Gå til innhold

Noen som vet om noen billige reg, reim bytter?

Ranger emnet


tmyste

Anbefalte innlegg

på golf'n min så røyk reima så kom batteri lyset mitt opp i dash'n. så da kjørte jeg til nærmeste biltema og kjøpte reim og skrudde utafor der :P

men det var kun snakk om 400 meter :P så jeg vet ikke hva som skjer.

 

WHAT? Regreima røyk, så du kjørte bare bort til Biltema og skrudde utenfor der? Da snakker vi IKKE register reim. Da snakker vi Dynamo reim. Dersom reg reima ryker, kan man ikkje kjøre 400 meter bort til Biltema. And that's a fact. Men dersom dynamoreima ryker er ikke 400 meter noe problem.

 

Strammehjulet på Corrado'en min røyk engang. Var først noe jævli til bankelyder noen dager. Trodde det var dynamoen, og tok det helt med ro og brukte bilen. En dag jeg begynte å kjøre og kom til et vegkryss gikk ikke bilen fremover da jeg skulle ut i vegen. Såg da at motoren hadde stoppet, og tenkte WTF. Vrei om nøkkelen og prøvde å starte, men det var selvfølgelig null liv. Og hørtes ut som det var dårlig kompresjon. Gikk fremmi og kikket. Tok av dekselet til reg reima, og da raste lagerkulene uti og ned på asfalten og reima var helt løs. Tok bare av strammehjulet med hendene mens innerskålen stod igjen.

 

Fikk tak i nytt strammehjul og monterte sammen igjen. Selvfølgelig stemte ikke merkene med tenning etc. Men etter at tenning var noenlunde justert, startet den på første kakket og gikk fint helt til jeg solgte den. Fordi, etter som jeg leste på et utenlandsk forum, er ikke 8v motorene fra VAG av typen der stemplene tar oppi ventilene ved havari. Det stemte iallefall med meg. Hydrauliske løftere hjelper også kanskje litt ved havari. Men flaks kan vel også være inne i bildet.

 

On Topic: Vet ikke om noen som skifter reg reim billig, men er ganske enkelt å bytte selv dersom man har litt peiling. Jeg gjorde det med største biltema verktøysettet(1400,-?) og en jekk.

Nissan 200SX -97'

Corrado G60-93'(Evighets Prosjekt)

Transporter2.4D-94',verkstedvogn/bruksbil;BMW 325i-91'(X);CorradoG60-90',(X);BMW318is-91',(X);Transit(X);Golf(X);Pajero(X)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår