Gå til innhold

Feil med dieselvarmer

Ranger emnet


Mortenaa

Anbefalte innlegg

Hei! Håper det er noen som kan hjelpe meg litt. Min 2005 Touran med diesel varmer har sluttet å virke. Den slår ikke inn lenger når jeg trykker på knappen. Den har vært slik et par ganger før ,men har "fikset" seg selv.

 

Nå vil den ikke på i det hele tatt.

Vet at den ikke skal virke når det er lite diesel på tanken, men dette gjelder jo uansett nå.

 

Noen som har tips før jeg må levere den hos onkel Harald = dyrt.

 

Takknemlig for svar, tips/triks.

 

 

Ha en fortsatt fin dag.

 

Mvh Morten

- Volvo V40

- Volvo 142

- Volvo V40 T4

- VW Touran 2005 TDI ®

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for raskt svar.

 

 

Den var jo inne på full service hos merkeverksted rett før jeg kjøpte den.

Dette var noe bilforretningen gjorde for at alt skulle være ok. Den har også fulgt alle servicer til punkt og prikke.

 

Men har bare bruktbilgaranti på den 3 mnd også har jeg hatt bilen i 5.

 

Bortsett fra dette så er jeg meget godt fornøyd med bilen. Men er kaldt om dagen, så hadde vært fint med den brenneren i orden.

Blir jo ikke akkurat fort varmt en slik bil som er gjerrig på diesel.

- Volvo V40

- Volvo 142

- Volvo V40 T4

- VW Touran 2005 TDI ®

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen grunner til at tilleggsvarmer ikke virker:

 

1.lite drivstoff, skal helst ikke kjøre når lampe lyser.

2.ingen flammedannelse (feks def glødeplugg eller tett brennkammer, tror på dette i ditt tilfelle)

3.overopphetelse, pga feks sirkulasjonspumpe som ikke virker. kan også bli feil hvis brennerens tempfølere er defekt.

4.dårlig batteri.

5.noen av forutsettningene for at den skal startes mangler, feks def tempføler til klima osv.

 

hvis brenneren misslykkes på over 3 startforsøk vil den automatisk låse seg. så den ikke vil starte igjen. da må du nesten til møller for og starte den/låse den opp ;)

 

har ikkke så mye peil på tilleggsvarmere, men dette er en begynnelse! :)

( )1972 Volvo 140 Turboprosjekt/Banebil.

( )2000 Volkswagen Golf 1.9tdi.

(x)1994 Ford Mondeo 1.8 stv.

(x)2002 Opel Vectra 1.8 stv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så mye for bra svar.

 

Sist den "tullet" så prøvde jeg å starte den mange ganger selv med full tank, men etter noen turer så virket den igjen.

Virker ikke som den da låste seg på mer enn 3 forsøk.

 

Noen ide å ta strømmen en stund for å se om noen "nuller" seg?

 

Har heller ikke peiling på slike varmere, men har en stygg anelse om at jeg kommer til å få det.

 

Mvh Morten

- Volvo V40

- Volvo 142

- Volvo V40 T4

- VW Touran 2005 TDI ®

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår