Gå til innhold

Instrument trøbbel

Ranger emnet


stjernegris

Anbefalte innlegg

Har problemer med Instumentpanelet på min 93mod Golf 1,9TDK

Det er sånn att Turtelleren virker ikke..

Klokka virker ikke etter att jeg har startet opp og den blir nullstilt hver gang jeg starter opp!!

Kilometer telleren blir også blank etter att jeg har startet opp!! Den kommer tilbake med riktig km stand når jeg stopper den igjen.Oljetrykslampa lyser når jeg slår på tenninga men den lyser ikke når Motoren går og jeg mister oljetrykket/legger kabelskoen til jord..Når jeg kjøpte bilen var det koblet en pere fremme i motorrommet mellom parklyset og den røde ledningen som kommer fra dynamoen og går inn i bilens ledningsnett. Den blåe ledningen var koblet rett til gods/minusen på batteriet og da virka turtelleren men lade lampa lyste hele tiden!!!Har nå koblet sammen den røde med rød og den blåe med blå (sånn som det er levert fra fabrikk) og da virker ladinga og ladelampa slukker når bilen starter/lader.

Jeg tror det står In01 eller noe sånt når jeg slår på tenninga der hvor kilometerstanden kommer etter noen sekunder!!!! Er det en feilmelding kanskje?

 

Kan noen hjelpe meg??!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IN01 og IN02 er bare en servicemelding,så det trenger du ikke å bekymre deg for. Men den andre greiene var litt snodig, ville kanskje prøvd med et annet instrument, bare for å se.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra jeg fant feilen selv faktisk med god hjelp fra ett elskjema.

Det manglet jord/minus tilkobling på pinne 5 på instrumentpanelet!!

Jordinga skall komme gjennom sikringsboksen U1/11 via en jumper der og utigjenn på G/15 og videre til Engine compartment loom som er i motorrommet og den var det noen som hadde klipt bort ved ett motor bytte(fuck that bastard)... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår