Gå til innhold

Dieseldyrets Mercedes-Benz world


merce-123

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...
  • Svar 273
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja, da blir det ikke skilt på denne i år, jeg kommer til å satse på å ha den klar til våren 2010, desverre pga penger og MYE stress og mas om dagen. Men det skal selvsagt jobbes på denne i sommer,høst og vinter og utover på nyåret der igjen. Men det tar litt lengre tid enn det ellers ville gjort.

 

Grunnen til dette er at jeg bare MÅ ha en litt modda bil som jeg kan bruke i sommer(haaaater helt originale biler som er skyhighe)så derfor skal w210 e-klasse 300 turbodiesel min strekkes opp nå før gatebil på rudskogen i mai fant jeg ut i forrige uke.

 

Følgende skal skje med den:

-seeeeenke

-nye baklykter(crystal/smoke look)

-anlegg

-div annet småtteri, noen nye foringer, litt mer crome osv.

-rette 18" felgene som er strøkne men vibrerer litt for mye.

Trur det skal bli litt gromt;)

 

Bilder av denne kommer når jeg kommer igang(venter på lønning)

 

her er et lite et av felgene jeg skal ha på 123n(venstre) og 210n(høgre) og rattet på 123n. Skål

file.php?id=794

:ass:

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALDA er det samme som røykbegrenser, den begrenser dieselmengden helt til det kommer trykk på den, så bilen ikke skal ryke.

Sugediesler har tilsvarende men uten trykktilkobling.

 

For de som trimmer disse så fjerner de fleste røykbegrenseren, dermed får den full dieselmengde før trykket kommer, dette gjør at draget før turbo er bedre, og enda viktigere, turbo kommer fortere i gang, justeringa oppå alda kan aldri gjøre noe slikt, den er bare finjustering av dieselmengden før man får dieseltrykk.

 

Er en i sverige som har 617 i landrover som fikk bygd pumpe med 10 mm elementer fra volvo lastebil, turbo fra 320CDI(VNT), men måtte putte i orginalpumpe igjen, bilen røyk svart på tomgang, holder på med videre modifisering av "racepumpa" så den kan brukes.

 

Myna bruker vel 8 mm elementer, spesiallaga pumpekam, og gjør det kun på M-pumpe(OM617NA), med dette oppsettet må du ha en STOR turbo for å få det til å virke, masse luft for at bilen ikke skal drukne i diesel.

 

BTW: Felgene går innunder orginalskjermene bak med rette ET, men den bilen du snakker om er vel bredda ca 1 cm i buene bak, han har laga buene sjøl.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALDA er det samme som røykbegrenser, den begrenser dieselmengden helt til det kommer trykk på den, så bilen ikke skal ryke.

Sugediesler har tilsvarende men uten trykktilkobling.

 

For de som trimmer disse så fjerner de fleste røykbegrenseren, dermed får den full dieselmengde før trykket kommer, dette gjør at draget før turbo er bedre, og enda viktigere, turbo kommer fortere i gang, justeringa oppå alda kan aldri gjøre noe slikt, den er bare finjustering av dieselmengden før man får dieseltrykk.

 

Er en i sverige som har 617 i landrover som fikk bygd pumpe med 10 mm elementer fra volvo lastebil, turbo fra 320CDI(VNT), men måtte putte i orginalpumpe igjen, bilen røyk svart på tomgang, holder på med videre modifisering av "racepumpa" så den kan brukes.

 

Myna bruker vel 8 mm elementer, spesiallaga pumpekam, og gjør det kun på M-pumpe(OM617NA), med dette oppsettet må du ha en STOR turbo for å få det til å virke, masse luft for at bilen ikke skal drukne i diesel.

 

BTW: Felgene går innunder orginalskjermene bak med rette ET, men den bilen du snakker om er vel bredda ca 1 cm i buene bak, han har laga buene sjøl.

 

jeg har jo bilde av at felgene passa;) er god plass bak der, tipper 12" med rett ET går på;) se sjøl på bildet, så kan du se det..

 

får mest sansynlig modifisert m-pumpe i fellesferien;) da blir jeg 10 lapper fattigere, men er 123 kan ikke måles i penger, så er jo bare å få brukt opp alt av penger!

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10k er ikke ille, Vestfold elektrodiesel skal ha 5k for å benke pumpa mi og evt justere elementer/røykbegrenser pga effekttap på lavt turtall

 

stemmer, nei, det er en helt grei pris det.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forskjell på ei dieselpumpe i ein bil og ein traktor?

 

nei, gamle traktorer har mekanisk styrt dieselpumpe akkurat som på bilane, på moderne er den elektronisk styrt akkurat som på nye biler, så det er det samme omtrent, selvfølgelig er det forskjeller på elementer osv. men f.eks gamal holder traktor har jo golf diesel-motor;)

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva meinar du med forskjellige elementer?

 

større elementer i dieselpumpa gjør at man får mer diesel som igjen gir bedre effekt, spesielt hvis man mater på med mer luft(høgere turbotrykk)

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint prosjekt må jeg si :)

 

Blir bra dette!

 

takk, det blir MYE skruing/modifisering for å få div ting til å passe, men det skal nok gå bra. Bare jeg får dieselpumpa, så kan jeg begynne å angripe bilen litt mer. Men før jeg får den blir det ikke gjort så mye på den.

 

Nå står w210'n først i køen, den skal være klar til 28 mai så..

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du legge ut eit bilde av W210en?

 

file.php?id=521 dette er bruksbilen.. ikke så nøye med den og je må få den tøffere raskt slik at jeg tør å bruke den i sommar mens je skruver på 123n.. er allergisk mot høge/helt originale biler desverre så derfor må den fiksas opp ved neste lønning.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår