Gå til innhold

Slagdrill/Hilti - hva er bra?

Ranger emnet


JChE

Anbefalte innlegg

har en kellen drill fra obs bygg å den kostet ikkje så mangen hundre kronene, denne er da med ledning men fungerer utrolig bra, den kan også brukes til meisel og ikkje bare som slagdrill. og meiner det er to års garanti på dette kellen utstyret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode tips her ja. Jeg kommer nok til å bruke 1-2tusen ihvertfall på dette, jeg gidder ikke å kjøpe billig slagdrill. Etter å ha vært bortskjemt med kvalitetsverktøy i så mange år, kan jeg ikke gå over til europris-verktøy.

Kommer til å se på Bosch, panasonic og lignende.Skal sjekke ut det Kellen-greiene og.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blå Bosch og Milwaukee ;) Har selv en Bosch 18V Slagborr drill med hammer funksjon. Betalte 2500 inkl frakt fra USA. Er ganske godt moment i den, samt veldig høyt turtall. Tror det er ca 10 % mer moment i den enn i Milwaukee sin 18V modell. Eneste er jo at det er 2.4 AH batteri, så gleden varer ikke så fryktelig lenge. Men en 30 minutters hurtiglader kan jo trøste. Får denne drillen som bare slagborr drill og, til en mindre pris. Nå er det jo kommet en ny modell med Li-batteriet på 2.6 AH, samt litt annerledes utseende. Er bittegrann mer moment i den, og tror du får litt over 2000 rpm med den. Den jeg har er vel rett under. :)

 

Er egentlig en veldig grei drill. I tilegg kan det nevnes at den har DuraShield. Så i teorien kan du bruke den etter et fall på betong fra to meter.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode tips her ja. Jeg kommer nok til å bruke 1-2tusen ihvertfall på dette, jeg gidder ikke å kjøpe billig slagdrill. Etter å ha vært bortskjemt med kvalitetsverktøy i så mange år, kan jeg ikke gå over til europris-verktøy.

Kommer til å se på Bosch, panasonic og lignende.Skal sjekke ut det Kellen-greiene og.

 

Husk at Panasonic har bare batteridrevet verktøy. Ville satset på en drill med SDS-chuck og skikkelig slag. Det der fisle "slag" greiene som ofte er på vanlige driller og batteridriller er totalt ubrukelig. Blå Bosch er jo gode greier, men til hjemme/hobbybruk duger den grønne serien godt. Har DeWalt selv, men den vil jeg ikke anbefale. Har vært til rep to ganger, neste gang kjøper jeg ny! Har også en DeWalt vinkelsliper privat som synger på siste verset, og har brukt opp et par batteridriller på jobb.

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en bosch 36v. Kjøpt for ett halvt år siden. Før det brukte jeg panasonic 24v.. boschen er mye bedre, bedre slag, bedre batteri,mulighet for å pigge (panasonicen hadde kun drill med og uten slag), og sds chuck byttes med en håndvendig ut med en justerbar.. 26mm borr i massivt går så det griner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at jeg helt vet hva sds-chuck er, men tenker du på sånn nøkkelchuck?

 

SDS-chuck er slik som er på hilti borhammer b.l.a, du setter i boret og vrir chucken en kvart runde,så sitter boret. Eneste standarden som funker bra på murbor.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

h

Har en kellen drill fra obs bygg å den kostet ikkje så mangen hundre kronene, denne er da med ledning men fungerer utrolig bra, den kan også brukes til meisel og ikkje bare som slagdrill. og meiner det er to års garanti på dette kellen utstyret :)

 

Jeg endte også opp med en kellen-drill/borhammer. Jeg var en tur på smart-club, og så på div driller, men den så suverent best ut i forhold til pris. Virker som det er helt ok kvalitet, og er det ikke det så bytter jeg den. Fulgte med noen bor, og adapter SDS til vanlig chuck, så jeg også kan bruke vanlige bor. Kan meisle/pigge med den og. Hele stasen kosta 800 kr, ikke for billig og ikke for dyrt.

 

Hadde egentlig tenkt å legge et par tusen i dette, men økonomien nå tillater det rett og slett ikke. så da får vi se om den holder. Takk for tips folkens :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår