alek_88 Skrevet Mars 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2009 Hei, nå er det andre gang hallgiveren ryker på audi'n min. Har hørt noe om at de ryker pga dårlig jording til motoren! Kan dette stemme? Noen andre som vet hvorfor de ryker? Hilsen Alex ;) Siter sap Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Hitman Skrevet Mars 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2009 Det synes jeg høres rart ut. Hallgiveren er bare en føler med vanlig spenning (om ikke endra mindre enn vanlig 12v) som merker når korrekt sylinder står for tenning. Har vel heller inntrykket av at det er dårlig design. Har du kjøpt brukt? Om 2.3 og 2.0 bruker samme fordeler står min gamle Audi 80 på Røsnes skrot etter at jeg ble påkjørt, den har en nesten helt ny fordeler (kjøpt HELT ny fra Bosch i fjor vinter) Kostet 3000kr. Så det ikke var noen som hadde tatt den enda, men mye annet var plukket av stakkaren :( Siter Inside every small problem is a large problem struggeling to get out. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2009 Om 2.3 og 2.0 bruker samme fordeler står min gamle Audi 80 på Røsnes skrot etter at jeg ble påkjørt, den har en nesten helt ny fordeler (kjøpt HELT ny fra Bosch i fjor vinter) Kostet 3000kr. 2.0 og 2.3 bruker ikke samme fordeler.Og ja, at fordeleren (hallgiveren) tar kvelden pga dårlig jording er feil. Hallgiveren bruker ikke jord fra motoren, men har egen jordledning fra tenningsmodulen. Den opererer heller ikke med 12V,men ofte 5V. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fzpower Skrevet Mars 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2009 er det mulig å bare bytte hallgiver? eller må man ha helt ny fordeler? Siter 91 Audi 100 2,3e 90 Mercedes 190e 2,0 [x] 85 Golf 1,8 sport [x] 83 Nissan bluebird 2,0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2009 er det mulig å bare bytte hallgiver? eller må man ha helt ny fordeler? Det er mulig å bytte bare hallgiveren i fordeleren til NG og AAR. Vet om en som utfører slike reparasjoner. Om interessert må jeg først spørre han om han påtar seg jobben. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg