Gå til innhold

Jonas sin 242 `81

Ranger emnet


turbojonas

Anbefalte innlegg

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

takker:)

den der kromlista på frontruta ødelegger en del, så må få byttet ruta snart. tar åsså limer den med rutelim, istedet for sånn seig mann som den står i orginalt, så får jeg se hvor lenge det går før ruta sprekker...

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

liten update:

de dysene jeg bestillte var feil type, så jeg måtte bestille nye. tok heller 660cc da.

Byggde lmm`en inn i det ene trykkrøret etter ic, der var en hit, ble kvitt all fuskinga når en går av gassen uten dumpventil.

Men må lage ny, da jeg må ha større for å passe med de nye dysene.

monterte også en slik boost controller, greddy profec II spec 2.

 

bestillte og bilstein dempere, clubsport foran og rally bak, så skal jeg kappe litt så tenker jeg det blir bra.

må legge inn en bestilling på ipd og snart, justerbare stag bak, og 25mm stabstag.

 

jævla bra :)

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jævla, fikk feil dempere bak av pedersen... typisk, må allti vær noe.

men men, regner med de ordner opp i morgen :)

Ble bra foran da, med club sport! kappen en ring og, men må vente på stag fra ipd før jeg kan kappe bak.

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

fikk de nye demperene bak, så pedersens ordnet opp, veldi bra.

har fått polert bilen, en kyndig kamerat som tok seg av den delen, og så reiser jeg å en kompis til sverige i morgen å henter 2 stk zf kasser, fra bakaxel.se. skal bli godt å kunne gi gass i 3. giret igjen.

må bare bygge om til hydraulisk kløtsj, det kan bli litt knotete.

Tips til montering av zf lådan er hjertelig velkomne :)

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk takk :)

må kappe litt i usa blinkersene for å få de til å ligge fint intil lykta, åsså må de limes fast, siden de har en helt annen innfestning. lurer på om jeg kappet litt i hovedlykta og.

usa blinkersene skal skrus fast i usa hovedlampen, men det går jo ikke.

husk å vask godt å bruk primer før du limer de, med rutelim f.eks. det brukte jeg.

måtte kjøpe ett sett til, da det ene falt av da jeg paserte 180, pga dårlig grummarbeid ;)

 

orginalt så er det gule 5w lys i park, og gule 21w blink, men begge pærene er 5\21w pærer, og ingen lys i den refleksen.

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk takk :)

må kappe litt i usa blinkersene for å få de til å ligge fint intil lykta, åsså må de limes fast, siden de har en helt annen innfestning. lurer på om jeg kappet litt i hovedlykta og.

usa blinkersene skal skrus fast i usa hovedlampen, men det går jo ikke.

husk å vask godt å bruk primer før du limer de, med rutelim f.eks. det brukte jeg.

måtte kjøpe ett sett til, da det ene falt av da jeg paserte 180, pga dårlig grummarbeid ;)

 

orginalt så er det gule 5w lys i park, og gule 21w blink, men begge pærene er 5\21w pærer, og ingen lys i den refleksen.

 

aha, takker for eit utfyllende svar:)

Opel Omega B TD

Volvo 945Turbo - b230ft - solgt

1990 Volvo 240GL - solgt

1987 Volvo 245 Delebil

Mekaniker ved TruckNor Stryn. Volvo last og buss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår