Gå til innhold

kurtinge

Bruker
  • Innholdsteller

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om kurtinge

  • Bursdag 11/04/1971

Contact Methods

  • Bosted
    oslo

kurtinge's Achievements

  1. A6, 98 model, 1.9tdi Har fått en gnikselyd foran. Hører den hele tiden når jeg svinger eller kjører i humper. Er nok å sette rumpa på forskjermen så gnikser det. Hva er galt? Er det dyrt? Noen erfaringer
  2. Litt "skruing" i VAG-KOM resulterte i en mer detaljert melding: VAG-COM Version: Release 409.1-S Chassis Type: 4B - Audi A6 C5 Scan: 01,02,03,08,15,16,17,35,36,37,45,55,56,76 ------------------------------------------------------------------------------- Address 01: Engine Controller: 038 906 018 DG Component: 1,9l R4 EDC 00SG 1625 Coding: 00002 Shop #: WSC 02325 1 Fault Found: 00575 - Intake Manifold Pressure 17-10 - Control Difference - Intermittent Readiness: N/A ----------------------------------------------------------------------- Ifølge wiki'en hos Ross-tech er det da bare å sjekke/skifte N75-ventilen. Noen som vet hvor den sitter på en 1998 Audi a6 1.9tdi ?
  3. Har fått feilkode nå, men ikke veldig informativ. Sjekket på hjemmesidene til Ross-tech litt. Den første feilen skal ifølge wiki'en gi symptomer som jeg ikke har. Den andre feilen er ett av to alternativer, kan de se ut som. Men den versjonen jeg har av NAV-KOM vil ikke helt fortelle hva. http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00575 Problemet med at turboen kutter kommer og går litt. Vil tro evt feil med selve turboen kanskje er mer konsekvent enn en solenoid-ventil som kanskje henger seg? Forslag ? Chassis Type: 4B - Audi A6 C5 Scan: 01,02,03,08,15,16,17,35,36,37,45,55,56,76 ------------------------------------------------------------------------------- Address 01: Engine Controller: 038 906 018 DG Component: 1,9l R4 EDC 00SG 1625 Coding: 00002 Shop #: WSC 02325 2 Faults Found: 00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent 00575 - Shareware Version. To Decode all DTCs 17-10 - Please Register/Activate - Intermittent Readiness: N/A
  4. Jeg har hatt dette problemet, men det ser ut til å være borte enn så lenge. Må motoren gå for at du får ut disse feilkodene?
  5. Hva ble prisen for turboen? Hva koster det å få den byttet på verksted?
  6. Hvordan fant de ut at turboen holdt på å bli dårlig? Har samme greiene, men det ser ut til at problemet kun oppstår når bilen er kald/halvvarm og det er -10 eller kaldere ute.
  7. Jeg byttet ett gørr-skittent luftfilter og håpte dette kanskje ville hjelpe. Der og da så hjalp det ikke i det hele tatt, men har observert at visst bilen er skikkelig varm og det ikke er -10 grader eller kaldere ute så greier jeg ikke å fremtvinge dette problemet. Kan dette gi noen pekepinn på hva som er galt? Ellers så fikk jeg kabelen her om dagen, men den ga ingen feilmelding annet enn ett eller annet med bremsene som jeg ikke forsto helt hva betydde. Ser ut som det er masse funksjoner som ikke er "åpnet" i den versjonen av VAG-KOM som jeg bruker. Skal google litt på saken i tillegg til å lære meg litt mer om dette programmet.
  8. Har ikke funnet feilen enda. Venter fortsatt på kabel. Vet ikke om de har tenkt å ro kabelen hit, jeg :-| Jeg har jo googlet i det vide og brede. Mitt inntrykk utifra løsninger osv er at det er enten LMM'en eller en ventil som heter N75. Prøver nå å fortrenge at det kanskje er turboen som kokser igjen og at den må byttes. Er det noen måte å sjekke dette på? Too be continued.......
  9. Ser at luftmendemåleren koster 699,- på Biltema og 1707,- hos Torshov. Ganske så stor forskjell. Er vel ok å handle denne komponenten begge steder, kanskje ? Har også googlet meg frem til at N75-ventilen også typisk gir slike problemer. Noen som kan forklare hvor den sitter? Ellers så tips meg gjerne om hvor jeg bør kjøpe disse komponentene.
  10. Kan kokset eller tett turbo fikses på noe vis eller er det ensbetydende med at en må bytte? Uff....jeg lukter pengeutlegg :(
  11. Nei, det er ingen swish og powsjj-lyd. Ingen lamper som lyser og ingen ulyder, men jeg mener på at summingen fra turboen forsvinner. Jeg har observert at dette skjer visst jeg gir gasspådrag når bilen har litt belastning. Dvs når det enten er oppoverbakke eller jeg f.eks. kjører 60-70 og girer ned i tredje og gir full gass. Plutselig så forsvinner effekten.....omdreining ligger mellom 3-4000. Etter å stoppe motoren er alt ok igjen :-| Har bestillt meg en VAG-COM-kabel så visst den passer så kan jeg kanskje få ut noe mer info. Noen som vet om jeg helst burde parkere bilen ? På småkjøring i byen så merker jeg jo ingenting.
  12. Heisann! 98mod, 1,9Tdi, manuell Jeg var ute å kjørte en dag her og så plutselig ble bilen superlat. Jeg mener jeg kanskje ikke hørte "summingen" fra turboen, men dette er jeg ikke sikker på. Jeg ble veldig innesluttet og tenkte at turboen er røket. Etter å ha stoppet og startet bilen så var alt tipp topp igjen. Imidlertid så kom problemet tilbake igjen. Men det ordner seg etter restart. Hva er det som kan være galt, mon tro ?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår