Det er en helt annen type legering i kamstålet i kamakslingene nå enn de som har stått i disse motorene.Etter et evnt bytte så er vel motoren problemfri den.
Automatkassene led av at oljen ble skiftet for sjelden på akkurat disse.Kostbar affære å få ordnet den med overhaling eller byttekasse.Giringen merker man det spesielt på hvis det ofte blir at den ikke girer ned eller opp osv...så kan det være tegn på at kassa begynner å få det eller at oljen må skiftes.
Sånn ca rundt 200.000km så bør man være oppmerksom på spesielt de 2 tingene med motor/gearboks.Husker ikke skiftintervallet på automaten i farten, men verkstedet mener at de bør inn oftere enn hva serviceplanen tilsier.
Dieselpumpen KAN også være en svakhet.
Andre svakheter er vel ikke mere enn på andre biler som har gått såpass langt.
Ville regnet denne som en kurant bil hvis man får sjekket tilstand på nevnte ting før et evnt kjøp.Er dette byttet så er det jo pluss , men det er da vitterlig mange av de som ikke har dette problemet også av samme motortype.