Gå til innhold

Bakakslinger på Volvo 2-serie. Hvilke passer overens?

Ranger emnet

_Evje_

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en Volvo Sedan 240 1988 mod, med B230F motor.

Hvilke bakakslinger passer til denne?

Har seg sånn at huggern har en 92 mod stasjonsvogn 2.3 liter, men passer denne?

Står det noe merkeskilt, eller noe om utvekslingen på klokka?

EdIT: En bekjent har en 240 stasjonsvogn med 2.3 liter automat besinmotor. Passer klokke/bakstilling over på min bil? Er utvekslingen den samme?

Endret av _Evje_

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja alle etter 86 passer. evt så må du få med mellom akslinga også.

Hei.

Har en Volvo Sedan 240 1988 mod, med B230F motor.

Hvilke bakakslinger passer til denne?

Har seg sånn at huggern har en 92 mod stasjonsvogn 2.3 liter, men passer denne?

Står det noe merkeskilt, eller noe om utvekslingen på klokka?

EdIT: En bekjent har en 240 stasjonsvogn med 2.3 liter automat besinmotor. Passer klokke/bakstilling over på min bil? Er utvekslingen den samme?

76mod 242 bus bil

82mod 242 /prosjekt STOR sugis.

95mod 940 d24tic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utvekslingen varierer mtp hvilken girkasse du har. Finn en bil med samme girkasse, og du finner (høyst sansynlig) samme utveksling.

NB: om du finner en med feil utveksling, så blir ikke speedometeret ditt feil av den grunn. Eneste forskjellen du vil merke, er drivstoff-forbruk, akselerasjon og hvor tung den er å ta i gang med. Du har sikkert 3,74:1 i utveksling - finner du en med 3,53:1 vil du få en litt latere og mer drivstoffgjerrig bil.

For måling av utveksling jekker du opp det ene bakhjulet og roterer det 2 runder, antallet runder på mellomakslingen er utvekslingen din. Er du i tvil, roterer du 4 runder og deler antall runder på mellomakslen med 2.

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et feste på bakakselen som brukes til å henge opp hjulopphenget er knekt tvert av på venstre side. Med andre ord ligger bærebroa i bakken, og jeg kan ikke kjøre bilen :P

I tilegg til dette har jeg sveist sperre, så jeg må kappe av akselendelene fra klokka for å få hele greia ut av bilen :P Snakker om stress :P

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider