Gå til innhold

Fått tilbud på Audi A6! Slå til?

Ranger emnet


ShowtimE

Anbefalte innlegg

Ja som sagt så har jeg fått tilbud på en Audi A6.

Fikk en telefon for 30 min siden, og lurer på om jeg skulle bytte inn min nåværende bil i denne..

Er ikke annonse ute, men kan si det jeg ble fortalt :

 

Er en 1.8T som muligens er chipet. Var 200 hk i den..

Bilen er Svart! Usikker på intriøret, men han skulle sjekke ut det!

Den er kjørt 175 000 + -

Måtte bytte reg. reim og noe annet som jeg ikke fikk med meg i farta...

Så med arbeid fikk jeg en pris på 80 000,-

 

Er dette et godt kjøp kanskje?

Noe spesielt som pleier å være galt med disse bilene?

Ellers noe å pirke på så sleng det inn!

 

Håper på kommentarer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis den har 200hk så er den garantert chippet. kmstand har egentlig ikke så stor betydning siden disse bilene går som oftes ganske langt, men ut ifra at den er chippet så vil jeg nok regne med at den er kjørt ganske hardt, da spørs det jo på om slitedeler er skiftet, ofte så vil vel bilen ha godt av å få skiftet foringer, evnt bærearmer, drivmansjetter osv. spørs om de har blitt skiftet tidligere. også har man jo motoren da, kan være toppakninger som er ganske tørre nå også ved den kmstanden.

 

Annen ting er hvordan bil du kjører nå?

hvis det er snakk om å bytte så regner jeg med at du har en anelse om hvor mye nåverende bil er verdt.

 

Nå veit jeg ikke hva som har blitt byttet på den A6 du vurderer å kjøpe,i tillegg veit jeg ikke om du kan mekke på bilen selv. men det jeg har skrevet ovenfor er hvertfall noen ting du bør se etter. Har en A6 selv med samme motor, er utrolig fornøyd med bilen hvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske det var en mann i 30 - 40 åra som hadde den, men er ikke sikker..

Det er Møller bil i stavanger som selger den for han.

Har spurt om div i forstillig, men ikke fått svar enda..

 

Nå kjører jeg en Audi 100 2.3E 1993 mod!

som er kjørt 270 000..

Skal ikke bytte min med denne, men selge min og så muligens kjøpe denne..

 

Har også spurt etter servicehefte, men ikke fått svar enda!

Kan mekke selv, men har ikke plass hjemme til å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Girkassa på A6 av forrige generasjon (C5, altså 1998-2004) er visst et svak punkt, og har hørt om flere av disse bilene som har havarert pga chipping, så vet ikke om jeg ville slått til... Nå vet jeg ikke hvilken årsmodell du har fått tilbud på da, men hvis det er 98-04 modell, vær obs hvis du ikke har tatt en avgjørelse ennå...

'10 Citroën DS3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bare automatkassene som er noe svake da? Jeg har i alle fall en 1.8T som er chippet med manuellkasse. Denne har gått 282000 nå, (chippet på ca 260000), og har ikke hatt noe problemer med girkassa.

Audi A6 1.8TQ 1998

Audi A6 1.8T 1998 - Til salgs!!

Audi A4 1.8 1997 - solgt

Audi 80 1.8E 1987 - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bare automatkassene som er noe svake da? Jeg har i alle fall en 1.8T som er chippet med manuellkasse. Denne har gått 282000 nå, (chippet på ca 260000), og har ikke hatt noe problemer med girkassa.

 

jeg har og hørt at det bare er automatkassa, har aldri hørt om svakhet på manuellkassa.....:)

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en høne blir til Prior-farm...

 

1.8T girkassene har ingen svakhet, men det er fler som STERKT anbefaler bytte til bedre clutch i forbindelse med chiptrim, da den originale ikke er det beste på så stor og tung bil. Ellers er det automatkassene som "er trøbblete", men det KAN og ligge i bruken og neglisjert vedlikehold som bytte av ATF oljen.

 

Om du skal kjøpe eller ikke osv er vanskelig å si, det blir jo din veiing av kroner mot bil osv.

MEN, jeg må bare legge til at jeg synes det er rart det må byttes registerreim på den bilen nå med ca 175 000km. Mulig jeg tar feil altså, men disse har vel 120 000km intervaller?

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEN, jeg må bare legge til at jeg synes det er rart det må byttes registerreim på den bilen nå med ca 175 000km. Mulig jeg tar feil altså, men disse har vel 120 000km intervaller?

 

Bare for å oppklare dette. -Det er intervaller på 120.000 km eller skifte etter 5 år. Så hvis dette var en 1999-modell som er kjørt litt lite, vil dette være det andre reg.reim-skiftet

Audi A6 Avant 2,4 1998

SAAB 900 GL 82Mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man tar vel det som kommer først ja.

Men er det ikke litt rart å bruke 5 år på å kjøre 55 000km med en slik bruksbil? ;)

 

Er vel km.stand som tilsier servicen etter hva jeg har forstått ja.

55.000km ville for meg være 2 års normal kjøring så det virker litt rart da ja.

Audi A6 3.0 tdi avant quattro 2012 modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår