Gå til innhold

Passaten starter plutselig ikke!

Ranger emnet


helene_:)

Anbefalte innlegg

Bilen er en 90 mod, 1,8 l......bilen er allerede på verksted, men lurer likevel på om det er noen kloke hoder som skjønner hva som er galt?

Bilen har starta helt fint bortsett fra de 2 siste gangene jeg startet den som kom det en litt rar lyd når jeg vred om tenninga. Parkerte bilen og da jeg skulle starte 10 min senere skjedde det ingenting da jeg vred om nøkkelen. Ikke lys eller noe. Det gikk heller ikke å dra den igang. Bilen ble derfor tauet til verksted. Men hva kan være galt?

Vw Passat 1,8 1990 mod

Opel Astra 1999 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er en 90 mod, 1,8 l......bilen er allerede på verksted, men lurer likevel på om det er noen kloke hoder som skjønner hva som er galt?

Bilen har starta helt fint bortsett fra de 2 siste gangene jeg startet den som kom det en litt rar lyd når jeg vred om tenninga. Parkerte bilen og da jeg skulle starte 10 min senere skjedde det ingenting da jeg vred om nøkkelen. Ikke lys eller noe. Det gikk heller ikke å dra den igang. Bilen ble derfor tauet til verksted. Men hva kan være galt?

 

høres ut som dårlg batteri for min del da:) sikkrt defekt. evntat bilen ikke lader slik at det har blitt midreog mindre strøm etter hvert å nå tok den kveld liksom:)

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er god kontakt mellom batterpolene og skoene, samt jord mot karoseri og pluss mot starter osv?

Hva skjer når du setter på noe som bruker strøm?

 

Vel, det var en mann som hjalp meg litt og han mente at alt dette var bra og han målte at jeg hadde strøm. Det er rett og slett ingenting som virker. Det er ikke så mye som en liten lyd engang når jeg vrir om nøkkelen. Totalt dødt!

Vw Passat 1,8 1990 mod

Opel Astra 1999 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei..blir det lys i lysene.. eller er alt mørkt...??? hadde en bil en gang der starteren rett å slett daua a i løpet av natta.. da jeg skulle starte neste morgen virka ikke en dritt... så vist det er lys i alt men bilen ikke starter.. ta å se om det kan være noe med startmotoren...

 

måtte ha en ny en jeg!

passat 1,8t 3b i eie

bmw 318 1,8solgt-mazda626 2l solgt-golf,1.9tdsolgt-opel omega 2lsolgt-ford mondeo 2,5.v6solgt-honda crxsolgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALt er mørkt, ingenting lyser. En stund har bilen vært sånn at den ikke starter på første forsøk men alltid på andre forsøk, så det kan jo være noe med tenninga kansje....?

 

Ikke alt av det elektriske i bilen går gjennom tenningslåsen, så som f.eks. lyset i kupeen. Om ikke dette heller fungerer så sjekk ledningene mellom batteriet og karosseriet(jord) og hovedfordelingen(+).

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viser seg at noen av ledningene hadde brent og verkstedet holder fortsatt med på å finne ut hvorfor.

 

Sikkert bare vert dårlig kontakt, da blir de svidd, ellers så hadde det nok gått sikringer, må ikke la de få feilsøke for lenge, vanlige verksteder tar ca 1000kr timen, og møller en 1500

http://www.bilforumet.no/faq.php

Maks 5 linjer i signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert bare vert dårlig kontakt, da blir de svidd, ellers så hadde det nok gått sikringer, må ikke la de få feilsøke for lenge, vanlige verksteder tar ca 1000kr timen, og møller en 1500

 

Uff, jeg vet, men hva skal en gjøre. Ringte i dag og spurte hvordan det gikk, men jeg får bare beskjed om å vente til de vet mer, men det er jo grenser for hvor mye jeg giddder å legge i en bil som er verdt 10.000...sleipe verksteder.

Vw Passat 1,8 1990 mod

Opel Astra 1999 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår