Gå til innhold

Bil startet etter nesten 1 år

Ranger emnet


ZAbatmaN

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en golf, som jeg skal prøve å fikse nå.

 

Igår tenkte jeg at jeg fikk prøve å starte den, bilen har stått mer eller mindre i 1 år uten å blitt brukt i det heletatt.

 

fikk tak i batteri, fylte bensin på den, fylte noen dråper i forgasser, vrei på nøkkelen, startet akkurat som den skulle være stoppet igår:Devil:

 

Jeg ble imponert for å si det mildt:D

 

Glemte å si at bilen har stått ute hele tiden... så nå får vi se hva som skal til for å få den gjennom eu kontroll:)

 

Noen flere som har slike historier?

91 volvo 740

81 pontiac Grand Prix[phat square]

72 vw boble[go biln]

 

[x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har motoren hatt olje i sylinderene når den har stått? Er isåfall lurt å ha olje i sylinderene når motoren skal stå lenge.. :p

 

Uansett, kjøpte en volvo, hadde stått ute på et tun i nesten 3 år før jeg henta den.. Den ble kjørt og parkert der, og når jeg kom tre år etter, satte jeg bare startboosteren på batteriet å vrei om.. Fyrte omtrent med engang å gikk som ei klokke.. :D

 

Forrige eiere hadde da fylt sylinderene med olje jevnlig mens den stod der, så det røyk endel når jeg først fikk start.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett år er jo ingenting. Jeg har henta flere volvoer som har stått 4-9 år, alle starta etter man hadde fyllt på tanken og klaska i batteri..

Her på torsdagen henta en kompis seg en audi 50 som hadde stått urørt i 8 år, den starta nesten med en gang etter vi hadde putta batteri i den. Den gikk jo som 14 lass med ved, bensinen var jo og 8 år gammel.

Samt til våren skal jeg prøve å starte en volvo 142 som har stått i 17 år, jeg blir ikke overasket om den starter..

 

Mathias

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant, et år er ikke mye i denne sammenheng. En bekjent kjøpte seg en '57 chevy lastebil, den hadde stått inni skogen siden 80-tallet en gang. Han satte i nytt batteri, ga den en skvett med bensin i forgasseren så starta den! Gikk som ei klokke, kanskje ei litt dårlig klokke men :D

Og alle fire bremsene sto jo bom fast da...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chevy er tydeligvis ikke lettstarta når dem har stått.. Ihvertfall ikke denna:

 

Del 1: http://www.youtube.com/watch?v=0zjn4QS13k4&feature

 

Del 2: http://www.youtube.com/watch?v=s8_JWXYYqXc&feature

 

Del 3: http://www.youtube.com/watch?v=3IA87shyTgU&feature

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ble imponert av 1 år, og her kommer dere med 8-9 år, og en som skal prøve seg med en på 17:)

 

hehe, var gøy fordet da, bilen gikk og jeg kjørte den dit den skulle:D

91 volvo 740

81 pontiac Grand Prix[phat square]

72 vw boble[go biln]

 

[x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, audin min stod stille i 13-14 år først ute så inne i garasje(uten varm) startet på første forsøk etter skifte av bensinpumpe og batteri:) må si det var litt imponerende å ;)

volvon jeg hadde stod 4 år ute og startet på første forsøk med noen dråper i gassern ;)

God gamle biler sier jeg bare :D

Audi coupe gt 84:)Link:http://www.bilforumet.no/80-90-coupe-1987/204157-audi-coupe-gt.html

Audi coupe gt 84-ford sierra 3dørs(cossi:D)

Audi a4- http://www.bilforumet.no/a4-s4-and-rs4-1995-2001/232543-audi-a4-b5.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kunne nok gått litt bedre med litt annen behandling av gasspedalen ja.. :)

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DSCI0003.jpg

Ja jeg får se om gammel-volvoen starter til våren, må bytte starter av en eller annen merkelig grunn (garantisak?). Det som er med biler som har stått lenge er jo det at all gummi tørker ut, har sett på 142en at jeg må bytte alle slanger og motor/girkassefester.

På den audien hadde bare ett motorfeste gått i oppløsning, men vi kommer til å bytte alle bare for å være sikkre.

Jeg bumper sikkert denne tråden hvis jeg får start på volvoen.

 

Mathias

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår