Gå til innhold

Føler til overs (LH2.4)

Ranger emnet


skralla

Anbefalte innlegg

Driver å monterer sammen ledningsnettet på motoren nå. Det er en FK motor, men originalt LH2.4 nett i 240'n...

 

En som hjalp meg å demontere merket alle følerene med maskeringstape og skrev hva det var... det er jo ganske lurt i seg selv... men nå som JEG skal sette det sammen igjen...

 

Så har jeg to stk kontakter som passer på tomgangsregulatoren.

Den ene er grå og er merket tomgangsregulator, mens den andre er svart og merket "tomgang" - hvem har rota her da? :)

 

Har koblet til resten. Dyser, bankeføler, etc...

 

hva kan den siste være fornoe? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en original F motor i den. Bilen er en 240 GL fra 1993. Så var vel ikke kaldstart dyse på denne motoren heller mener jeg å huske? Eller tar jeg helt feil?

 

Finnes det tomgangsregulatorer med to kontakt-stikk på? Kanskje jeg hadde det på den forrige? Den tida jeg kun visste hva ratt og pedaler var... :)

 

Er vel ikke verre enn å prøve seg uten, og lese av feilkoder. Kanskje jeg blir klokere av det...

Men apropos det.. åssen funker den feilkode avlesinga?

 

Er det den boksen som sitter bak på dempertårnet med ei rød diodelampe i som forteller meg feilkoder? Og åssen funker det? Er det så så mange blink, lange korte etc, eller åssen skal en bruke den? :)

 

Litt grønn på detta fortsatt, men har lært endel gitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er også montert! Spjeldhus, bankeføler, begge temp'ene, alle dysene, den grå til tomgangsregulatoren, og så har vi en til overs da :)

 

Midten bak motoren så kommer svinghjulsføleren opp og den er montert, og på andre sida har vi lambda-kabelen..

 

er det flere enn dette da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår