Gå til innhold

a4 02 1.9tdi uten effekt under 2500 rpm (Lang)

Ranger emnet


bmw325ix

Anbefalte innlegg

Kjørte fra bergen til stavanger i går.. plutselig over stord i et grasalt sluddvær og sure unger i baksete.. så mister jeg all kraft/ ikke respons på gassen.. fjusker litt og nykker når jeg gir gass.. lå i 5 gir.. temperatur normal.. ingen motorfeil lampe.. girer ned turtallet kommer over 2500 omdr og har drag igjenn.. stopper på et buss stopp og titter under panseret.. bilen går greit på tomgang.. ingen lyder..

bortsett fra et frihjul på dynamoen.. som lager litt lyd..

Dårlig respons på gassen.. ok.. kjører videre.. går greit over 2500 omdre..

 

Så etter siste fergen, tar ca 20 min.. starter opp og alt virker ok igjenn.. drar greit sånn som vanlig.. merker ikke noe galt..

 

Noen som har opplevd dette?

 

Nå skal jeg inn på service 150 000 km.. og bytte filter, olje og sånn.. men bare sjekker om andre har opplevd samme??

86 Bmw 325 iX (Turbo kanskje) - 02 Audi A4 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte fra bergen til stavanger i går.. plutselig over stord i et grasalt sluddvær og sure unger i baksete.. så mister jeg all kraft/ ikke respons på gassen.. fjusker litt og nykker når jeg gir gass.. lå i 5 gir.. temperatur normal.. ingen motorfeil lampe.. girer ned turtallet kommer over 2500 omdr og har drag igjenn.. stopper på et buss stopp og titter under panseret.. bilen går greit på tomgang.. ingen lyder..

bortsett fra et frihjul på dynamoen.. som lager litt lyd..

Dårlig respons på gassen.. ok.. kjører videre.. går greit over 2500 omdre..

 

Så etter siste fergen, tar ca 20 min.. starter opp og alt virker ok igjenn.. drar greit sånn som vanlig.. merker ikke noe galt..

 

Noen som har opplevd dette?

 

Nå skal jeg inn på service 150 000 km.. og bytte filter, olje og sånn.. men bare sjekker om andre har opplevd samme??

 

 

Er du sikker på at det ikke var esp som slår inn??

Var det glatt der du kjørte?

For esp kan oppleves som at den fusker litt....

Når esp slår inn så bruker den bremsene på bilen din, og strøper motoren så du ikke får gitt gass.

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, diplom til Mr_Q for det der svaret :)

Vel, ja, jeg har opplevd det på min forrige audi. Den var chipet, også hadde dem ikke klart å få elektronikk boksen helt tett, så det kom bitelitt vann / fukt oppi elektronikken når det regnet og dermed begynte den å fjuske, men den gikk bra når den kom over en viss turtall. Når den ble tør igjen så gikk den normalt.

- 2007 Audi A4 s-line 2,0tdi

- 2003 Audi A4 1,9tdi (solgt)

- 2003 vw passat 1,9tdi (solgt)

- 1999 vw passat 1,8 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, diplom til Mr_Q for det der svaret :)

Vel, ja, jeg har opplevd det på min forrige audi. Den var chipet, også hadde dem ikke klart å få elektronikk boksen helt tett, så det kom bitelitt vann / fukt oppi elektronikken når det regnet og dermed begynte den å fjuske, men den gikk bra når den kom over en viss turtall. Når den ble tør igjen så gikk den normalt.

 

Jo takk.

Du har tydeligvis aldri vært borti esp som flipper?

Det blir akk samma greia som du beskriver her.

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, diplom til Mr_Q for det der svaret :)

Vel, ja, jeg har opplevd det på min forrige audi. Den var chipet, også hadde dem ikke klart å få elektronikk boksen helt tett, så det kom bitelitt vann / fukt oppi elektronikken når det regnet og dermed begynte den å fjuske, men den gikk bra når den kom over en viss turtall. Når den ble tør igjen så gikk den normalt.

 

Og hvis det er fukt i el-systemer så tror jeg det trengs litt lenger tid enn 20min med ferge for at det tørker..

og om det hadde vært fukt så ville den vel fusket uavhengig av turtall?? Jeg spør jeg..:)

Jeg har hvertfall vært borti at esp henger seg og vil oppleves som fusk og at bilen går dritt under et visst turtall.

 

Men hvem vet, fukt er et alternativ.

 

Du trenger ikke gjøre narr av svar selv om du ikke tror det er det.

Her skal man legge inn det man tror kan være feilen...

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke noe esp lys inne i bilen.. men når du sier det så kan man vel beskrive det som esp som slår inn.. og holder igjenn..

men uansett bilen er og chippa.. så det kan jo være problem med fukt feks...

 

Men når bilen har hvert sånn.. vil den ikke lagre feil/unormal oppførsel på hjernen? så kanskje det ikke er så vanskelig og finne feilen hvis de leser av feilminnet?

 

Men uansett takker for svar..:) får bare håpe det er en filleting..

86 Bmw 325 iX (Turbo kanskje) - 02 Audi A4 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg hvert på verksted.. finner ikke noe feilmelding i minnet..

 

men.. et ødelagt motorfeste.. kan det ha noe å si?? det skulle hvis være en elektrisk sensor på det..

 

Men an annen ting..

 

Vannpumpen lakker.. så den må byttes. bytter da registerreim også..

 

vannpumpe

registerreim

diesel filter

Spennrulle på dynamoreim

høyre motorfeste

+ noen klips på deksler under..

noen som har en idee hva dette bør koste å bytte?

 

 

oljeskift med filer

kupe/pollenfilter/luftfilter

diagnose

miniservice

en generell sjekk rundtforbi

dette er gjort og kosta ca 3000,-

86 Bmw 325 iX (Turbo kanskje) - 02 Audi A4 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg hvert på verksted.. finner ikke noe feilmelding i minnet..

 

men.. et ødelagt motorfeste.. kan det ha noe å si?? det skulle hvis være en elektrisk sensor på det..

 

Men an annen ting..

 

Vannpumpen lakker.. så den må byttes. bytter da registerreim også..

 

vannpumpe

registerreim

diesel filter

Spennrulle på dynamoreim

høyre motorfeste

+ noen klips på deksler under..

noen som har en idee hva dette bør koste å bytte?

 

 

oljeskift med filer

kupe/pollenfilter/luftfilter

diagnose

miniservice

en generell sjekk rundtforbi

dette er gjort og kosta ca 3000,-

 

 

en regreimservice vil nok koste deg noen kroner.

Dem tok slik service på min hos forhandler når jeg kjøpte den, og mener det var ca 10lapper:)

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en regreimservice vil nok koste deg noen kroner.

Dem tok slik service på min hos forhandler når jeg kjøpte den, og mener det var ca 10lapper:)

 

ja prisen jeg har fått er 12 000,- og det skal være en god pris.. men jeg får sjekke rundt.. og se hva andre verksteder skal ha..

 

syns det er greit drøyt med 15000,- som det kommer på totalt.. med servicen.. nesten grunn for å begynne og rydde og utvide garasjen sånn at jeg kan gjør ting sjøl.. hehe..

 

Forresten så hadde jeg jo kunne laga snikturbo på bmwen for den prisen:)

Endret av bmw325ix

86 Bmw 325 iX (Turbo kanskje) - 02 Audi A4 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår