Gå til innhold

Hvem har vikeplikt i dette tilfellet?

Ranger emnet


pierce007

Anbefalte innlegg

Uh, tror jeg må slenge meg på denne. Fullstendig meningsløst.

 

Meningsløst at du ikke takler å kjøre i trafikken ja.. skjønner dge godt! den dagen du kjører 80.000km + i året derav 50 av dem er bare i oslo sentrum, vil du også lære noe!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har kjørt bil i det meste av storbyer herifra og ned til Italia, meg har kjørt bil i new york! jeg har kjørt bil i bronx og queens.. jeg har kjørt bil kamikaze trafikk som nede i serbia der dem ikke en gang stopper for fotgjengere på grønt!

 

og jeg har faen meg aldri følt mere irritasjon og sinke kjøring som et er i norge! det er rett og slett ikke flyt what so ever!

 

tror dere skal ta å utforske verden litt rundt jeg før dere gyper etter en liten dritt regel her i trafikken!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har vikeplikt inne på selve p-plassen?

 

Ut av en p-plass har en vikeplikt det vet jeg.

Men svært usikker på hvordan dette er inne på selve p-plassen. DSette fordi en bil kjørte av hovedvei - inn på parkeringsplassen for så å kjøre inn i min bil. Jeg kom til høyre for han, skulle svinge til venstre og til krysset for å komme ut av p-plassen.

 

Skulle gjerne lagt med en tegning men ser ut som det ikek gå her....

 

Har du kontaktet forsikringsselskapet ditt og forklart saken for dem?

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva pokker skjer a? Det er faktisk ikke sånn i NORGE at man kan velge å drite i høyreregelen selv hvor idiotisk den måtte være. Kjører man vogntog på x antall tonn bør man jo være ekstra forsiktig at man overholder denne regelen. Veldig greit å være uenig, men den dagen du praktiserer størst er først og dreper en du har vikeplikt for hjelper det ikke et gram hvorvidt du mener regelen er idiotisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva pokker skjer a? Det er faktisk ikke sånn i NORGE at man kan velge å drite i høyreregelen selv hvor idiotisk den måtte være. Kjører man vogntog på x antall tonn bør man jo være ekstra forsiktig at man overholder denne regelen. Veldig greit å være uenig, men den dagen du praktiserer størst er først og dreper en du har vikeplikt for hjelper det ikke et gram hvorvidt du mener regelen er idiotisk.

 

Typisk at det skal komme fra en som aldri i hele sitt liv har sitti bak rattet på et vogntog! nei!

 

det er ikke BARE BARE! uansett hvor mye du skulle ønsket at jeg skla kjøre såååå sakte for å kunne stoppe for hvem som helst fra min høyre side.. har du tenkt på hva som skjer bak meg?! køene og irritasjonene bak meg fordi JEG må være på vakt at oj.. de neste 3km med 100m mellomrom må jeg bremse opp og være varsom fordi NOEN kan komme..

 

 

Hva om DU var en av dem lengst bak i køen bak dette vogntog og irriterer deg over at det går i 20km/t.. for ikke glem.. med personbiler forran deg også klarer ikke alle å holde følge for hver gang jeg drar på etter å ha bremsa.. så reaksjonstiden pr bil blir mer og mer.. og det går lenger og lenger og saktere og saktere!

 

ikke glem! nordmenn er flinke til å sitte og le av amerikanere på nettet. men dere kan jo faen ikke kjøre bil om det gjaldt livet en gang! se når snøen kommer?.. se når det er et uhell i motgående.. det stopper jo opp fordi folk er nysjerrige og glaner!

 

 

Du må lære deg en ting lillegutt! det er STOR!!!!!!!!! forskjell på praktis og det som står i boka du leser!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk at det skal komme fra en som aldri i hele sitt liv har sitti bak rattet på et vogntog! nei!

 

det er ikke BARE BARE! uansett hvor mye du skulle ønsket at jeg skla kjøre såååå sakte for å kunne stoppe for hvem som helst fra min høyre side.. har du tenkt på hva som skjer bak meg?! køene og irritasjonene bak meg fordi JEG må være på vakt at oj.. de neste 3km med 100m mellomrom må jeg bremse opp og være varsom fordi NOEN kan komme..

 

 

Hva om DU var en av dem lengst bak i køen bak dette vogntog og irriterer deg over at det går i 20km/t.. for ikke glem.. med personbiler forran deg også klarer ikke alle å holde følge for hver gang jeg drar på etter å ha bremsa.. så reaksjonstiden pr bil blir mer og mer.. og det går lenger og lenger og saktere og saktere!

 

ikke glem! nordmenn er flinke til å sitte og le av amerikanere på nettet. men dere kan jo faen ikke kjøre bil om det gjaldt livet en gang! se når snøen kommer?.. se når det er et uhell i motgående.. det stopper jo opp fordi folk er nysjerrige og glaner!

 

 

Du må lære deg en ting lillegutt! det er STOR!!!!!!!!! forskjell på praktis og det som står i boka du leser!

 

Jeg ser jo absolutt problemene selv om jeg aldri har kjørt et vogntog. Veit jo at det er lang bremselengde og at det tar tid å komme igang igjen, og at dette er frustrerende for både den som kjører lastebil og alle bak. MEN poenget er jo at man ikke kan velge selv hvor dumt man syns det er. Dessuten er det vel ikke så mange veier hvor det er høyreregel her i landet hvor det er mye trafikk slik at det skaper så store problemer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser jo absolutt problemene selv om jeg aldri har kjørt et vogntog. Veit jo at det er lang bremselengde og at det tar tid å komme igang igjen, og at dette er frustrerende for både den som kjører lastebil og alle bak. MEN poenget er jo at man ikke kan velge selv hvor dumt man syns det er. Dessuten er det vel ikke så mange veier hvor det er høyreregel her i landet hvor det er mye trafikk slik at det skaper så store problemer...

 

nei! det som skaper problemer er BILLISTER som kun ser seg selv i trafikken! jævli rart at jeg som billist ikke tvinger andre til å stoppe for meg.. kommer jeg til et sted der det er høyreregel kommer jeg såppas rolig frem mot krysset at folka faktisk ikke er nødt til å drite på seg og bråbremse.. jeg lar dem faktisk kjøre forbi, og jeg VENTER! til det blir ledig luke, men mindre noen fatisk stopper for meg!

 

greit takk! da kjører jeg ut og tømmer girkassa mi bortover så jeg ikke lenger ser han som slapp meg frem!

 

men folk eller har enten så god tid at dem bruker gjerne flere km på å komme opp i 50, eller så dårlig tid at dem ikke engang ser seg til venstre når de kommer i en kryss! de kjører bare ut i full fart og forventer at alle skal stoppe for dem!

 

Merkelig hvordan JEG klarer å tilpasse meg trafikken.. rart det der.. enda er jeg 26, og kjører bare bajas.. slædder der jeg kan når jeg kan.. kjører godt over fartsgrensa på alle plasser der det er mulig.. eventuelt så fort det ER mulig å kjøre..

 

og enda ikke skapt en eneste ulykke eller situasjon forran bak eller på siden av meg!

 

sjokkerende.. dvs bare at dere tar feil :win

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det mulig å være så selvgod sjåfør som deg... bryter alle regler, sladder overalt og driter vel totalt i alt som heter vegtrafikk lover. Ja du er sikkert den aller beste sjåføren vi har sett/hørt om eller vil noen gang se tror jeg. Får håpe at flaksen din holder seg da, for kontroll i en bil (eller vogntog) er bare en illusjon, det er faktisk noe de fleste av oss vet.

 

Men men, noen har alltid rett selv om alle andre er uenige, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer det et vogntog fra venstre, da stopper jeg...samme faen om jeg har forkjørsrett!

30 tonn er fortsatt 30 tonn....MEN kommer det en personbil, da fiser jeg ivei...enkelt å greit :D

 

Men for at gå tilbake til topic:

Ja, jeg praktiserer høyreregeln inne på p-plass... MEN er ikke til 100% da man må kjøre litt på kjenn og.

Det er hvert fall sånn jeg kjører, så pass på! ;)

 

/M

Endret av Mikael1977

Octavia vRS

 

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er faktisk enig i budskapet til Robert, han setter det litt på spissen kanskje, men har en MYE bedre grunn enn dere andre om sinker i trafikken.

 

For å leike litt miljøtaper her, Robert sparer oss for en del unødig utslipp på å holde flyt, isteden for å være unødvendig forsiktig og kjøre nappete!! noen av dere oslo-stakkare som veit hvor mye et vogntog på la oss si 50 tonn slipper ut ved en full stopp og opp i 70-90kmt igjen? FÅ høre nå!!

 

Dere er garantert så feige til å slå opp dette i google eller noe, for dere veit NEMLIG ikke hvor mye vogntoget forbrenner på en sånn akselerasjon!;)

 

Egentlig er jeg for MASSE mer forurensing, men jeg later som jeg er miljømann og viser til "fordeler" ved kjøringa hans;) i tillegg til at han holder flyt i den talentløse trafikken vi har i Norge!;)

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for flyt....men hvis noe skulle skje så er det ikke han som kom fra høyre sin skyld.

MEN hvis det kommer et vogntog, da er man brø hvis man kjører beinhardt på høyreregeln. Det samme gjelder alle fotsoldater som bare slenger seg over fotgjengerfeltet selvom det er glatt ute... JA, man skal kjøre etter forholdene, men det er lov å tenke litt av å til, dette gjelder begge parter :)

 

Sånn, da har jeg driti ferdig...

 

/M

Octavia vRS

 

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg bare skal le av slike tullinger som DRFT-R (Les: DRIT-R) eller la meg provosere, men jeg heller mot å le, for en slik stakkar går det ikke an å bli sinna på, er jo synd på'n. Du, seriøst, er DU 26??? Det tviler jeg egentlig sterkt på, slik du uttaler deg. I BESTE tilfelle faller du inn under kategorier som infantil eller pubertal, jeg er litt usikker, men hvis vi deler den påståtte alderen din på 10, havner vi på 2.6, ergo er det infantil som blir benevnelsen nærmest sannheten.

 

Hvordan skal du i det heletatt regne med at noen tar deg seriøst når du idiotforklarer alt og alle, og samtidig forherliger deg selv som guds gave til trafikken og hvordan den avvikles? Ja jøss, du er jo en praktfull rollemodell for trygg kjøring med idiotutsagn som "for min del driter jeg i hva folk mener om lov jeg kjører alltid store biler og kjører aggresivt" og "størst er først!", for å nevne et par blant FOR mange eksempler. Ja, greit, kjører man mye, så skal man normalt bli en bedre sjåfør også, det skal du ha for - men hvis du praktiserer det du sier her, så burde du umiddelbart bli gjort til fotgjenger på permanent basis. Trafikkregler er der for å sikre ALLES sikkerhet, uansett hvor mye ubehag eller aggresjon det måtte forårsake din sarte sjel. I tilfelle du ennå ikke har forstått det; Om det så betyr at DU må trå inn bremsen for å la andre få sin rett i trafikken, med slike "fatale" følger som at de bak deg også må bremse (for det høres jo ut på deg som om det er allverdens største synd) og på den måten skaper en ubetydelig floke i trafikkflyten (enda større synd), så er det DET DU MÅ GJØRE!! På tide at du røsker huet ut av rasshølet og oppdager hvordan verden faktisk fungerer. Klarer du det ikke selv, finnes det proffesjonel hjelp å få til slikt.

 

Menn med liten p*kk kompenserer med stor bil, fact of life..

 

Mer har ikke jeg å si om den saken, god bedring..

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår