Gå til innhold

Motorbytte Golf 3

Ranger emnet


opelfrelst

Anbefalte innlegg

har tenkt samme tanken selv egentlig. Foran så er jo alt likt/mulig og sette rett over men bakaksel på stv. har hvertfall litt annen oppfesting enn vanlig golf fant jeg ut når jeg måtte bytte foringer bak på min. Men det burde vel la seg gjøre? =O fikk man stv med vr6 i andre land?

Lexus IS 200 -99

Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk man stv med vr6 i andre land?

 

Golf Mk3 Variant ble levert både med 2,8 og 2,9, sistnevnte som Syncro.

 

Angående bakstilling, finn en med skiver fra f,eks TDI eller 2,0GL, så er det bare å oppgradere med orginale 5x100 skiver i rett størrelse, fra GTI 8v/16v etc.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må han det, hvis han får tak i komplett motor med hjerne og lednings nett. Så er bare å ta ut gamle motornettet og motere vr6 nettet. Dette er plugg and play

 

 

må jo legge opp nytt ledningsnett men kun til motor tipper jeg. Ledningsnettet er jo delt opp i endel forskjellige deler etter hva jeg fant ut når jeg demonterte en golf3 HELT! men fan skulle bytta til vr6 når jeg var igang på min føler jeg :P jaja satser på å få trimma skakars dieselmotoren litt...150-160 hester burde ikke være så vanskelig på en 1,9 tdi med 110hk orginalt?

Lexus IS 200 -99

Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

hmmmm....tror det kommer litt ann på hva du har fra før av. om du har bensin så må du jo legge opp endel ledninger og muliggens bytte noen deler i forstilling/brems men litt usikker på hva som er forskjellig og sånn...

 

Men motor og gir seff, ledningsnett(motor delen av det), hjerne også tipper jeg noe på drivstoffsystemet.

Lexus IS 200 -99

Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sett oppi en gti eller vr6 motor. eg hadde en golf3stv som eg bygget om til vr6 men brydde meg ikke om godkjening.

 

angående bakaksel så er det bare til å skru på spindlene til skivebremser å litt tilpasing av bremserør så er det i boks. har ikke undersøkt om det stabbstaget i bakakselen er tykt nok for godkjening.

 

ledningsnettet til motor er det som må byttes.

men tar 20min så har du byttet alt. men det er ikke nødvendig.

 

det er nesten samme jobben om du setter inn en diesel vr6 motor. stort sett alt må bli skrudd på alikeveld.

 

kjøp deg en som er vr6 eller gti så slipper du myyyye arbeid å styr.

bruk heller den tiden på å jobbe overtid på jobben å kjøp noe som er org.

golf2 syncro med 1,8 20v turbo.

golf2 vr6 turbo

bora 1,9tdi

vw lt bilbergningsbil

vw transporter tdi arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey hey det høres ut som en sinsyk god plan for meg,da blir det vr6 motor på meg he he,men viss du har noe mer info ang godkjenning sitter jeg pris på det,skal ha to rakkerunger i bilen oxo å da skal alt være godkjent,men med vr6 motor er det ikke bolt on kompressor til de?vet du noe om det?

men men takk for hjelpen så langt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår