Gå til innhold

Diesel: Girkasser og mellomakslinger, hva passer?

Ranger emnet


BurnPr00f

Anbefalte innlegg

Dagen:D

Har en gammal 940 Turbodiesel her som har gått langt og lengre enn langt. Bytta clutch til sachs racing for en måned siden, og nå vare tydligvis kassa sin tur og...

 

Jævli vanskelig å få i 3:a giret og første er og inniblant vanskelig...

 

Spørsmålet er:

Passer alle m46 kassene på diesel-motoren, tenkte på å demontere clutch-huset og flytte det over...? om det går da.. såvidt jeg har sett så er clutch-huset løst, dvs skrudd fast til kassa, så det kan demonteres fra kassa...?

 

Noen som vet??

 

Har en m47 liggende, går det ann å bruke denne med en annen mellomaksling?? Hvis jeg flytter over clutch-huset, om det lar seg gjøre her og??

 

Hadde vært fint å hørt noen erfaringer her...

 

-------------------------

 

Selv mener jeg at 700 og 900 serien med diesel er klass like på det meste med tanke på lengden på mellomakslinga og forstillinga...

i 240 går vel diesel-motoren rett nedi uten å bytte forstilling, men på 7 og 900 må man bytte forstillinga og tror jeg.

 

Erfaringa fra clutch-byttinga er at lamellen er "spesial" på diesel, den bygger ca 1cm omtrent mer enn på vanlig bensin. Ellers tror jeg det er samma byggemåla på svinghjulet bare at det er litt mer massivt, samt stansa inn strek for timing av reg-reima. Er noe lenger clutch-hus, samt andre skruefester da starteren sitter på feil side og litt plukk:P ---derfor kan man bruke trykkplate fra vanlig bensinturbo, men dog bygger lamellen mer, da veit dere det og, hvis dere lurte...

 

På forhånd takk følkz!

 

P.S: Har noen en kasse som er i bra stand som de vil selge for en vettu' pris, så send meg en pm!!

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår