Sebbe91 Skrevet Mars 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2009 hva kan jeg gjøre med 240'en min for at den skal bli lettere å sladde med når det ikke er snø? selv om det går greit å sladde på blaut asfalt med litt fart så begynner den fort å spinne på kun det innerste hjulet :P jeg regner med at det blir mye bedre med sperre, men har ikke lyst å sveise siden jeg bruker bilen hver dag og har sett mange her inne med volvo som sier at det ikke er noe bra til noe annet enn sladding. og kjøpe synes jeg virker litt dyrt og mye jobb å få satt på plass. men hvis jeg for eksempel kapper fjærene eller kjøper lesjøfors fjærer slik at den blir lavere burde den vel ikke krenge så mye og derfor spinne lettere på det ytterste hjulet? en annen ting jeg lurer på er hvor god den blir å kjøre hvis jeg senker den 40-50 mm og har de orginale demperene? eventuelt saab dempere bak Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
enuriak Skrevet Mars 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2009 monter 2 orginal reservehjul bak så skal du få se noe rart;) men vær obs på d at bilen har ikke veigrep for 5flate øre:P!! Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-Christian Skrevet Mars 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2009 Blir jo enten å sveise sperre da, eller montere diffbrems. Det første er lite ideelt i og med at du bruker bilen daglig, og det faktisk er avskiltningsgrunnlag! Å kjøpe en ny diff, koster noen kroner, og er jo litt jobb å få bytta det, men det er nok eneste måten å få den til å spinne på begge. Men da vil du antagelig også slite med å spinne, med tanke på at den da får drift på begge hjula, og det skal mere til for å spinne. Så da må du ha mere hester. Om det hjelper så mye å senke den for at den skal slippe lettere og for å motvirke innerhjul-racing, er jeg tvilende om. Siter 02' Nissan Navara 91'240, søndagsbil x88'740 turbo intercooler x92'240, sladdebil x86'240, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
enuriak Skrevet Mars 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2009 monter grovt stabstag bak og senk bilen, men orginal demperene holder ikke lenge med et 40mm senkesett (40 er det laveste å få) Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Revolvo Skrevet Mars 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2009 nei nå spør du vanskelig..hehe;) Siter Mvh Tage Midtun volvo 940 97 turbo volvo 245 86 racarvogn 245 glt 87 (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Mars 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2009 Om det hjelper så mye å senke den for at den skal slippe lettere og for å motvirke innerhjul-racing, er jeg tvilende om. Om det spinner bedre på to hjul vet jeg ikke, men det slipper garantert lettere. Mye av kraften som ellers ville gått i bakken går med til krenging. Man kan lettere flicke den fram og tilbake med stiv bil og, blir ikke krenging frem og tilbake før den slipper. Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Mars 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2009 Om du monterer dobble stabstag bak og senker bilen så blir den enklere å legge opp i slædd. Men vil ikke påstå at den er så mye bedre å slædde med, det er mye mer ukontrollerbart å slædde med. Men om du hadde hatt ei sperre så er det mye mer kontrollerbart å slædde med, du slepper å måtte kaste bilen opp i slædd, den drar seg sidelengs når den begynner å spinne på begge :) Bilde av hvordan jeg lagde dobble stabstag: Var moro å kjøre med ei stund, men du snurrer mye fortere enn du regner med noen ganger. Jeg kunne bare svinge bilen min opp i slædd om det var litt vått på asfalten. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Næssen Skrevet Mars 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2009 Ossen fikk du til å montere dobbelt opp med stag? miksa noen fester sjøl eller no? Siter Volvo amazon 70 modell. (Langtidsprosjekt) Volvo 240 Turbo. Volvo 240 86 modell. (Delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projekt bruning Skrevet Mars 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2009 monter spyletank baki med dyser ut på hjula!!viktig å bruke de gamle japse ståldysene og at dem peker framover på bakhjula. fyll tanken med disel og sladd lett på de 3 første gira.... Siter 242 prosjekt 66" 17m super prosjekt.m52b23 m overlading 2come *jeg lover å ha mer linker til porno i signaturen min...* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sebbe91 Skrevet Mars 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2009 dyser på bakhjulene var jo ikke en dum ide :P, men tror jeg skal se om jeg får skrapt sammen nok penger til å kjøpe sperre, jeg så foresten en her som skulle selge bakaksel med orginal sperre, er dette noe å ha? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Næssen Skrevet Mars 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2009 Jeg har det, funker det, men er nokk mye bedre med en litt mere påkosta en,hehe Siter Volvo amazon 70 modell. (Langtidsprosjekt) Volvo 240 Turbo. Volvo 240 86 modell. (Delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
enuriak Skrevet Mars 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2009 prøv spylerdyser og avfettningsmiddel, ryker som f!;) Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vantage Skrevet Mars 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2009 Hiv ut bakseter og evnt all annen drit du måtte ha liggende bak framsetene. All vekt som presser bilen mer ned mot underlaget, er vekt du ikke vil ha når du skal få bakhjula til å slippe. Ellers er det vel bare å bruke g-kreftene. Kan ikke si jeg har hatt store problemer med å sladde med 240 noen gang. Sperre eller ikke, alt handler om å utnytte g-krefter til din fordel. Å senke den gjør det nok kanskje ikke lettere å legge den ut i sladd, men det er selvfølgelig lettere å kontrollere sladden, ettersom bilen blir stivere og du sitter mer vannrett istedet for at bilen krenger 45 grader i forhold til underlaget ;) Siter Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Mars 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2009 Ossen fikk du til å montere dobbelt opp med stag? miksa noen fester sjøl eller no? Det er bare å ta fantasien til hjelp det, er ikke værre enn å bruke ei plate i mellom det, så vips har du 2 under hverandre :) Bilder: jeg så foresten en her som skulle selge bakaksel med orginal sperre, er dette noe å ha? Jeg har nyoverhalt sperreaksel til 240 om du skulle trenge ;) Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sebbe91 Skrevet Mars 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2009 er det antispinnakselen som har 75% sperre? og hvor mye vil du ha for den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.