ulfcossi Skrevet Desember 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2003 hva skal jeg gjør for og få ned bensin forbruket på min bil det er en sierra 2 l bruker jo 1,5l på mila toppen er ny overhalet er det noe jeg kan gjøre........hjelp hjelp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flasher Skrevet Desember 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2003 og hjelp meg gjerne med å streipe rekorden litt Siter "Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special" Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen Har mange bmw og opel på samvittigheten :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Desember 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2003 Sjekket de "vanlige" tinga? Luftfilter. Plugger/-ledninger. Bremser (at f.eks brekket ikke ligger innpå?). Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Desember 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2003 juster co.. rart at du skal trimme i en annen tråd og her klager du på bensinforbruk??? sykt spør du meg.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet Desember 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2003 Kam innstillinger eller syke ventilklaringer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ulfcossi Skrevet Desember 22, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2003 Originally posted by Kjetilr juster co.. rart at du skal trimme i en annen tråd og her klager du på bensinforbruk??? sykt spør du meg.. det er ikke snakk om samme bil!!!!!!!;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Desember 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2003 Tja.. Løse dyser i forgasseren kanskje? Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StreetCar Skrevet Desember 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2003 Juster tenninga. Siter StreetCar http://www.StreetCar.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2003 Originally posted by ulfcossi hva skal jeg gjør for og få ned bensin forbruket på min bil det er en sierra 2 l bruker jo 1,5l på mila toppen er ny overhalet er det noe jeg kan gjøre........hjelp hjelp 2 liter gassermotor? Hvordan gasser,Ford vakuum-forgasser eller Weber? Eller innsprut? Har modifisert Weber 32/36 DGAV'en paa vanlig 2L OHC til aa bruke 0.78 paa mila paa langkjoring,og 0.93 paa herjing...bra nok?? PM hvis du vil ha lista paa hva som ble gjort.. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjirn Skrevet Desember 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2003 Lær deg orddeling :) Siter Bilforumet.noSuper Moderator- 04 VW Golf TDi- 94 VW Golf Vr6- 92 Honda Accord altforlat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy Skrevet Desember 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2003 Orddeling? Hjelper det på bensinforbruket da? Får man kjøpt det på Biltema?:rolleyes: Siter Proff Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Desember 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2003 Originally posted by Turboed1 2 liter gassermotor? Hvordan gasser,Ford vakuum-forgasser eller Weber? Eller innsprut? Har modifisert Weber 32/36 DGAV'en paa vanlig 2L OHC til aa bruke 0.78 paa mila paa langkjoring,og 0.93 paa herjing...bra nok?? PM hvis du vil ha lista paa hva som ble gjort.. :) Vakum gasseren, Motorcraft VV (veldig Variabel) ble heldigvis kun brukt på 1.6 literen! Heller ikke 32/36 DGAV ble levert originalt på Sierra, kun på Taunus og Granada! Sierraen har Weber, men jeg husker ikke betegnelsen! Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2004 Originally posted by Mondeo Vakum gasseren, Motorcraft VV (veldig Variabel) ble heldigvis kun brukt på 1.6 literen! Heller ikke 32/36 DGAV ble levert originalt på Sierra, kun på Taunus og Granada! Sierraen har Weber, men jeg husker ikke betegnelsen! Da vet jeg det...takker...men de fleste modifikasjonene jeg gjorde for aa faa ned forbruket funker paa Sierraens versjon av Weber ogsaa...har provd. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2004 Kom 2.0 med varajet II? 2.3 Hadde visst den. Alle snakker så dritt om varajet men ett forbruk på 0,6 i en rekord er bra syns jeg, tøff lyd, men funker kanskje dårlig på ford-motorer. vakuum-forgasser=sleideforgasser? Transit 2.0 hadde no sånt. Flasher: Er 20 S du har?, med varajet II forgasser, min gikk veldig billig så lenge annet-trinnet ikke ble brukt, du hører det(når det brøler i filtret), når det er i bruk så ser du jo måleren synke...... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg