Gå til innhold

Lite prosjekt.. 124 sedan


minst1

Anbefalte innlegg

Igår kjøpte jeg meg "ny" Mercedes 250D 86model. Selvfølgelig hvit!(elsker den faren på 124).

Når jeg fikk den så den slik ut:

DSC00329.JPG

Helt vanlig, kjedelig uten noe dilldall..

Fikk bilen ca kl 6 igår, å skrudde i til kl 3 inatt.

Da fikk jeg byttet mesteparten av intriør(Det gamle var blått, det nye er sort). Satt inn 95model intriør. Byttet til hvite blinkerer rundt baut, (sorte/røde bak), la opp noe av anlegget, byttet speil, prøvde sommerfelgene på, byttet div pærer. Så når jeg var ferdig inatt så den slik ut:

DSC00336.JPG

DSC00334.JPG

DSC00337.JPG

 

Så, videre skal jeg sette på 90'skjørt, 94 panser å koffert, skjerm med luftriller, bytte til 94fangere, hellakere i hvit, senke en hel del, xenon i alle lys, sette inn turteller, bytte dashbord til sort(fikk ikke gjort det inatt), bytte bremser, bytte til klare lykter rundt om. Ja, ellers andre forslag? Kommentarer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

må ha notodden-klistremerke på den;)

 

blir denna å sjå på rånemarkeringa 17 april 2009 eller?

 

Denna blir å se på rånemarkeringa ja.. Selvfølgelig!:)

Har litt lyst til å ha Mercedes-Benz i frontruta..

Ser du kjører 123. På Notodden ell?

Endret av minst1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denna blir å se på rånemarkeringa ja.. Selvfølgelig!:)

Har litt lyst til å ha Mercedes-Benz i frontruta..

Ser du kjører 123. På Notodden ell?

 

ok, nei bur i Bingen, men råner hver fredag og lørdag i Kongsberg. Men er i Notodden en gang i blant;) men da har je kjørt w210 eller 124 turevogn-edition som er bruksbil.

 

Driver mest med 123 turbodiesel jeg, så bygger en treffbil i tillegg til at jeg har en helt original en som er fin;)

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, nei bur i Bingen, men råner hver fredag og lørdag i Kongsberg. Men er i Notodden en gang i blant;) men da har je kjørt w210 eller 124 turevogn-edition som er bruksbil.

 

Driver mest med 123 turbodiesel jeg, så bygger en treffbil i tillegg til at jeg har en helt original en som er fin;)

 

Okay! sånn å forstå!:)

Men da ser du meg nok på treffet på Notodden i April.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har hatt bilen i litt over en ukes tid. Å funnet ut at jeg aldri skal ha noe annet enn Mercedes diesel! Utrolig god bil.. Klarte jo å ta frontruta på den her om dagen, så den sprakk, så den må på ruteskift snart.

Ett par ting jeg har funnet ut som er galt med den:

-Vindusspylermotoren går ikkje.

-Servoen lager noen helvetes lyder( Å er tung på rattet innimellom)

-Sentrallåsen er det noe galt med. Kan låse alle dørene innenifra(en etter en ved å trykke på låsetingen på hver dør), men nøkkelen vil ikke vries rundt i låsen på førerdøra. Prøver jeg på passasjerdøra låser bare noen seg, har jo alarm så egentlig ikkje noe stress, men vil fikse det.

-Cruise controllen fungerer heller ikkje. (Kjedelig!)

-Pluss at jeg tror noe bremsedritt henger på, for den triller veldig dårlig.

 

Noen som kan hjelpe meg/komme med tips?:)

Taker på forhånd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Vindusspylermotoren går ikkje.

-Servoen lager noen helvetes lyder( Å er tung på rattet innimellom)

-Sentrallåsen er det noe galt med. Kan låse alle dørene innenifra(en etter en ved å trykke på låsetingen på hver dør), men nøkkelen vil ikke vries rundt i låsen på førerdøra. Prøver jeg på passasjerdøra låser bare noen seg, har jo alarm så egentlig ikkje noe stress, men vil fikse det.

-Cruise controllen fungerer heller ikkje. (Kjedelig!)

-Pluss at jeg tror noe bremsedritt henger på, for den triller veldig dårlig.

 

 

 

1. Måle om det kommer strøm til motor i første omgang.

2. Sjekke oljenivå på servo, eventuelt bytt olje pluss filter i bunn av beholder.

3. sendtrallås ja. Ikke godt å si hva som kan være feil, men den går på vakum og pumpe ligger under baksetet. Har ikke undersøkt og knotet så fælt med sentrallås på 124, har alltid fungert på mine biler. ;)

4. Tempomat (jepp, er det det heter på tysk) som ikke fungerer er i de fleste tilfeller dårlig kontakt i styringsboksen som ligger over sparkeplater på førerside.

5. Bremser som henger, er ikke annet å gjøre enn å plukke fra hverandre alle, fjerne alt (rust og andre ting) som kan forhindre bevegelse på klosser (spesielt "problem" bak.) Sjekke at stemplene går lett inn og ut. Ett par timers arbeid, men er verdt det.

i de fleste tilfellene er problemet bak.

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Måle om det kommer strøm til motor i første omgang.

2. Sjekke oljenivå på servo, eventuelt bytt olje pluss filter i bunn av beholder.

3. sendtrallås ja. Ikke godt å si hva som kan være feil, men den går på vakum og pumpe ligger under baksetet. Har ikke undersøkt og knotet så fælt med sentrallås på 124, har alltid fungert på mine biler. ;)

4. Tempomat (jepp, er det det heter på tysk) som ikke fungerer er i de fleste tilfeller dårlig kontakt i styringsboksen som ligger over sparkeplater på førerside.

5. Bremser som henger, er ikke annet å gjøre enn å plukke fra hverandre alle, fjerne alt (rust og andre ting) som kan forhindre bevegelse på klosser (spesielt "problem" bak.) Sjekke at stemplene går lett inn og ut. Ett par timers arbeid, men er verdt det.

i de fleste tilfellene er problemet bak.

 

Tusen takk for svar! Skal prøve å få gjort noe av dette i helga:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Nå har bilen fått 94front, andre felger å litt div stasj! Ska få lagt ut bilder..

 

Men! Servoen min gikk igår.. Det er olje på den, men den fungerer ikkje. Fikk høre av en gauk igår at det kunne være selve pumpa som har sprekt(Noe hn sa var svakhet etter litt herjekjøring med felger på)

Men fant aldri noe sprekk, å lurer nå på hva som er gæli?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gromt, få fram bilder da;)

 

det er kjedelig da, kan væra utslitt pumpe rett og slett.

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår