Chiefrw Skrevet Februar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2009 Veldig stort problem nå. Skulle bytte innsug til blokka (overgangen fra vannpumpeslangen og inn i blokka) Der byttet overgangen og skrudde inn boltene igjen men da knakk den. Den kjøler overhodet ikke 110grader på et blunk. Går det å få ut bolten at et verksted kan klare med et godt verktøy på ett eller annet vis? Mekanikeren på Statoil'en har fri i helga så det måtte bli etter helga. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafreaks Skrevet Februar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2009 Veldig stort problem nå.Skulle bytte innsug til blokka (overgangen fra vannpumpeslangen og inn i blokka) Der byttet overgangen og skrudde inn boltene igjen men da knakk den. Den kjøler overhodet ikke 110grader på et blunk. Går det å få ut bolten at et verksted kan klare med et godt verktøy på ett eller annet vis? Mekanikeren på Statoil'en har fri i helga så det måtte bli etter helga. Burde byttet skruene sikkert før man mekket, men er for seint å tenke på dette nå, men i verste fall så må skruen borres ut, og eventult ha oversise bolt,men alt går, men er det noe gjenger igjen på bolten så kan man sette på 2 mutrer og få den ut på den måten, altså kontra stramme de, og skru på den innerste,. Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Maks 5 linjer i signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2009 Hvis den stikker såpass langt ut, at du får ei sveisetang rundt, løsner den nok igjen.. Enten det, eller bruke en grisepikk.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chiefrw Skrevet Februar 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2009 Det er at den går i ett med blokka så den har kanskje 0.5mm utstikk fra blokka. Jeg tenkte å bytte boltene med det samme med det hadde de ikke inne ellers hadde alt gått mye bedre ville jeg gått ut i fra. Hørt mye om denne grisepikken. Forbinder grisepikk med en søylebor man bruker i endel bygg (iallefall i mitt yrke som Telemontør)men er det en som lage gjenger motsatt vei og dermed når du skrur mot venstre så strammer den seg og dermed motsatt vei funksjon og dermed får ut bolten ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bora2000SR Skrevet Februar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2009 semmer det du sier ang grisepikk ja... strammer ved venstretrekking. Siter Team Low And Slow - VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985 x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982 x Mazda 626 2.0 1987 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dowendyr Skrevet Februar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2009 eller hvis bolten ikke sitter så veldig godt kunne du prøvd å slå et spor med en liten meisel eller flatskrujern og skru den ut. så slipper du å ødelegge gjenger hvis du borrer skjeift Siter Ford Falcon 64 mod. prosjekt: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/217978-dowendyr-ford-falcon-amcar-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet Februar 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2009 Det aat bilen blir varm, kan være fordi du har luft i kjølesystemet. De passatene der her litt PITA når det gjelder luft i kjølesystemet. Hos meg funket det med å ta en oppstart og kjøre motoren varm. Den ble da lett over 100 grader siden det var luft i systemet. Så venta jeg til bilen ble kald før jeg åpna lokket til ekspansjonstanken. Fikk da et voldsomt sug og vannet sank i tanken slik at jeg kunne fylle på en liter eller to til. Du kan og prøve å løsne en av de høyeste slangene i systemet mens du fyller på kjølevann. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy4 Skrevet Februar 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2009 de gangene jeg har dratt av bolt og ikke de ikke stikker noe serlig ut så har jeg brukt å satt en mutter på og tatt migèn å sveisa den fast i mitten. Da er det bare å skru den ut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chiefrw Skrevet Februar 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2009 Takk Mye flotte svar her :) Nå er bilen endelig friskmeldt! Da går motoren på 78-82c grader. Fikk gjort jobben billig av en lokalmekaniker 250kr for å få ut gammel bolt og få dette tett etterpå er jo en sensasjon av besparing, jeg som brukte opptil 2L kjølevæske om dagen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg