tommynes Skrevet Februar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2009 Jeg har problemer med en torx jeg må ta ut for å skifte termostaten. Når jeg begynte å skru fant jeg ut at det var helt rundt så skralla tar ikke i. Hvordan kan jeg få ut denne skrua? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2009 Bank inn en større torx, og hjelp til med ei sveisetang om du kommer til. Da løsner den. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Revolvo Skrevet Februar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2009 eller så får du takk i et verktøy på biltema som er veldig lett å bruke...borre en sak inn i skrua og skru den ut igjen med skrua...var bare en kompis som sa han hadde gjort d med en bolt sist helg...var helt overasket over hvor billig og lett d var;) Siter Mvh Tage Midtun volvo 940 97 turbo volvo 245 86 racarvogn 245 glt 87 (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommynes Skrevet Februar 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2009 eller så får du takk i et verktøy på biltema som er veldig lett å bruke...borre en sak inn i skrua og skru den ut igjen med skrua...var bare en kompis som sa han hadde gjort d med en bolt sist helg...var helt overasket over hvor billig og lett d var;) Hva het dette verktøyet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KimAndre Skrevet Februar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2009 I Sarp kaller vi dette for grisepikk.. :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HrpZ88 Skrevet Februar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2009 ja, gå på biltema og spør om dem har grisepikk Siter 98 Audi A3 94 VW Golf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyXEL Skrevet Februar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2009 I Sarp kaller vi dette for grisepikk.. :D det heter det, eller skrueuttrekker Siter Volkswagen - Das Auto Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stianuno Skrevet Februar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2009 det heter det, eller skrueuttrekker Nordpå kaller de det grisekuk:thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stianuno Skrevet Februar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2009 Kryssmeisel er også god greier:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BARE B Skrevet Februar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2009 Mang en skrue, topp blokk og annet har blitt ødelagt av grisepikker. Sitter skruen skikkelig fast kan grisepikken sprenge festet . Varme og slå i større torx . Siter Ford F250. Ford F150. Voyager3,3b . Kadett B. Kadett D. Rekord B. 2 dørs Jetta 2. Pug 406 Tdi. Kadett B stasjonsvogn og en haug med anna ræl + Lakkboks :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Februar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2009 Å borre i en TORX-skrue er litt jobb, de er gjerne glassharde. Bank i en større bits, glipper den og så banker du den på plass igejn og gir den en liten sveis. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet Februar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2009 Dette er snakk om termostathuset på en V40 og den sitter ganske vanskelig til, og komme til med en tang går ikke, banke inn en større torx går ikke da det er lett å ødelegge alt så en "grisepikk" er nesten det eneste alternativ som jeg skrev til trådstarter på PM. Husk at disse kommer i forskjellige størrelser og er spesialborr som følger med. Jeg har gjort akkurat dette og ødela hele driten med å banke på den. -Kai-Rune Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet Februar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2009 Skrueuttrekkerene på Biltema suger tissefant, de knekker som tannpirkere. Kjør på med sveisetang/wisegrip, den funker som regel :) Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommynes Skrevet Februar 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2009 Skrueuttrekkerene på Biltema suger tissefant, de knekker som tannpirkere. Jeg regna med det så jeg kjøpte en fra jernia Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baufish Skrevet Februar 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2009 Kan du ikke borre ut skruehodet, og når du da har tatt av termostaten, så står du igjen med resten av skrua som du skrur ut med ei tang. Eller du kan spenne den fast i drillen, går litt kjappere om du får dratt chucksen til ordentlig. Siter - Audi A4 2,0TDI B8-Dont drive faster than your guardian angel can fly- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg