg