mtharaldVW Skrevet Desember 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2003 Hehei folkens! Jeg står litt fast og trenger litt gode råd og ideer! Jeg har en golf II med en 1800 cc motor (125000km). Jeg har skiftet kamaksel, dr. schrick 288. montert grenrør og effekt annlegg. Toppen er planet og ventilene er tatt. Itg luftfilter. Etter at jeg monterte kammen har jeg opplevd at Motoren "stanger" litt når jeg ikke gir gasspådrag. Når jeg kjører på ca 2000-3000 rpm uten og gi gasspådrag stanger motoren, men så straks jeg gir gasspådrag og akslererer går dette helt fint. kan dette ha noe med at forgasseren blir for ”liten”? Eller ken dette muligens ha noe med tenningskurven og gjøre? Jeg driver og skifter til en Weber DGV 32/36, men tar litt tid og tilpasse adapter platen! Jeg hadde håpet at dette gjerne hadde hjulpet! Jeg prøvde og sette større dyser i pierburgen, men det var ikke noe suksse! Er det noen som har peiling på va dette kan være? håper på masse gode råd, på forhånd takk! mvh mads Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakriste Skrevet Desember 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2003 hvor har du fått weberen fra, passer den golf 1.8? Siter MIN SIGNATUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mtharaldVW Skrevet Desember 26, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2003 Jeg har funnet Weberen på en sierra 2,0l. Tingen var det at jeg var møkka lei Pierburg forgasseren, med vakum og en veldig ustabil automatchoke. da var det like greit og skifte hele greia ut med noe som er hakket større, og mer politelig... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zckumling Skrevet Desember 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2003 passer en sierra-weber på 1.6 liters motorer også? Siter [ ]1990 Scirocco GT2 1.8 [ ]1983 Golf GTI - Prosjekt [x] 1984 Golf II 1.6 - Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikvw Skrevet Desember 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2003 Så lenge du har vinkelsliper og sveiseaparat for hånd!! Men innsugsmanifoilen er vel samme på begge to, så så lenge du får laga en brakett og festa forgasseren, så bør det gå bra. Anbefaler deg foresten å finne en pent brukt 1,8 GU motor, det gjør susen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mtharaldVW Skrevet Desember 28, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2003 Den passer ikke!, men det er ikke noe problem og mekke et adapter mellom forgasser og innsug! Vet ikke hor mye dette har forseg dersom du ikke har fikset eksos, topp, og eventuelt kam..Alt henger sammen..Men denne gasseren er et godt alternativ dersom du trenger mer luft og bensin... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.