Gå til innhold

Golfen min stopper helt uten videre, trenger tips om hvorfor!

Ranger emnet


Hannejinta

Anbefalte innlegg

Hej. Jeg har en 94 mod 1.4l som jeg nå sliter litt med, og håper at det er noen her som kan hjelpe meg!

 

Problemet er som følger:

 

Titt og ofte, så stopper golfen helt uten videre. Den dør rett og slett helt ut og blir vondt og starte igjen. Dette skjer ofte i sammenheng med at det er kaldt ute. Noen ganger, hjelper det å sette den i et lavt gir slik at turtallet blir høyt, eller bare kjøre videre som om ingenting har skjedd. Da spretter den i gang igjen etter noen sek. (dette kan være tilfeldig!)

 

Men, som regel dør den bare helt ut, og da må jeg stå rolig i noen minutter før jeg kan kjøre videre. Ellers stopper den igjen etter noen meter! Var i kontakt med Møller Bil på Hamar, og fikk beskjed om at relèt som styrer bensinpumpa måtte byttes og at det var stor sjans for at det var dette som var feilen - men, dagen etter at vi byttet den, ble jeg stående igjen!

 

Er det noen her som vet hva som er feil?

Har 2mekanikere i familien som snart blir blå av og ikke finne ut hva som er feil! Tankene går nå på at det er coilen?

 

Anyone.. ?

 

-Hanne :)

 

 

OPPDATERING:

Liten oppdatering etter kjøretur med bare tull! :p

Nå ble alt av instrumentlys borte, og stoppet av og stå på tomgang.

 

Rørte litt ved tenningsbryteren, og da startet den igjen/stoppet igjen. Dvs, kan dette da være tenningsbrytern ELLER ledningen fra starter til fordeleren? Haff, bil er no drit når det ikke fungerer!

Endret av Hannejinta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

coilene har jeg hørt ryker litt etter som. prøv og skift ut det.dør bilen etter hard kjøring? kan hende coilene holder på å ryke hvis jeg ikke tar helt feil

 

Kjørestilen har ikke noe og si, tror jeg. Her om dagen hadde jeg fire stopp, der en av dem var i 80km/t og den andre i 40km/t.

 

Men, som regel skjer det ved mye clutching og tomgangskjøring. OG ved upassende steder ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering etter kjøretur med bare tull! :p

Nå ble alt av instrumentlys borte, og stoppet av og stå på tomgang.

 

Rørte litt ved tenningsbryteren, og da startet den igjen/stoppet igjen. Dvs, kan dette da være tenningsbrytern ELLER ledningen fra starter til fordeleren? Haff, bil er no drit når det ikke fungerer!

 

deff el.del bak tenningslåsen høres det ut som,vanlig feil.

Quattro driftsquad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 4 months later...

Kanskje du skal prøve å få sjekket om det kan være en liten vannpærle som ligger å stenger for bensintilførselen det kan ofte være ett problem som kommer ved jevn kjøring,og bedrer seg når du ruser eller presser motoren..En liten vandråpe kan lage store problem i forgasseren...'Liten tue kan velte stort lass '

Hej. Jeg har en 94 mod 1.4l som jeg nå sliter litt med, og håper at det er noen her som kan hjelpe meg!

 

Problemet er som følger:

 

Titt og ofte, så stopper golfen helt uten videre. Den dør rett og slett helt ut og blir vondt og starte igjen. Dette skjer ofte i sammenheng med at det er kaldt ute. Noen ganger, hjelper det å sette den i et lavt gir slik at turtallet blir høyt, eller bare kjøre videre som om ingenting har skjedd. Da spretter den i gang igjen etter noen sek. (dette kan være tilfeldig!)

 

Men, som regel dør den bare helt ut, og da må jeg stå rolig i noen minutter før jeg kan kjøre videre. Ellers stopper den igjen etter noen meter! Var i kontakt med Møller Bil på Hamar, og fikk beskjed om at relèt som styrer bensinpumpa måtte byttes og at det var stor sjans for at det var dette som var feilen - men, dagen etter at vi byttet den, ble jeg stående igjen!

 

Er det noen her som vet hva som er feil?

Har 2mekanikere i familien som snart blir blå av og ikke finne ut hva som er feil! Tankene går nå på at det er coilen?

 

Anyone.. ?

 

-Hanne :)

 

 

OPPDATERING:

Liten oppdatering etter kjøretur med bare tull! :p

Nå ble alt av instrumentlys borte, og stoppet av og stå på tomgang.

 

Rørte litt ved tenningsbryteren, og da startet den igjen/stoppet igjen. Dvs, kan dette da være tenningsbrytern ELLER ledningen fra starter til fordeleren? Haff, bil er no drit når det ikke fungerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke forgasser på noen biler originalt etter 31.12.89 pga avgass- og katalysatorkrav. (Gjelder biler solgt nye i Norge, og de fleste andre steder). Derimot er det mange biler som har såkalt monopoint-innsprøytning, som kan se nesten akkurat ut som en forgasser.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 5 months later...

Om golfen stopper uten videre, om den er helt død og plutselig starter igjen så sjekk kontakten bak tenningslåsen! Har vært borti fler og fler golfer som plutselig stopper opp og man bytter coil bensinpumpe plugger osv osv.. men den kontakten kutter rett og slett kontakten om det er dårlig kontakt. Sett en strips rundt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår