daggis Skrevet April 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2004 Bilen funker nå, kjørte litt i forigårs, men strammehjulet til reg. reima er merkelig, det flytter reg. reima alt for langt ut, så den sliper innpå hjulet som driver vannpumpa, ikke akkurat ideelt å kjøre med :rolleyes: Får komme meg på torshov og kjøpt meg et nytt. Svinghjulet jeg bruker er en kombinasjon av golf og transporter svinghjul. Innerste del er golf, ytterste del er fra transporter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vw-vw Skrevet April 5, 2004 Rapporter Share Skrevet April 5, 2004 Originally posted by daggis Svinghjulet jeg bruker er en kombinasjon av golf og transporter svinghjul. Innerste del er golf, ytterste del er fra transporter. Hvordan har du gjort det? golfen har jo motsatt kløtsj.. Han som laget adapterplaten til meg sier at det muligens er best med et boblesvinghjul(dreidtil å boret opp til golfmotormønster), men det må vel gå an å bruke passat svinghjul(kløtsj rettvei)? :rolleyes: Hadde nok godskjent bilen viss jeg hadde vært deg: Er jo bare å strupe motoren ned til under 100hk, og kjøre bilen til NAF for motorbremsing, ringe til møller for et stk papir og leverebilen til biltilsynet for godkjenning. Biltilsynet godkjenner bilen å skriver motornr i vognkortet.:D Siter 69boble roadster 68boble 72boble(1,9) x-81gti x-81gti russebil x-73boble x-81transporter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vantage Skrevet April 6, 2004 Rapporter Share Skrevet April 6, 2004 Originally posted by vw-vw Hvordan har du gjort det? golfen har jo motsatt kløtsj.. Han som laget adapterplaten til meg sier at det muligens er best med et boblesvinghjul(dreidtil å boret opp til golfmotormønster), men det må vel gå an å bruke passat svinghjul(kløtsj rettvei)? :rolleyes: Hadde nok godskjent bilen viss jeg hadde vært deg: Er jo bare å strupe motoren ned til under 100hk, og kjøre bilen til NAF for motorbremsing, ringe til møller for et stk papir og leverebilen til biltilsynet for godkjenning. Biltilsynet godkjenner bilen å skriver motornr i vognkortet.:D Har du godkjent mange biler i ditt liv? Det koster fort noen k å godkjenne custom-bygge ;) Siter Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet April 19, 2004 Rapporter Share Skrevet April 19, 2004 Skjekka ut åssen du skal få registrert den ennå?? Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daggis Skrevet April 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2004 Nei, foreløpig er det kjøring! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
triggerhappy Skrevet April 22, 2004 Rapporter Share Skrevet April 22, 2004 Kan skrive under på at bobla flytter på seg:) Siter -x 1988 Ford Sierra Cosworth -x 1991 Mazda 323 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet April 22, 2004 Rapporter Share Skrevet April 22, 2004 Den går bra ja. Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daggis Skrevet September 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2004 Da har jeg fått gjort en god del greier i det siste. Lagd stabstag for å bli kvitt hjulhopp, bakvingen er forkortet og delen under baklokket laget jeg en avstøpning av og støpte sammen med lokket. Sveiset et tverrstag som lokket sitter i med 2 stk. panserlåser. Interiør er så og si ferdig. Flared breddede glassfiberskjermer, nye felger, men de skal byttes ut igjen, får nye tromler og skiver på søndag med porsche boltmønster, så nå blir det porsche felger! :D Har borret opp original dysene, så de nå bare er rør, koblet vakuum derifra til fordeleren. Ble bra! Nå virker ikke photobucket for tiden av en eller annen grunn, men bilder kommer så fort det er oppe igjen. Nå skal jeg bare synkronisere gasserene, og se hvordan det går. Planer videre blir vel en G60motor og porsche bremser, må bare få meg litt mer penger først.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daggis Skrevet September 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2004 Til photobucketen min er oppe kan dere se noen bilder her: http://forum.vw2you.com/cgi-bin/UltraBoard.cgi?action=Read&BID=1&TID=35201&SID=677534 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
manics Skrevet September 27, 2004 Rapporter Share Skrevet September 27, 2004 Så fin hun var på det første bildet i tråden, med originale skjermer og baklokk...også putter du på de tøysete skjermene og den fæle vingen?? Håper du har tatt vare på de andre delene... Siter Honda - The power of dreams :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw325ix Skrevet Februar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2005 hei.. hvordan går det med prosjektet?? Siter 86 Bmw 325 iX (Turbo kanskje) - 02 Audi A4 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daggis Skrevet Februar 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2005 Tja, har nedgradert litt, for å si det sånn. Har satt i en 90hk monotronic golf motor. Har fjernet bøttestolene og satt i noen litt mer gatevennlige stoler med vipp i ryggen, har også byttet ut 3" 4punkts belter med gategodkjente 2". har gjort dette fordi jeg snart skal på eu, og har da litt hastverk med å få godkjent greiene først. Så blir det ny motor igjen :D Lurer på om det heller blir 1.8t motor etter godkjenning, med mindre den er for stor rent fysisk. Noen som har noen bilder av 1.8t motorer/motorrom? Hvis noen har en slik motor tilsalgs er det også interresant.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg