Gå til innhold

Passasjersete på førerplass?

Ranger emnet


Gjest Goførtin'

Anbefalte innlegg

Gjest Goførtin'

Noen som vet om det går an å sette inn et passasjersete på førerplass?

Ser at det muligens kan bli trangt mellom ryggjusteringa og midtkonsoll men nå er det kun meg som kjører denne bilen uansett.

Og er det samme festene så det bare er å sette det rett inn om det evt. er mulig i det hele tatt?

Har ikke hatt tid til å se på det sjøl.

 

Evt. andre tips som erstattning mottas med takk :)

 

-87 240 (305 000 km, 230 K)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er galt med setet som var der? Er sittedelen herpa og du har en passasjerstol som (naturligvis) er mindre slitt?

Sittedelen er ihvertfall lik på begge sider, så den kan skrus av ryggen med 4 skruer.

Skinnene under må selvfølgelig også flyttes over.

Har lånt en volvo der de hadde satt passasjerstol på førerplassen en gang. Plastrattet til ryggvinklinga krasja med beltelåsen og det var generelt ikke særlig stas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Goførtin'

Sitteputa er passe slitt og ryggputa er skjev så jeg sklir mot midten... Og det funker dårlig på langkjøring, sinnsykt vondt i ryggen etter flere timers kjøring. Og jeg kjører bortimot bare langkjøring og 30-40 000 km i året...

 

Var bare an tanke jeg hadde ettersom de fleste førerseter på skroten er paddeflat og passasjersetene er bortimot "nye"

Har skifta på boderen sin mot et førersete fra en gamlere bil men det tapte seg fort, broderen savner det gamle setet og der satt han bortimot rett på ramma

 

Belteholderen er montert i gølvet ser jeg tror ikke det skal være noe problem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Belteholderen er montert i gølvet ser jeg tror ikke det skal være noe problem

 

Var det på bilen jeg nevnte også. Synes ikke det funka særlig bra kontra setet og midtkonsollen. Men så er jeg ikke begeistra for jallamekk heller ;)

Evt kan du jo prøve å flytte rattet og mekanismen for ryggvinkelen over på andre sida av en passasjerstol for å gi klaring til beltelås og midtkonsoll.

 

Hvis du gidder, kan du jo sprette opp setet og bytte puter og trekk fra en passasjerstol til en førerstol. Det er jo lik innmat og på ryggtrekket er det bare rattet til korsryggstøtta som har hull på feil side. Erstatt ståltrådkrampene med plaststrips.

Er jo et prosjekt å overhale en stol sammenligna med å bare bytte seter, men vel verdt jobben hvis du kjører mye, -synes jeg ihvertfall.

 

Mange grader av arbeidsinnsats du kan legge i det her. Fra kjapt og dårlig ved å trøkke inn en passasjerstol uten mods, til å gjøre det ordentlig og utføre en skikkelig seteoverhaling :win

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår