Gå til innhold

Rar feil.Støy,dure\dekk støy når kjører over 45km, forsvinner når svinger til høyre

Ranger emnet


cossie_storm

Anbefalte innlegg

Litt merkelig feil.

Virker som lyden kommer når jeg kjører fortere enn ca 45 km.

Lyden litt vanskelig og forklare. Høres litt ut som dekk støy. dure lyd.

Forsvinner hvis jeg har lett høyre sving.

Lyden er der selv om clutcher inn, gear i fri, og evt slår av motoren...

 

Noen forslag?

 

Passat 98 stv

Cosworth 88 SEDAN prosjekt-klar 07

Sierra 86 IST bane bil

Passat 99 STV Arbeids bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okay, takker for tipset, skal se litt på det.

Trolig høyre side?

Hvordan byttes hjul lager?

 

Tror det kom litt etter at jeg byttet ytrde driv aksel knute + mansjett på venstre side..

 

Høres litt ut som kommer fra venstre, men er håpløst og si.

Cosworth 88 SEDAN prosjekt-klar 07

Sierra 86 IST bane bil

Passat 99 STV Arbeids bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut for at det er hjullageret ditt ja :) Det kommer bort når du svinger til høyre, fordi da blir trykket/vekten overført til venstre sia, altså venstre hjul, og da kommer lyden bort. Da er hjullager på høyre side mest sannsynelig!

 

EDIT: Det trenger ikke være slakke, selvom det er lyd ;) Du hører en skrubbelyd når du snurrer hjulet i løse lufta også..

 

Er vel mest sansynelig presslager, så du må ut med spindelen og i pressa med det, presse ut/inn lageret.. Ny låsring og fett er som regel med i pakkene.

Endret av Peugeot-605
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at du presser skjeivt nei.. Du bruker gammellageret til å presse inn igjen med, da slipper du at du ødelegger det nye. Også får du pressa perfekt på ytterkanten!

 

Presse på innerkanten er fy-fy!!!!

 

Og det er sikkert ABS på din, da KAN det være at abs-sensoren går på lageret(Peugeot m.m. er sånn), da er det 1 riktig vei å sette inn lageret.. Du har som regel en svart "gummi" kant på ene sia da, da skal denne ligge mot ABS-sensoren..

 

Ut med fjørbenet? Hm, har du ikke multilink da? Spindelen sitter vel ikke på fjørbenet da? Uansett, på McPherson, så sitter spindelen enten kun skruet på fjørbenet eller bare presset på med låsbolt.. Har aldri måttet ut med noe fjørben jeg, og jeg har skiftet _en del_ hjullager på div. biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jekke den opp i morgen og høre litt på den :)

Takker for hjelpen.

 

Har presse.,men så fjør beinet må av da alstå

fare for at den kan blir presset skjevt, eller annet tull når skal bytte?

 

jeg byttet lagerene på min bil, 2000mod passat..

 

tok ut fjærbeinet å presset ut lageret, det går KUN en vei inn riktig, å den ene siden er lengre enn den andre.. hvertfall på passaten, se åssen det gammle kommer ut om du får til det, så du ikke setter det feil, ellers kan du sitte i med skjegget i postkassa:P

Endret av Russlern

VW Passat 1,8T 00mod

Nissan Almera 96mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår