Gå til innhold

Pleie av 2004 modell volvo titangrå metallic

Ranger emnet


Larsen86

Anbefalte innlegg

Som tittel sier så skal jeg så fort jeg får tilgang til litt varmere lokaler få vokset bilen min.... Har da følgende produkter til disposisjon;

MG Step 1 - Paint cleaner

MG Step 2 - Polish

MG Tech Wax

MG Scratch x

MG NXT WASH

Har selvfølgelig mikrofiber klutene, wash mitt , water magnet ,påføringspad med mer... men ikke tilgang til å bruke maskin...

 

Hvilken rekkefølge skal jeg legge på dette i ?`

Har noen riper som er overfladiske som jeg ønsker å få bort , noen tips til hvordan få det til best mulig?

 

Tips og triks mottas med takk ! =D

Volvo S40 2004 - 2,4i SUMMOM

Golf GTI 1999 Exclusive - 1,8T ( X )

Nissan Almera 1998 - 1,4 ( X )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Tech Wax holder tre uker er tull. Jeg jobber med Meguiar's proff og konsument og har testet dette utallige ganger.. et par lag med Tech Wax kan holde en hel vintersesong dersom man ikke bruker sterk avfetting.

 

Når det kommer til fjerning av ripene dine, kan du behandle utsatte områder med Scratch-X opptil tre ganger; og det blir bedre hver gang. Men som Bjorke sier, skal ripene fjernes helt må man til med proffserien med maskin.

Men hvis det bare er swirls og du ikke har for hard lakk, kan du få lakken 90% bedre med den kombinasjonen du allerede har

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for alle svar så langt.... er ikke mange store riper så jeg skal nok klare å skjule noe , så når jeg har lært meg å bruke meguiars for hånd skal jeg oppgradere til maskin tenker jeg :P bøyer med i støvet for alle dere som kan så mye og ser at jeg har en lærerik vår i vente :D men nxt wash sier for at er for sterk etter at bilen er vokset....stemmer det? bør jeg bruke noe annet eller blande nxt washen svakere osv?

Volvo S40 2004 - 2,4i SUMMOM

Golf GTI 1999 Exclusive - 1,8T ( X )

Nissan Almera 1998 - 1,4 ( X )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for alle svar så langt.... er ikke mange store riper så jeg skal nok klare å skjule noe , så når jeg har lært meg å bruke meguiars for hånd skal jeg oppgradere til maskin tenker jeg :P bøyer med i støvet for alle dere som kan så mye og ser at jeg har en lærerik vår i vente :D men nxt wash sier for at er for sterk etter at bilen er vokset....stemmer det? bør jeg bruke noe annet eller blande nxt washen svakere osv?

 

NXT Wash er ganske sterk ja, men ikke så sterk at man må "styre unna."

For å si det sånn; jeg la noen lag med første generasjon Tech Wax på i September '05, og jeg hadde fremdeles godt med voks på panser, øvre skjermer og tak i April '06... bilen hadde da vært vasket bare med NXT Wash, og en og annen gang med børsteløs maskinvask.

Nå er det TechWax 2.0 som gjelder, og denne skal visstnok tåle mer og ha lengre holdbarhet enn første generasjon...

 

Men det er ikke dumt å oppgradere til maskin; sjekk denne tråden på detailersclub der man diskuterer maskiner opp og i mente.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår