desibel Skrevet Mars 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2009 jeg skal bytte toppakning på miin 2000 Volvo V40 T4. så er jeg ganske grønn på slike ting. Kan noen forklare bare i korte trekk hvordan og hva jeg må gjøre? noe spesielt jeg må huske på f.eks.? slipesett med pakninger er kjøpt inn samt nye bolter, Takker for svar=) Siter volvo v40 T4 2000 x opel astra 1,6 8v 1992, x toyota carina II 1,8 GLI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Mars 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2009 Har du ikke gjort dette før burde du iallfall kjøpe deg en Haynes-bok. Toppakningsbytte er ikke bare bare, og alt skal være riktig når du skal starte bilen igjen. (Timing av kam etc etc) Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
desibel Skrevet Mars 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2009 Jeg har haynes boka. ja tenkte på at kamdrevene er i riktig pos i forholde til reima osv. Siter volvo v40 T4 2000 x opel astra 1,6 8v 1992, x toyota carina II 1,8 GLI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Mars 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2009 Står ikke det i boka? Da er den ikke mye verdt. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CivicLars Skrevet Mars 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2009 Tar jeg heeeeelt feil når jeg sier at man må demontere omtrent hele motoren om du skal bytte toppakning? Er grønn her jeg også... Siter - Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
desibel Skrevet Mars 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2009 ja om ikke hele så hvertfall halve hehe;P ja det står i boka men er litt forskjell på og lese noe å gjøre det i praksis. Siter volvo v40 T4 2000 x opel astra 1,6 8v 1992, x toyota carina II 1,8 GLI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Mars 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2009 Er bare å skru av toppen for bytte av toppakning :) Husk å merke eller notere seg alle ledningene man kobler fra, bensinslanger etc. Husk å rengjør toppen skikkelig under for gamle pakningsrester Husk å bytt strekkboltene i toppen. Husk å få timingen riktig når du setter på ny registerreim. Lykke til! :) Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
action Skrevet Mars 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2009 og husk moment når du skrur det sammen igjen. Siter 190e 2.0 - går dårlig og bruker mye bensin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet Mars 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2009 (endret) Du har momentnøkkel? Må ha det når du skal stramme til strekkboltene, pluss at du må vite moment. Var en her for en tid siden som foreslo å skjære reima i to mens den er på, og så fjerne den ytterste delen. Etterpå setter du på den nye reima Når den er halveis på kutter du av den gamle, og dytter den nye helt inn. Da vil ikke veiv/kam forflytte seg. Bør vel også helst plane toppen når du skal bytte pakning. I allefall så må pakningsflatene være dønn reine, og dette må gjøres uten å ripe de opp! Og husk på rene hender, det er veldig viktig! Lykke til :) Endret Mars 10, 2009 av _Evje_ Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
desibel Skrevet Mars 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2009 Takker for gode råd=) moment nøkkel har jeg, og momentet regner jeg med står i haynes boka;) Siter volvo v40 T4 2000 x opel astra 1,6 8v 1992, x toyota carina II 1,8 GLI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.