Gå til innhold

Min Omega MV6

Ranger emnet


FantIkkeNick

Anbefalte innlegg

  • Svar 100
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

litt bare? rister på hue til hele conseptet, latterlig hele dritten, se på de sideskjørta. haha skjønner ikke hvordan den går og lage så stygge stylingsett og at folk kjøper det er jo bare latterligt!Slik setter ned en bil i verdi ved oppussing.

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tatt ett par bilder i det siste, ikke utvendig enda... ikke fått vaska den pga rævva vær på vestlandet :\

Men håper å få gjort det imorgen, da skal jeg skifte h/caliper bak og vannpumpe tenkte jeg.

 

Bilde0006.jpg

Bilde0005.jpg

starten på dagen med snøkaoset... tok 2 timer til jobb istedetfor 15 min som til vanlig.

Bilde0008.jpg

litt mer snø...

Bilde0010.jpg

kjeda meg i køen så vippa ut lyset i taket og fant ut det var parklyspærer i spottene og hadde "tilfeldigvis" 2 blåe dioder i hanskerommet så måtte jo bare prøve..

Bilde0011.jpg

litt uklart bilde, men tenkte å kjøpte blått diode sett til instrument og knapper o.s.v på fredag når jeg får lønn. Så det matcher til spilleren hehe, utrolig lei av det gule lyset også...

Bilde0012.jpg

 

Ellers som sagt tenkte jeg å vaske bilen imorgen å da skal jeg få tatt noen utvendige bilder :)

 

Sjekka foresten bremser på mandag pga hyling, fant ut at bremsene hang på alle hjula og indre stempel på h/bak mangla pakning så det var godt rusta fast... Men etter å ha smørt opp alt og nye klosser på 3/4 hjul så virker det jammen som om bilen går litt bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du skifter vannpumpe må du vel ha av reg reima? i såfall er det like greit å bare bytte den...

 

Hehe som ex opel mekaniker så er jeg klar over det ;) standard prosedyre det nå :)

Men nei på v6 står vannpumpa på dynamo/multireim/viftereim eller hva annet folk skulle kalle den for. Var ikke akkurat noe slakk i den når jeg sjekka den når topppakningene ble skifta... men funnet ut i det siste at jeg skifter den uansett pga problemer med høyt trykk i kjølevannet. Blir også å hive på kjølevannsrens når jeg først er igang å håpe på at det bare er noe dritt som tetter opp systemet litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel vil du ha blåe dioder så har bilextra dem, meeeen så var det det at disse blir ganske blå og egner seg ikke til parklys ivertfall... heller ikke lovlig og kjøre med.. meeeen vet at mekonomen har noen blålakkerte vanlige parklys pærer, men om de blir noe særlig blåere eller hvitere er jeg usikker på. Ikke prøvd dem selv...

 

Ellers kan det jo være at du får blå lakkerte parklyspærer på biltema, trodde selv at de var blå de jeg kjøpte men var visst grønne, men dem lyste skikkelig grønt også... men dem ligger nå i handskerommet å gror da jeg ikke har noe bruk for dem :P

 

Hvite dioder vet jeg ikke hvor man kan få tak i... gjerne bilextra har det også ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår