Gå til innhold

smutthull i loven for ombygde biler?

Ranger emnet


Snake89

Anbefalte innlegg

Satt her å tenkte litt på åssen man kunne komme seg unna biltrangsynet. Viss man har et fiktivt firma i sverige. Som man setter en firma bil på. som er custom bygget, og godkjent i sverige. Kan man da bruke denne bilen da i norge? hakke snøring på lover og regler om dette, så er bare en tanke.

 

Så om noen vet noe om dette så fyr løs. Som sagt dette er bare en tanke jeg fikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller alltid ha med en svensk statsborger i bilen, visstnok.

 

Men bosett deg i Sverige, bygg deg en bil, registrer den og ta den med tilbake som flyttegods etter noen år. Da må biltilsynet godkjenne den, utfra EØS-avtalens regler om fri flyt av personer og varer. Du må riktignok betale engangsavgift, men med bruksfradrag.

 

Eller:

Bygg deg en 3-hjulsbil. Reglene for slike er vesentlig friere enn for 4-hjulsbiler. Noe à la Peugeot 20Cup eller noe annet tøft. Det burde gå greit å få skilter på en sånn, også i Norge, også om du har bygd den selv fra bunnen av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få kjøre svenskregistrert bil i norge så må du ha hatt svensk bostedsadresse og/eller vært svensk statsborger i minimum 3 år, mener jeg å ha hørt.. Noe i den dur..

 

Så lenge du har fast bostedsadresse i Sverige kan du kjøre svenskregistrert bil i Norge. Så det var nesten riktig :rolleyes:

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men viss det fiktive firma er, multinasjonelt, firma opperer både i Norge og sverige. Da må dt vel være lov til å bruke denne bilen i norge også?

 

Eller er jeg helt på bærtur nå?

Bærtur.

 

La meg ta et eksempel som det faktisk har vært enkelte tilfeller av:

Hvis du leier en bil hos f.eks Avis i Sverige, og det blir oppdaget at du som nordmann bruker denne svenskregistrerte leiebilen i Norge, så sender den norske staten en regning til utleieselskapet på importavgift for bilen, pluss ei klekkelig bot. Og gjett hvor utleieselskapet videresender denne regningen på flere hundre tusen? Nettopp, til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bærtur.

 

La meg ta et eksempel som det faktisk har vært enkelte tilfeller av:

Hvis du leier en bil hos f.eks Avis i Sverige, og det blir oppdaget at du som nordmann bruker denne svenskregistrerte leiebilen i Norge, så sender den norske staten en regning til utleieselskapet på importavgift for bilen, pluss ei klekkelig bot. Og gjett hvor utleieselskapet videresender denne regningen på flere hundre tusen? Nettopp, til deg.

Neida, har lov til å bruke den i Norge, men da må du ha med et dokument som du får stempla på grensa. Gjorde dette selv for et par uker siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel være bosatt i sverige i 3 eller 5 år for å kunne ta med deg bil uten å betale for masse avgifter.

 

Er også slutt på den regelen om at flyttegodsbiler automatisk blir godkjent ved import, for MANGE år siden, da var det slik at om bilen var godkjent i landet du flytta fra ble den godkjent som den var i Norge.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår