pondus23 Skrevet Februar 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2009 hallo.... er det noen som har vært bortig at tennpluggene står under vann??? og eventuelt vet hvordan det kommer dit..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2009 Skjønte ikke helt hva du mente med at pluggene står under vann, men.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pondus23 Skrevet Februar 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2009 det jeg mener er at det er vann rundt pluggen nede i hullet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Februar 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2009 Er det vann så skyldes det en tidligere motorvask. Er det kjølevæske så er det noen umbrakoplugger i mellom pluggene som ikke er tette Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pondus23 Skrevet Februar 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2009 takk skal du ha MONDEO skal se på de skruene, tok en motorvask sent i sommer så det er mulig at det er årsaken... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
støleja Skrevet Februar 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2009 hmm, åsså merker du ikke noe før nå? ville tro det var kjølevæske jeg da. hadde motorvask på min for en stund siden, seinere på dagen så begynte den å gå på 3 sylindere og fuske noe jævlig når den gikk på 4 igjen, da slo det over til gods ifra pluggene pga vann. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Februar 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2009 Har tatt opp en del slike der vannet har stått lenge uten fusk. Men andre fusker som f.. Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joaquin90 Skrevet Mars 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2009 Ka års mod er denne focusen? veit allefall at dei har lekket inn rundt spylar dysene på panseret, så du kan ta dei ut eller lime rundt dei Siter "The fear is in the eye of the beholder" (don`t let it be you) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Spock Skrevet Mai 30, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2011 Litt gammel tråd men, dette er noe som alle som har mkII Focus 1.6 burde sjekke - 1.4 også? Jeg har akkurat skaffet meg en 2005 1.6 bensin Focus. Før kjøpet leste jeg litt om modellen, blant annet på Honest John - hvor lekkende spylerdyser er nevnt. Selger informerte meg om , og viste kvittering, av utskifting av spylerdyser, plugger, pluggledninger og coil - på grunn av ansamling av vann som medførte fusking. Ford har en fiks for dette hvor de monterer bedre gummipakninger under spylerdysene. Konstruksjonen av toppen sammen med toppdekslet er en skikkelig vannfelle. Dette sammen med lekkende spylerdyser er etter min mening en veldig dårlig konstruksjon. Jeg synes det er dårlig at dette ikke har blitt fikset gratis og ved innkalling. Slik jeg forstår det blir dette kun fikset hos de som klager - og da gjerne at kunden betaler hele greia. På min kostet dette forrige eier rundt 5k. I og med at det har regnet en del i det siste så har jeg sjekket min for lekkasje, og ikke overaskende var toppdekslet vått etter et par regnskurer. Nappet ut plugghettene og fant at de to pluggene på høyre side sto i et par cm vann. Rommet under toppdekslet er delt inn i to kammere - så man må sjekke både høyre og venstre side. Nå har jeg lagt på godt med tetningsmasse under begge spylerdysene og det ser ut til å holde tett. Uansett om bilen går greit så burde man sjekke dette - spesielt hvis garasje ikke benyttes. Selv om bilen går greit, så kan det være vann i dette rommet hvor pluggene står, her er det også et par frostplugger, som kan ruste, på grunn av vannet og begynne å lekke. Jeg har også lest om tilfeller hvor pluggene rett og slett eksploderer. Trenger vel ikke å nevne det - men men vis forsiktighet ved motorvask. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg