Gå til innhold

JT 3" og Biltilsyn

Ranger emnet


Doc'en

Anbefalte innlegg

Heisann :) skal snart på godkjenning hos tilsynet, er kalt inn pga mistanke om trimmet motor (en annen historie)

Altså jeg har fått mangellapp av verksted på hva som er gale, disse feilene er nå rettet. Når jeg bestemmer meg for å bestille time til Tilsynet, hva vil de da sjekke? bare det som står på lappen, eller vil de ta hele bilen på nytt?

 

Over til det viktigste spørsmålet, Jeg har da ikke orginal eksos, har bare det som står på , og det er JT 3" eksos hele veien fra turboen, Er 2 stk lydemper, sportscat osv. Den bråker ikke noe serlig ! Tror dere at de vil henge seg opp i dette?

Nytt orginalt annlegg koster jo sjorta ! og gjør deg til en fattig man meget fort !

 

Så de 2 hoved spørsmålene er :

Hva skjekker de når jeg skal inn til en etterkontroll? bare det som står på lappen?

Vil jeg få trøbbel med 3" eksosen min ?

 

Mvh Doc'en

Toyota MR2 MK2 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du kalt inn fordi du har fått mangellapp på noe, eller er det fordi de mistenker deg for å ha trimmet bilen?

 

Dersom det er mangellapp du har, så sjekker de det som står på mangellappen. Jeg har vertfall ikke opplevd at de sjekker noe annet en det som står på mangellappen når jeg har vært på slik kontroll.

 

Har du lapper/bevis på co2-utslipp og db-måling med effektanlegget? Og er det innenfor kravet til bilen din?

Go your own way!

87 Pontiac Firebird Trans Am

91 Chrysler Saratoga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de bruker unødvendig mye skjønn mot vår fordel til tider ja... Men dersom du har papir på at utslipp og lydnivå er innenfor kravene så burde de ikke plent ha så mye å henge seg opp i når det gjelder det. Får du problem så spør dem hva du kan gjøre for å løse problemet uten å skifte til originalt... På den andre siden så kan det jo være du treffer en kontrollør som er skap entusiast også :).

Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil

Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil

Toyota Carina 2 1986 - Solgt

Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket verksted er det som uten videre sender kundene sine til biltilsynet for kontroll? Kan være kjekt å vite hvilke verksteder man skal holde seg langt unna! :aug: Har ikke vært borti denne praksisen på verkstedene jeg har brukt til eu-kontr.

Go your own way!

87 Pontiac Firebird Trans Am

91 Chrysler Saratoga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår