Gå til innhold

Lars Erik ; Audi S2 avant 95`

Ranger emnet


Lars Erik Johannesse

Anbefalte innlegg

har lest hele tråden din nå og er en av de bedre trådene jeg har lest. masse bilder, fine forklaringer og ikke minst er drit fet bil! fortsett sånn!

 

takker så mye for det Glenni23 !!!!

 

Kjempehyggelig og få slike tilbakemeldinger ! Gir arbeidslyst nå som vinteren nærmer seg ;)

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 270
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

IMG_9912.jpg

 

Ser for meg de selene gjør mer skade en å hjelpe deg når de er festet såpass langt ned, ser for meg at du presses ned i setet å knekker rygg elr lignende.. Ville vertfall festet de høyere opp i min bil.

- Nissan Skyline R33 registrert

- Bmw 320d M Sport 06 mod

(x) Nissan 200sx s14a 98 mod blålilla

(x) volvo 945 turbo vinterbil

(x) Nissan 200sx s14a 98 mod rød + en del andre volvos å div..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at man får TUV godkjente belter til denne bilen til innfestning i bilens beltekroker bak for og få 4punkt forran så har det vært testet. Ville ikke ha de som er tuv godkjent grunnet de er 2" brede og da ser så fryktelig spinkle ut. Selv om de sikkert hadde gjort nytta si......

 

 

 

IMG_9912.jpg

 

Ser for meg de selene gjør mer skade en å hjelpe deg når de er festet såpass langt ned, ser for meg at du presses ned i setet å knekker rygg elr lignende.. Ville vertfall festet de høyere opp i min bil.

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Noke nytt :) ?

Luren på S2.. Noke å se opp for ang motor? Noken spesielle feil med de?

 

Mvh Marius.

 

Siste nytt må være at for en ukesiden kom det en liten pakke med 3" V-båndsklemmer, 3" rustfri racekat. og nye stumme fjærbeinslager foran.

 

Og idag kom bilen tilbake fra eksosmesteren etter og ha sveiset inn 3" racekat. Rustfritt selfølgelig.....

 

S2 er ingen dum bil.... hehe. Nææ, for og si det slik så er det sånn at når det går så går det.... Det som gjerne er svakheter på nyere årgang av S2 med 5stk. coiler i toppdekslet er at det gjerne blir overslag og bilen går som en dass og dårlig effekt.

 

Sånn jevnt over greie biler. Anbefaler deg selfølgelig om du skal ha og finne ett eksemplar som ser ut til og holdt litt istand. Ikke ijælkjørte greier om du forstår ;)

 

Chassi messig er disse galva. Men rust kommer. Hjulbuer forran er svakhet, ibunn på dører og hjulbuene bak.

 

Bare og spørre om du har spørsmål !

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da var jeg inne hos biltilsynet igår for og gjøre ett forsøk på og få det justerbare understellet på bilen inn i vognkortet. Og det gikk jo tålig greit.... Litt komentarer her og der men dro derfra med senkesettet i vognkort og godkjent med 8x17" felger. ! så da gjenstår det bare EU-ok igjen så er vi klare for vinteren ! :)

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Siste nytt her må være at bilen er eu-ok for 2 nye år idag ! :) Så da står vi klar for en vinter med litt diverse oppgraderinger ;)

 

Endte med 1-1`er feil som var tett spylerdyse venstre side. og en CO måling på 0.00 ;)

Endret av Lars Erik Johannesse

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg også tatt meg tid til å lese igjennom :) veit jo at bilen funker bra men moro å se arbeidet

 

Takker for det Stian !

 

Kan vell hende det blir en tur på deg til sommeren igjen også med bittelitt mer sprut i vogna ;)

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har vi så vidt begynt og pusle litt her igården igjen ja !

 

i full gang og ribbe i motorrommet..... skal avgårde og kjøpe meg en motorbukk imorgen også håper på og ta ut motor iløpet av uka.....

 

overrasket over at var noe oljesøl nedover blokka..... dette skal taes en nærmere titt på når motoren er kommet ut og prøve og finne ut hvor dette kommer fra......

 

ellers, planen for dette,

 

montering av ny turbo

montering av nytt innsug

montering av ny IC

montere oljekjølere på en bedre patent

overhale/skaffe ny servopumpe

overhale/skaffe ny klimapumpe

skaffe ny dynamo siden det er flere større sprekker i huset

Fikse alt med ABS greiene

montere ny clutsj

montere nye simringer på bakdiffen

montere bredbåndslamda

montere hovedstrømsbryter for bensinpumpa

montere killerswich på radiatorvifta

+div ting som sikkert kommer etterhvert man holder på.....

 

IMG_0263.jpg

IMG_0264.jpg

IMG_0265.jpg

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja, idag vært og handla meg en ny motorbukk..... rød og fin ;)

 

har også kjøpt meg verktøyvogn med endel verktøy i. er stort sett det man trenger av vanlige ting, fastnøkler, skrallefast, 3forskjelige dim. i skraller med piper i alle fassonger, div tenger, skrutrekkere, slegger og masse annet stasj !

fra OMEGA. livstid garanti og greier vistnok. Virker som god kvalitet.

 

Så da får vi se om arbeidslyst er der imorgen også :p

 

IMG_0266.jpg

IMG_0267.jpg

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår