Gå til innhold

lab161

Bruker
  • Innholdsteller

    23
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om lab161

  • Bursdag 02/26/1975

Contact Methods

  • Bosted
    oslo

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

lab161's Achievements

  1. Jeg sendte en mail til et firma i Oslo som driver med automatkasser. Fikk følgende svar: Vi kan ta et oljeskift og bytte filter . Dette annbefaler jeg på denne type bil da du for skifte forholshvis mye olje ved et slikt skift . Og for også rengjort og innspisert hvordan kassen ser ut inne i slik at magneter og event. urenheter blir fjernet.’ Vi kan også resette addapsjoner på kassen som også kan hjelpe ved slike symptomer. Ved flushing har du ikke noe oversikt på dette , og jeg er tilhenger og få skiftet filter, da det lar seg gjøre og ikke bare skylle igjennom det. På denne type automatkasse sitter filteret intergrert i bunnpannen slik at hele pannen skiftes. Alt dette har vi på lager og kan utføres forholdsvis raskt. Ta gjerne kontakt for nærmere avtale / info. Det er også noe feil på mecatronicen på disse dette kan også lage ugreie skift. Hva med og starte med en test/ diagnose så blir vi enige om hva som er fornuftig og utberdre utover dette.
  2. Hei Takk for svar. Dette var overhodet ikke gode nyheter. Jeg har ikke merker noe med automatkassen utover at jeg føler den napper til enkelte ganger når bremsepedalen slippes opp. Jeg får ikke bare en følelse av at min ruller bakover når jeg stopper i bakker. Den ruller sakte bakover. Det skjer også når jeg starter bilen i bakke. Når jeg setter den i drive, så ruller den bakover før jeg gir gass. Litt usikker på om det alltid skjer, eller om det bare er av og til. Skulle gjerne vært mer sikker på at et utlegg på over 5000kr ville fikse problemet. Kanskje de som flusher kassene kan ta den en prøvetur og vurdere det? Jeg har ikke byttet hjul siden vinterdekk gikk av bilen i vår.
  3. Dette er ikke noe stort problem, men litt irriterende er det likevel. Ganke ofte, etter feks å ha stoppet på rødtlys, napper/rykker det til når jeg slipper opp bremsepedalen. Hvorfor skjer dette? Trenger jeg å smøre opp calippere? Et annet problem jeg stusser litt over er når jeg stopper bilen i oppoverbakke, mens bilen er i drive, så begynner den noen ganger å rulle sakte bakover. Trodde bilen da skulle holde seg i ro ....... Opplevet aldri dette med min forrige bil (audi a6)...? Noe som vet litt om dette? Takker for svar....
  4. Det har en stund irritert meg at det er slark i girspaken. Den kan rikkes noe millimeter når jeg vrir på den. Skal den være sånn? Dette ødelegger litt av kjøreopplevelsen? Opplever også at bilen går tilbake til N når jeg setter den i D eller R når jeg skal starte kjøringen. På min brors x5 føles samme type girspake tight og god i forhold til min. Er det noe mulighet for stramme dette til selv?
  5. Her vell en ørliten mistanke om at slangen ikke er av absolutt høyeste kvalitet. Audi i Oslo skulle ha 3000kr for slangen. Bestilte en uorginal fra utlandet til en brøkdel av prisen.
  6. Jeg har en audi a4 B6 2005 1.9 TDI quattro som er kjørt gangske langt (302 000km). Det er vel ganske utrolig at turboen har vart så lenge. For 1 år siden var det hull i slange mellom turbo og intercooler. Byttet den i fjor sommer. I går var det igjen hull i den nye slangen. Har lenge tenkt at tiden for å bytte turbo er kommet, men utsetter og utsetter. Lurer litt på hvorfor det går hull i slangen. Er det pga av utslitt turbo eller har det med tett partikkelfilter å gjøre. Noen som har noen innspill?
  7. Jeg har lenge slitt med dårlige radiosignaler og ikke fungerende varme i bakrute. Etter å ha lest flere foruminnlegg kokluderte jeg med at dette må være brudd i kabel i hengsel til bakluke. Mitt lokale verksted har tidligere sjekket hengsel uten å finne brudd. Jeg sjekket nå dette grundigere selv. Løsnet kontakter fra radioforsterker under spoiler og trakk kabler ut gjennom høytaler-hullet. Fant da brudd i flere kabler. 3 kabler var brutt tvers av, mens andre hang så vidt sammen. Kun 1 var 100%. Loddet sammen kabler og trakk kabler tilbake. Jeg ble litt overrasket da radiosignaler fortsatt fremstod dårlige. I dag så jeg at heller ikke varmetråder fungerer. En stor skuffelse. Var sikker på at dette nå var løst. Radio forstærkeren så grei ut når jeg hadde den ute. Litt kondens og moderat fukt i noen koblinger, men den så ikke preget ut på noen måte. Nå er jeg usikker på hvor veien skal gå videre. Skal jeg måle strøm i kabler? Kan det være flere brudd som ikke var synlige? Hvilken kabel er strøm til varmen i bakrute? Noen som kan hjelpe??
  8. Etter å ha lest litt ser jeg at partikkelfilter ikke ble byttet på service......trodde det var endel av serviceintervallen, men det er det jo ikke....
  9. Jeg hadde for noen få uker siden service på min E61 2007 mod. Da ble b.l.a partikkelfilter byttet. Etter ca 1 uke fikk jeg feilmelding på partikkelfilter. Meldingen kommer etter ca 5-10 minutters kjøring. Har lest litt om dette og forstår at dette KAN komme av mye småkjøring.... Er likevel litt skeptisk til at dette dukker opp for første gang, rett etter et filterbytte..... Har i dag kjørt 25 mil. Kjørte da bilen hardt. Meldingen kommer likevel fortsatt. Har forstått at det kan være behov for en regenerering av anlegget. Han som kan dette er ikke tilbake på 3 uker. Kan jeg bare kjøre bilen med denne meldingen?
  10. Antar jeg har en sprekk i røret mellom turbo og intercooler. Alle symptomer tyder på det. Nytt rør vil jeg bestille fra utlandet. Møller tar 2650kr for røret????? Fra utlandet blir det fort litt leveringstid. Jeg er derfor litt spent på om røret lar seg reparere midlertidig. Hvordan er det med trykk og varme? Har noen råd ifh til fremgangsmåte?
  11. På EU kontroll i dag fikk jeg beskjed om at jeg måtte bytte bremseslanger bak på min A4 2004 mod. YouTube er mitt faste verktøy når jeg jobber med bilen. Men finner ingen video på bytte av bremseslanger. Kanskje det er veldig enkelt...... Forstår jo at bremsene må luftes etterpå. Det skal gå greit. Noen som kan si noe om bytte av bremseslanger?
  12. Takk. Da er det litt annerledes enn jeg trodde. Trodde veien gikk via hjulbrønnen. Regner med at det skal være greit å få til selv
  13. Jeg er ingen mekaniker, men har gjort mye selv på min A4 tdi 1.9 quattro 2004 mod. Da med god hjelp fra YouTube. Trodde bytte av glødeplugger skulle være grei skurring for meg, men YouTube har ingen video av min modell og motor, såvidt jeg kan se. Noen som vet hvor pluggene er plassert på min bil?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår