Gå til innhold

Hjelp til poleringsmaskin.

Ranger emnet


MrTiger

Anbefalte innlegg

Kjøpte du denne eller?

 

Grunnen til at jeg spør er at jeg selv tenker på å skaffe meg et verktøy som jeg kan bruke til polering.

 

Så det jeg trenger er:

- En brukbar poleringsmaskin

- Pads.

 

Hadde lissom ikke så lyst å bruke for mye penger på det, men må man, så må man. Hadde litt lyst på en poleringsmaskin som man både kan rubbe og polere med. Det som da er viktig er at den er av en sånn type som gjør at jeg ikke brenner lakk. Har jo aldri gjort dette før, så trenger noe som er skånsomt, og som samtidig gjør jobben.

 

Tror G220 kan være det som er tingen for meg. Men, er det andre maskiner som kan gjøre samme nytten og ikke ligger så høyt i pris? Eller kan jeg klare meg med noe billig maskiner fra Clas Ohlsson eller Biltema mot at jeg kjøper skikkelige pads?

 

Jeg har bare dårlig erfaring med billige DA-maskiner, de er ikke annet enn store vibratorer. En billig roterende blir noe annet, den kan brukes.

 

Men det er ofte noen som legger ut pent brukte DA-maskiner under kjøp/salg på diverse bilpleieforumer, der er det fullt mulig å få seg en bra maskin til en rimelig penge!

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvilken type klut kan jeg bruke til å påføre lakkforseglingen/teflonbehandling på bilen etter jeg har rubbet bilen med maskin??

 

De fleste lakkforseglinger legger man på med skumpad eller Microfiberpad, og polerer av med en god MF.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste lakkforseglinger legger man på med skumpad eller Microfiberpad, og polerer av med en god MF.

 

MF? Hmm...Jeg har bestilt noen pads fra scandicshine, men det er bare til selve rubbingen. Går det an å påføre lakkbeskyttelsen med en ?? klut, og deretter tørke igjen med en microfiber klut??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MF? Hmm...Jeg har bestilt noen pads fra scandicshine, men det er bare til selve rubbingen. Går det an å påføre lakkbeskyttelsen med en ?? klut, og deretter tørke igjen med en microfiber klut??

 

Jepp, slike pads jeg snakker om :)

Men bruk en kvalitets-MF beregnet for billakk, ellers lager du riper ;)

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå bestilt en mf klut fra pimpride.no til å tørke av voksen fra bilen..men hvilken type klut kan jeg bruke for å påføre voksen utenom en pad?

 

Klut blir bare klin og ekstra jobb, det er vanskelig å legge jevnt da. Bruk pad.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår