Pajerosan Skrevet Februar 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2009 Har en 95 modell 106. Var på EU kontroll i dag og fikk beskjed om at jeg ikke hadde bremser bak angry2 Siden den tar fint på framhjulene, mistenker jeg lastjusteringsventilen på bakhjulene... noen som har ideer om hva det kan være? Bilen har ABS. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel206RC Skrevet Februar 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2009 tror det beste er å gå til http://www.peugeot-sport-club.no og stille det samme spørsmålet i gjesteforumet der :) Siter Peugeot sport club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reidar Skrevet Februar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2009 Det kan godt være lastejusteringsventilen. Jeg har selv måttet skidte den på min 106Rallye fordi den var rustet fast. Dynk den grundig i WD40 over noen dager så kanskje du klarer å "moe" den opp. Ny koster ca 1700kr hos BOS. Du finner den en del billigere på ebay og på diverse nettbutikker i England. Men det kan også være at bremsesylinderne bak er rustet fast. Dersom du demonterer bakbremsene og sjekker at begge stempel i hver sylinder glir fritt og det ellers ser greit ut kan du være temmelig sikker på at det er lasteventilen som er synderen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pajerosan Skrevet Februar 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2009 Da har jeg fått konstatert defekt lastjusteringsventil på høyre bakhjul. Men den koster over 3000 kr pr stk orginalt...:oohh Og det er en på hvert hjul... Noen som har tips til nettbutikker som kan ha slikt? Gjerne i utlandet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonsen106 Skrevet Februar 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2009 http://www.ebay.co.uk http://www.106parts.co.uk England så kryr det av 106er Siter 97mod s2 106 rallye turbo 95mod s1 106 rallye svart 95mod s1 106 rallye hvit 08mod vw caddy 140hk tdi firmabil 74mod international Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pajerosan Skrevet Februar 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2009 Har nå brukt noen timer på å saumfare internett etter slike ventiler. Uten særlig hell... Mekonomen har visstnok til 2500 kr. Lurer på om prisen er for paret? Det står ikke spesifisert om det er høyre eller venstre i lista til Mekonomen... Den som 106parts har ser ut til kun å passe biler med skivebremser bak... Merkelig at det ikke finnes noen som leverer slike uorginalt... det er jo et vanvittig utvalg av uorginale deler til disse bilene ellers... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonsen106 Skrevet Februar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2009 For paret? Det er da bare en lasteventil. Har du sendt en mail til 106parts? kan være at dem har selvom det ikke står på siden. Siter 97mod s2 106 rallye turbo 95mod s1 106 rallye svart 95mod s1 106 rallye hvit 08mod vw caddy 140hk tdi firmabil 74mod international Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pajerosan Skrevet Februar 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2009 På min bil er det en ventil på hver side. Den sitter over bærearmen. Ei fjær koblet til armen sørger for reguleringen. Skal sende en mail til 106parts og spørre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pajerosan Skrevet Februar 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2009 106parts hadde ikke... så da er en orginalventil bestillt... regner med den er laget av titan. Bør være det etter prisen å bedømme. Noen som har tips til hvordan man løsner bremserør fra mutteren? Røret snurrer rundt sammen med mutteren når jeg skal løsne røret fra ventilen... Alltid noe småtteri man skal plages med! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2009 Dynk mutteren/røret i wd-40/5-56 og rikk mutteren frem og tilbake.. Da løsner den nok fra røret. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pajerosan Skrevet Februar 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2009 Dynk mutteren/røret i wd-40/5-56 og rikk mutteren frem og tilbake.. Da løsner den nok fra røret. Har prøvd den metoden et par dager nå... får tru det løsner med tiden... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reidar Skrevet Februar 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2009 Det enkleste er nok å kappe inntil nippelen og lage ny flens med ny nippel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg