Gå til innhold

Hva er grunnen til lusekjøringa til enkelte?

Ranger emnet


c20let2k

Anbefalte innlegg

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kjører mye på moterveiene i tyskland om sommeren og der er det klart at nederlere kjører verst. 70 i 120 grensen med campingtilhenger i venstre filen og helst to - tre stykker i kolonne. og de vil jo ikke flytte på seg heller. går sånn i ofte en halv time. og da begynner utrygge forbikjøringer i høyre filen som er ulovlige. jææævli irreterende. fins ikke noe verre.

- Skoda Roomster 1.9 TDI Sport alt utstyr 2007

- Suzuki "lynet" Swift GS '92 mod. VRAKET

- Mondeo 2.0 Zetec '97 mod. stasjonsvogn TIL SALGS!

- Peugeot 106 SOLGT

- Simson S50B1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De verste på veiene (Ikke hat meg for dette nå) er folk fra Østfold! Enten kjører de så jævlig gris at du skulle tro dem satte et 1-tall foran fartsgrensene, ellers er det de som ligger laaaaaangt under fartsgrensen.

 

Men er delvis enig med deg (Når det er fine forhold). Skal ikke lyve å si at jeg ligger i 80 i 80 sone. Kommer fort opp i 85-90, men når det ligger nysnø på asfalten kan det være farlig å holde fartsgrensen. Man kan aldri vite hva som ligger under den snøen, og er det ikke bedre å være "safe, than sorry"?

 

Jeg var i Nederland i sommer og så på et program som het "Wegmisbruikers" (Veimisbrukerene eller noe) og der kjørte folk noe jævlig gris. Husker en fyr som ble tatt i 193 i en 120 sone. Han ble bare stoppet også fikk han kjøre videre =P Helt sinnsykt =P Og man skal visstnok miste førerkortet om man ligger 50 over fartsgrensen der nede...

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg angående østfoldinger. De er Norges suverent dårligste sjåfører.

 

Så fort det kommer et lite snødryss, så er det kø, kø og atter kø sammenhengende fra Sarpsborg til Fredrikstad. De er helt uten evne til å skape flyt i trafikken. Lange egoistiske luker foran seg, mens ølvomma henger over rattet. Raymond sier det årnær sæ, men det skjer ikke før langt utpå kvelden.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kommer all denne irritasjonen fra, egentlig?

 

Hvorfor irritere seg så skrekkelig mye over slike filleting?

 

At en forvirra kineser på trygd har god tid kom vel neppe som et sjokk :D

 

Første mann til mølla får først malt\pult\til salt i grøten\en fugl i handa?

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At en forvirra kineser på trygd har god tid kom vel neppe som et sjokk :D

 

Første mann til mølla får først malt\pult\til salt i grøten\en fugl i handa?

 

De saktmodige skal arve jorden, er også sagt ;)

 

Jeg har vel omtrent aldri vært "først til mølla", men jeg får da malt og pult og jeg har salt i grøten og fugler i vinduskarmen i det minste. Er storfornøyd jeg :)

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hendt at jeg har kjørt under fartsgrensa, men det er når det er dårlig føre, noe som iallefall jeg er veldig vant med. Klarer man ikke å se ann føret og tilpasse farta etter det har man et problem :P Kjører man for fort havner man i grøfta før man vet ordet av det. Har ikke noe å si da om man da har abs, antiskrens, antispinn osv osv. Oftest de som er høy på pæra i trafikken. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som fattern sier alle andre enn deg selv på veien er idioter. man må jo nesten tenke sånn ellers så skjer det fort en ulykke.

 

men er ening med alle inlegge her inne. untatt med østfoldinger. er ikke så ofte i øsfold så kan ikke utale meg om det.

 

men er jævla irreterende sinkere i venstre felt på e6 mellom oslo og gardemoen. her en dag var det nedi 40 ved berger ( nor over ved halv 7 tia om morgenen) før farten gikk opp til 60 før jeg kom forbi dem.

 

og alle som står å venter lenge i rundkjøringer å kryss. gidder ikke stå der å irritere med for da kjører jeg som en tulling ettter på så tuter så får jeg ut agrisjonen.. og de flytter seg noen mili sec. fortere..

x:97 Toyota Celica t20 1.8

x:98 Toyota Avesis 1.8

x:99 BMW 320ci E46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som fattern sier alle andre enn deg selv på veien er idioter. man må jo nesten tenke sånn ellers så skjer det fort en ulykke.

 

men er ening med alle inlegge her inne. untatt med østfoldinger. er ikke så ofte i øsfold så kan ikke utale meg om det.

 

men er jævla irreterende sinkere i venstre felt på e6 mellom oslo og gardemoen. her en dag var det nedi 40 ved berger ( nor over ved halv 7 tia om morgenen) før farten gikk opp til 60 før jeg kom forbi dem.

 

og alle som står å venter lenge i rundkjøringer å kryss. gidder ikke stå der å irritere med for da kjører jeg som en tulling ettter på så tuter så får jeg ut agrisjonen.. og de flytter seg noen mili sec. fortere..

 

Er ikke så ofte i østfold selv, men de apene kommer hit for å leke kule =P

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Det er ikke farlig og kjøre etter fartsgrensa rett frem på snøføre. Er det null føre og snøslaps på veien stiller det seg litt anderledes. Men det er en grunn til at jeg kjører dårligste vei hjem hver dag.. Det er raskere enn og dytte kø på rv25/3

 

-Det er fult lovlig og bruke muligheten du har, når andre ting opphever vikeplikten du har for han til høyre ford deg..

 

-Man legger seg til venstre i veien når man skal svinge til venstre sånn at folk kommer forbi på høyre siden.(Hamar kommune har funnet ut at 6 meter fortau og ingen mulighet til overfornevte manøver er greit i byens mest trafikerte gate. 4 felts vei og ny jernbanetrase skal utredes senenre.. jezz..)

 

-Det er faktisk lovlig og holde fila si gjennom hele rundkjøringa når det er andre biler i nærheten og runkjøringa er laget og brøytet på en sånn måte at det er plass til to biler ved siden av hverandre..

 

Mine daglige irritasjons momenter.. Nå har jeg skrevet på både inn og utpust, så.. puste rolig ut og inn... puhh..

 

*Her skulle alle smilier som utrykker sinne og frustrasjon vært men jeg gidder ikke..*

 

 

Hva slags grunn de har til og kjøre sakte? Tror sikkert de faller loddrett av veien så fort det er snø eller vann på den..

Eller de bare er bedre til og riskovurderer situsjoner enn meg og mange andre som liker og kjøre etter fartsgrensa eller helst litt over.:D

Endret av LLH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Det er ikke farlig og kjøre etter fartsgrensa rett frem på snøføre. Er det null føre og snøslaps på veien stiller det seg litt anderledes.

 

Det der er vel en av de mest misforståtte sannhetene for tida.

Nei, det er ikke farlig å kjøre så fort du bare vil egentlig, selv på glassholke.

Så lenge du skal bare rett fram og aldri vil få behov for å bremse eller styre unna noe.

Det er altså ikke sånn at man har like godt grep med vinterdekk på vinterføre som man har med sommerdekk på sommerføre, noe det virker som veldig mange tror.

 

Såh.

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var litt fristet til å skrive om hvordan JEG pleide å kjøre på snøføre før da jeg var litt galere enn jeg er nå, men jeg tør faen ikke.. :op:

 

Det kommer ikke innunder normal kjøring uansett så da kan det faktisk bare være det samme.. Er sikkert en del posjon flaks som gjør at jeg sitter her i dag, men samtidig har det ikke vært for kjøreferdighetene på elendig føre så hadde jeg iallfall ikke sittet her nå!

 

Og ja, jeg har blitt både anmeldt og jaktet på i årevis. Og snuten veit himla godt hvem jeg er! Men nå er jeg ferdig med å leke meg sånn, så nå kan de bare jakte ivei.. :op:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var litt fristet til å skrive om hvordan JEG pleide å kjøre på snøføre før da jeg var litt galere enn jeg er nå, men jeg tør faen ikke.. :op:

 

Det kommer ikke innunder normal kjøring uansett så da kan det faktisk bare være det samme.. Er sikkert en del posjon flaks som gjør at jeg sitter her i dag, men samtidig har det ikke vært for kjøreferdighetene på elendig føre så hadde jeg iallfall ikke sittet her nå!

 

Og ja, jeg har blitt både anmeldt og jaktet på i årevis. Og snuten veit himla godt hvem jeg er! Men nå er jeg ferdig med å leke meg sånn, så nå kan de bare jakte ivei.. :op:

 

Ja, hvordan man kjørte før er en helt annen sak ;)

så er ganske enig i det du har skrevet for kjente meg igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår