Danielbp Skrevet Februar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2009 heihå, har prøvd og søkt uten det store til hell. her om dagen var når jeg kjørte med bilen. ( nokså hardt ) ble det etter hvert fritt for kjøleveske. da jeg fylte på noen ganger begynte den til slutt og koke. nå har jeg prøvd og luftet ut kjølesystemet uten hell. har noen en aning om hva det kan være? eller en måte for og utelukke f.eks toppakning,topp,termostat osv? er en 1.8t aeb takk for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Februar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2009 ryker det hvitt?.. om ja så er pakninga di gåen! om det ellers tømmes.. kan det hende det er lekkasje på en slange no sted! blir det igjen spor i snøen etter at du har stått stille?!.. Termostaten er ikke et problem om kjølevæska forsvinner Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danielbp Skrevet Februar 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2009 ser ikke noe spesielt med eksosen, det som er så merkelig.. grunnen til at kjølevesken forsvant, tror jeg er at motoren ble kjørt noe hardt, at kansje en slange ble varmere enn normalt o.l.. nei: det synes ingen lekkasjer på bakken etter tomgang... termostaten, hva skjer hvis den ikke åpner seg da? koker bilen da? eller tar jeg feil ?:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danielbp Skrevet Februar 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2009 at noe av kjølevesken forsvinner er ikke det værste. det som er krise nå er at bilen koker etter den har kommet opp til normal temp. mister faktisk turbotrykk når den koker.. hvorfor: det vet ikke jeg:) merkelige greier Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BARE B Skrevet Februar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2009 Hender det blir gule spor i snøen når jeg har stått stille gett. Har vel lite å gjøre med kjøleveske. Kjøp ei pakke PRIOR. Kjekt å koke egg vettu :-) Ryker det hvitt når man hardkjører? Ingen komentar fra min side på den. Siter Ford F250. Ford F150. Voyager3,3b . Kadett B. Kadett D. Rekord B. 2 dørs Jetta 2. Pug 406 Tdi. Kadett B stasjonsvogn og en haug med anna ræl + Lakkboks :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danielbp Skrevet Februar 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2009 om det ryker hitt av eksosen er jo ett tegn på at toppakninga er gåen. hva du prater om, vet ikke jeg iallefall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Februar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2009 om det ryker hitt av eksosen er jo ett tegn på at toppakninga er gåen. hva du prater om, vet ikke jeg iallefall Ryker det HVITT av eksosen din som en stor jævla dampsky! er toppakninga di gåen! Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danielbp Skrevet Februar 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2009 ja er jo det jeg sier. men det gjør ikke det så jeg vet ikke helt hva som er galt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alarm92 Skrevet Februar 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2009 (endret) Vi hadde samme problemet på Misubitsu L300. Vannpumpa var gåen, så man fikk ikke sirkulasjon på vannet. og det kokte å forsvant. Se om reima di er gåen, hvis ikke kan du kansje kjike litt på vannpumpa di :) Endret Februar 17, 2009 av alarm92 Siter SELGES: Alt av A4 B5 deler -Audi A4 Avant 1.8tqs 98" -Audi A4 Sedan 1.8t 96' Opprettingsprosjekt [solgt] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danielbp Skrevet Februar 17, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2009 okei, ja må vell prøve og finne ut om det er den da:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alarm92 Skrevet Februar 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2009 Vannpumpa er drevet av ei lita reim som man ser ovenfra :P Siter SELGES: Alt av A4 B5 deler -Audi A4 Avant 1.8tqs 98" -Audi A4 Sedan 1.8t 96' Opprettingsprosjekt [solgt] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Q Skrevet Februar 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2009 Dra opp peilepinnen din og se om du har vann i olja. Evt se om du har olje i vannet, det er oxo et tegn på gåen toppakning. Siter My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frozen Skrevet Februar 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2009 Kan hende du har luft selv om du har luftet.Kan prøve og stille deg i en bratt bakke med fronten opp når du skal lufte.Kan ligge mye luft enda.Noen biler nytter det ikke lufte på en vanlig måte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
theStig Skrevet Februar 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2009 Når jeg lufta min etter å ha skifta væske så lot jeg den bare stå på tomgang med lokket av på væsketanken. Funka som fjell det. Siter + A4 Avant - Opel Omega B Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alarm92 Skrevet Februar 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2009 Samme her :P Siter SELGES: Alt av A4 B5 deler -Audi A4 Avant 1.8tqs 98" -Audi A4 Sedan 1.8t 96' Opprettingsprosjekt [solgt] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg