Gå til innhold

Lars Erik ; Audi S2 avant 95`

Ranger emnet


Lars Erik Johannesse

Anbefalte innlegg

  • Svar 270
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hahaha;P er jo stadig ute med den om sommeren jeg..... Prøver bare og ikke la det bli noe bruksbil liksom :P

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Tjæææ..... her var det stille gitt....

 

Deler er levert til pulverlakk. Sjekket status på de her om dagen og de er sandblåst og gjort klare for lakk. Han håpet på og få de ferdig før helgen.

 

Ellers kom DHL innom en tur idag med noe snacks, så da blir det nok skruing om kort tid.

 

IMG_0313.jpg

IMG_0315.jpg

 

Brenseklosser bak er også blitt bestilt, EBC Yellowstuff R. Fikk ikke tak i Ferrodo klosser så da får vi prøve EBC noen runder.

 

Prøvde og ringe Jon Anders idag uten og få tak i han. Så prøver igjen imorgen for og høre etter en chip til maskineriet ;)

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.supert Prosjekt og bil og godt gjennomført må jeg si ;)

 

er det du som var inni garasjen med den røde polon hos bjaa? tror du kappa fjærane eller no?

bjaa? Hvem er det ?

Stemmer bra at jeg har hatt en rød polo. Men kom aldri så langt at jeg kappet fjærene på den.

 

 

dette blir bra;) gjennomført som alltid

 

Takker ! Prøver så godt jeg kan..... hehe

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Her var det lenge siden det har skjedd noe.....

 

Bruksbilen har hatt litt dårlig tider så ikke stort tid den siste tiden til og sku på denna... Men nå er den frisk og brukbar så da blir det skruing her på gobilen !

 

Innom værste idag og puslet litt, Montert sammen servopumpa med nye skruer og slikt. Nydelig !

 

IMG_0346.jpg

(Bilder lyver litt på fargen, den er ikke hvit som det kan se ut på bilde. Den er sølv.)

 

Har laget nye bremserør forran da jeg har skaffet meg stålombundede slanger.

 

IMG_0347.jpg

 

Så da begynner nava og bli klare for og monteres på bil igjen....

 

Ellers er delelageret baki bilen nokså fult nå.... HÅper og få noe av delene på bilen værtfalll.....

IMG_0344.jpg

 

Regner med en ny kveld imorgen med skruing så satser på det blir litt oppdateringer framover nå....

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Mye som har skjedd her igrunn,

 

bilen sto klar for dragrace natt til 1 mai. Men det gikk dass. 2 dager før firehjulskontroll og 4 dager før dragrace fikk jeg ulyd i motoren. Fikk også plutselig veldig lavt oljetrykk. Dette skjedde da jeg skulle ut på min 2 prøvetur med bilen.

 

Så dette resulterte i en oppripet veiv og oppripet råder. Nærmere sagt rådebank. Motor er nå tatt ut, donormotor er kjøpt og demontert, veiv fra donormotor har vært på verksted og blitt polert opp og kontrollmålt/justert. Alt av nye lager er kommet ihus fra statene og motor står klar for og monteres sammen imorgen med nye råder, lager, stempelringer, div pakninger og stasj.

 

mulig konklusjon av rådebank som jeg har funnet er at på ett eller annet vis har en papirbit lagt seg i sila til oljepumpa som resulterte i lite olje i omløp og lavt oljetrykk og resulterte i at lager ikke fikk smøring og tok kvelden.

 

Planen er da og ta donormotor og bygge opp til en ny motor med mulighet for litt mer effekt en det som er hentet ut av den jeg har nå. Men lite trolig skal den motoren i avanten. Det må bli en evnt. banebil med årene.....

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig at det skal være noe slikt som skjer. Er jo for våres del litt bra med tanke på mer lesestoff og prosjekter, men det koster jo noen kroner dette også da.

 

Få opp noen flere bilder av bilen og forskjellige ting du har gjort med den a?

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært dårlig med utdate på tåden. Mer aktiv på vacn forumet. Men har da skjedd endel. Prøve og ta meg tid og oppdatere litt her en dag.

 

FØrste plan nå er oppstart før 17mai.

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

som sagt, mest oppdatert @vacn forumet.

 

men, donormotor ble hentet, veiv tatt ut og sendt til polering og måling. Nye råder,lager,alt av pakninger++++ montert og bygd opp igjen. bygde ny motor og ferdig montert i bil på litt under 2 uker. Første prøvetur gikk på 1.1bar. Funket gull. Skrudde opp til 1.6bar, begynte og sparke greit unna. Skrudde opp til 1.8bar og første drag og fult trøkk så kom det en sky av blårøyk etter meg.

Så turbo har nå takket for seg. Turbo er demontert. Turbo full av olje på eksos siden og manifoil er tørr og fin. Så tydlig en tetningsring eller pakning i turboen som takket for seg. Skovlehjulene er like fine.

 

Ny turbo bestilt. Precison turbo med KKK hus. Større eksoshus enn neticsen. Turbinhjul spesialfrest i billet materiale. Skal være god for litt mer effekt og tidligere spool up.

 

Hjernen er tatt ut av bil igjen og sendt til Jonus-Racing for justering siden det ble bytte av turbo og da trengte og fukle litt med den også.

 

Stay tuned

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Tar litt siste mnd oppdatering

 

Dato 20.04.2010, 21:27

 

Da er årets første prøvetur med bilen gjort ! Bilen trenger firehjulskontroll da det er noe gæli spissing bak.... Vet ikke hvorfor det har blitt sånn da jeg ikke har tuklet noe med spissing eller noe ivinter.... menmen...

 

Får ikke særlig mer enn 0,4 kg ladetrykk. Så Jon ga meg noen tips til hva jeg bør sjekke så da forsetter jeg med det imorgen og håper på det beste og få noe fart på den innen kort tid.

 

og for og si det slik, det var jo helt nyyyyyydelig og få kjøre denne bilen igjen. Det er noe helt ubeskrivelig nydelig og for en følelse. Er noe unikt med gamle S biler !!!

 

IMG_0376.jpg

IMG_0384.jpg

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår