Gå til innhold

Jonas sin 242 `81

Ranger emnet


turbojonas

Anbefalte innlegg

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

takker..

 

 

Har bestillt meg 20 shims til toppen nå, så bør klare å få vekk tikkinga.

nye silikonslanger er også i hus, men må handle ny intercooler, da den jeg har fått tak i er for brei, så jeg får ikke plass til den der jeg vil ha den....

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

har begynnt sånn smått på interiøret nå, bytta gulvteppet og har lakket en del paneler og slikt matt svart, mangler bare dørtrekk og framseter nå.

dørtrekka tror jeg jeg skal trekke om, evt. lage nye foran...

 

ellers har jeg hengt på den gamle leppa som sto på bilen når jeg kjøpte den, bak, synes egentligt det ble bra, må bare justere litt på eksosen..

skal prøve å få tatt ett bilde av det

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

bytta til doble ventilfjører i dag

DSC00293.jpg

det var et hekkan, men det gikk greit.

ble ganske bra egentlig, bedre drag i øvre del av registeret.

over 5500rpm er det ikke så mye som skjer, men det har nok andre årsaker.

 

har også laget meg ny hattehylle som jeg skal ha noe annlegg greier i

DSC00289.jpg

samt subkasse, som passer akkuratt over bensintanken i bagasjerommet.

 

Har enda ikke funnet ut av tikkinga, men skal bytte eksospakningene i toppen, og håpe på det beste, ellers bytter jeg topp.

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

har nå byttet eksospakninger til ingen nytte, så jeg bytter topp heller.

forsyner meg litt hos B230FT her på forumet, og leverer inn en 531 m\vx3 kam til overhaling, med de doble fjærene (som jeg forøvrig tok av igjen i dag...)

Ellers har jeg satt inn 2 forsterkere, og levert inn kina cooleren til en kamerat som skal sveise på noen branketter, så blir det montering av den og toppen i helga :)

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da har jeg vert å godkjent motor å senkesett, og fått det i vognkortet. satans vegvesen hadde ingenting å utsette på motoren, men krangla litt på hjulvinklene mine, men det gikk greit. hadde for anledningen satt på noen 185\80-14 dekk, siden mine sommerdekk på 205\40-16 ikke er helt lovlige i rulleomkretsen, og de 14" fikk jeg ufrivillig ført inn i vognkortet... Hk glemte dem å skrive, det var vel egentlig like greit.

har endelig fått kina cooleren tilbake

DSC00320.jpg

og montert den

DSC00323.jpg

DSC00325.jpg

Grunnen til at den ikke står midt i grillen, er at jeg ville feste radiatoren i de orginale festene, og radiatoren gikk med presspasning i mellom utløpene tin intercooleren...

 

har også handlet meg hvite blinkers bak

DSC00327.jpg

har litt rust etter den gamle skiltplata, som var av stål, som jeg skat ta, og må handle meg sånn svart 3M folie til å ha mellom lyktene.

tenkte også å ta av igjen lyktene å levere de til en lakkerer i området som kan sote dem helt lett for meg :)

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

fikk igår ny chip til bensin og tenning, fra en kar i usa, jævla bra greier. turtallsperra er flyttet til 7000 å greier:)

Har bestillt meg 550cc dyser, å venter på de å catchtank, så skal jeg bygge lmm inn i ett av trykkrøra (3").

skal også ringe pedersens på mandag å bestille en slik en høykapasitets oljepumpe, da jeg tror den orginale er litt slakk.

 

ellers da, noen forslag?

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår