Gå til innhold

Null bunndrag

Ranger emnet


Runehp

Anbefalte innlegg

Jeg har en Passat 2000-mod, 1,9 tdi, 90 hk. I den siste tiden har det vært null bunndrag, og når jeg gir gass så virker det som om den møter motstand...

 

Drivstofforbruket har også økt masse, og jeg sliter med å holde meg under 0,6 på langkjøring. Det høres kanskje ikke riktig ut, men til vanlig bruker bilen rundt 0,45-0,47 der den nå bruker godt over 0,6.

 

Jeg ringte Norsk bildelsenter på Lierskogen, da jeg lurte på om det kunne være luftmengdemåleren som måtte byttes. Jeg fikk beskjed om at jeg kunne fjerne pluggen fra luftmengdemåleren, og hvis bilen gikk like dårlig, så var ikke den problemet. Dette ble gjort, og det var fremdeles null bunndrag.

 

Senest så virker det som om bilen går litt ujevnt på tomgang. Da drivstofforbruket har økt, så tenker jeg i retning av blandingsforhold luft/diesel.

 

Jeg har rett og slett ikke greie på det som er under panseret, men har Haynes håndbok, og lyst til å lære meg mer.

 

Har noen hatt det samme problemet, enda bedre: Har noen en løsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting som ofte skjer med vag-diesel er at egr-systemet tetter igjen hele innsuget med sot. Sjekk derfor om du har masse sot og dritt i innsuget, har du det så har du funnet feilen.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Passat 2000-mod, 1,9 tdi, 90 hk. I den siste tiden har det vært null bunndrag, og når jeg gir gass så virker det som om den møter motstand...

 

Drivstofforbruket har også økt masse, og jeg sliter med å holde meg under 0,6 på langkjøring. Det høres kanskje ikke riktig ut, men til vanlig bruker bilen rundt 0,45-0,47 der den nå bruker godt over 0,6.

 

Jeg ringte Norsk bildelsenter på Lierskogen, da jeg lurte på om det kunne være luftmengdemåleren som måtte byttes. Jeg fikk beskjed om at jeg kunne fjerne pluggen fra luftmengdemåleren, og hvis bilen gikk like dårlig, så var ikke den problemet. Dette ble gjort, og det var fremdeles null bunndrag.

 

Senest så virker det som om bilen går litt ujevnt på tomgang. Da drivstofforbruket har økt, så tenker jeg i retning av blandingsforhold luft/diesel.

 

Jeg har rett og slett ikke greie på det som er under panseret, men har Haynes håndbok, og lyst til å lære meg mer.

 

Har noen hatt det samme problemet, enda bedre: Har noen en løsning?

 

 

jeg har noe alla det samme problemet, men jeg har 1,8t 2000mod

ingen bunndrag eller noe.. går som ei bøtte med dritt... å den er ikke i nødmodus.. var innom alberjk for en god stund tilbake, fikk beskjed om at det var n75 ventilen ( magnetventilen som justerer turbotrykket) noe jeg byttet å det hjalp ikke, byttet forøvrig turbo noen dager ettet..

det hjalp i 1 mnd ca, å nå er alt tilbake..

var innom albjerk på torsdagen, leste av feilkoder

da kommer det opp at føleren som regulerer tenningsmodulen eller noe, er på tur..

 

på min bil sitter den rett ved regreima på v/s av bilen(sjåførsiden) helt øverst på blokka, bak dekselet, sitter med 2 skruer å koster 1500 kr, skal bytte den på mandag kanskej det hjelper:P

dra innom wag å få en diagnose på bilen, kan være samme tullet..

 

Russlern

VW Passat 1,8T 00mod

Nissan Almera 96mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OM! bilen din nå går ræva! og du napper ut LMM måleren så vil jo seff bilen din fortsette å gå like ræva!

 

er han på NBS klovn eller?! Gizes fT%& christ!

 

OM bilen din er punktert, og du setter på et nytt reserve hjul... som også er punktert... vil bilen din rulle bedre da?!.. neppe!

 

Beste du kan gjøre er å kvitte deg med vag forøvrig;!) da er problemet løst!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye sant i det drftr sier, men se på det jeg sa og. Sjekk om innsuget ditt er fullt av sot. Jeg var vacn-medlem tidligere, og vet at det var en gjenganger på forumet der. Husker blant annet en transporter 2,5 tdi som hadde ei halv bøtte med sot og koks i innsuget. Ikke rart det går dårlig da. En annen ting, dette er GRATIS å sjekke.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye sant i det drftr sier, men se på det jeg sa og. Sjekk om innsuget ditt er fullt av sot. Jeg var vacn-medlem tidligere, og vet at det var en gjenganger på forumet der. Husker blant annet en transporter 2,5 tdi som hadde ei halv bøtte med sot og koks i innsuget. Ikke rart det går dårlig da. En annen ting, dette er GRATIS å sjekke.

 

Sot i innsuget?... di mener vel oljerester?.. eneste måten han kan få noe slikt på er olje slam fra veivhusvent. eller gåen turbo som lekker olje i lagera/tetninga..

 

Jeg VET at den bilen der går i nødmodus.. Spm er nå hvorfor. det er uten tvil en sensor eller LMM..

Så du har kort å begrense deg til!

 

 

Enten LMM ellers er det en av de 2 ventilene som er rundt luftfilteret ditt...

 

 

la meg spørre. Kjører du med original? eller åpent filter?

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kjappe svar! Jeg kan ikke noe om vakumslanger, så kanskje det blir bytte av luftmengdemåler. Har noen erfaringer med forskjellige produsenter? Jeg ser at Biltema har, men er usikker på kvaliteten enkelte deler derfra.

 

Du kan ikke mene at du kan handle LMM fra biltema og sette på bilen din!?.....

 

Så enkelt er det ikke kompis! Det er en grunn til at du ikke får handlet visse pirat deler til biler, og må kjøpe originalt!

 

LMM er bl.a en del av dette! og jeg tviler på at biltema har noe slit i utganspunktet.. skulle det såffal være universalt !?

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte på egr-systemet,som visstnok sender uforbrente avgasser tilbake i innsuget. Dette danner sot når det har gått noen år. Har ikke opplevd dette selv, men det var mange der inne som hadde problem med det, og endte opp med å koble ut EGR.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EGR kan man egentlig bare fjerne i grunn! aldri skjønt meninga med å gjøre det på den måten men men.

 

Sot er værtfall ikke problemet her til at bilen er dau:)

 

egr ventil gjør som adblue på lastebiler, demper utslippet av noen gasser, den sender eksosen tilbake til innsuget å reduserer forbrenningstempraturen..

om jeg ikke husker helt feil=)

VW Passat 1,8T 00mod

Nissan Almera 96mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan sjekker jeg om det er tett av sot og dritt? Og hvordan kobler man ut EGR? Da burde det være enkelt å sjekke om det er årsaken.. Hvis man kobler det av, og bilen går bra igjen, da vet man vel hva problemet er?

 

DRFT-R: Skiftet luftfiler for 2 uker siden, men vet ikke hva du mener med åpent? Det ble kjøpt på Torshov, vanlig type antar jeg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår