Gå til innhold

Min Omega MV6

Ranger emnet


FantIkkeNick

Anbefalte innlegg

Foresten hvis du tenker på de blå diodene jeg har i spottene så er det disse jeg kjøpte på bilxtra. Blir ekstremt blå iforhold til vanlig lakkerte pærer. Egner seg vel egentlig ikke som spotlys heller, er vel mer eller mindre blitt døpt som horelyset mitt :P Da det ser ut som toalettene rundt omkring som har blå/lilla lys for å forhindre narkomane i å sette sprøyter når det er mørkt ute :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 100
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Funker denne bilen her ja:) fikk lyst å stjele alt du hadde av frontlys:D

 

Hehe ja er godt fornøyd med den jeg, hvertfall nå etter jeg har skifta alt av bremser + h/caliper bak... fant ut at absolutt alt HANG å det hang faen meg å.... Føler den ble ett hakk sprekere da ja :) Har gått over kanaler og andre plasser jeg føler er litt utsatt for steinsprut/oppsamling av dritt o.s.v med tectyl også idag, fant en sånn kjekk spray tectyl som faktisk "bygger" seg opp istedetfor at det renner rett av hvis det blir litt mye...

 

Frontlysa har jeg ikke gjort så mye med egentlig... Skifta lyktene da til sorte angel eyes fra blomdalen, men må få kobla ut diodene som lyser imellom angeleyesa, da disse egentlig ikke er lovlig og pga dem lyser litt vel mye opp så folk blinker av og til med lysa... + de lyser såpass opp at på kveldstid ser du ikke angelseyesa før du er nærme... eller står på siden...

Ellers har jeg skifta lyspærene til xenon look fra biltema (de på 100 watt ikke de på 55 watt) Først ble jeg litt skuffa, for når jeg først hadde skifta dem å skrudde på lysa så virka dem litt slakk/misfarget... men når du har kjørt dem varm så lyser dem så og si helt hvitt med blåaktig farge i.

(Fant utav disse pærene igjennom en bil jeg hadde innom på jobb... var ikke xenon på denne men syntes lysene var så hvite så tok ut pæra å så... å sto seff "biltema h7 12v 100w" på dem så tok turen ut der for å se hva jeg fant)

 

Fikk ikke skifta vannpumpe idag... men skal få gjort det neste uke, tror faktisk jeg har funnet feilen med høyttrykk i kjølevann også, kan virke som om systemet er litt tett... Har jo hatt vauxhall pølse ("kanel") på før jeg skifta topppakninger, og det har visst tidligere eier også hatt + brukte endel svart silikon som tettning rundt omkring så kan være at noe av dette har havnet i kjølevannet og hjulpet til å tette igjen systemet... Målt både HC i kjølevann og tatt avgassmåling på bilen og er ingenting som tyder på at det er en av topppakningene som sliter etter skifte... Og når jeg hadde kjørt den varm her en dag og stoppa, og skrudde på tenning etter 10-15 min så havna temperaturen over 100 grader, som vil si den koker... så tror den slepper ut trykket en plass... mest sannsynlig vannpumpa da dette var det eneste jeg ikke skifta når jeg tok topppakningene... å hadde heller ikke ny oring til denne så trykka svart silikon rundt som midlertidlig løsning... men kjøpt både kjølevannsrens og ny vannpumpe så neste uke så skal jeg få rensa systemet og skifta vannpumpe å håper at det løser problemet :)

 

Ellers så har jeg bestemt meg for å få bilen helt rustfri (hjulbuene og bittelitt på dørene), få retta ut 3 småbulker fra tidligere eiere... Brukt så mye penger på bilen allerede nå så like greit å få ordna alt så jeg har den endel år til ;)

Så neste planlagte utgift blir 25000, som dekker bulkene, fjerning av rust og full omlakkering i valgfri farge, kan velge imellom alt som er.. + han skulle også ta omlakkering på styling jeg bestemte meg for og få det montert... så nå sliter jeg litt med å finne ut hva farge jeg skal ha :P Men satser på å få gjort dette før sommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fin bil. Bare og bytte hjulbue så blir den perfekt :)

 

Hvordan er det å få skifta hjulbue på disse ? Ikke sett så mye på det... men må vel sveises ? Hadde gjort seg å blitt kvitt den rusten der ja, gikk grundig over alt under når jeg hadde den oppe for å skifte bremser. Og da så alt helt topp ut så spraya godt med tectyl over kanaler og slike plasser :) Skal få levert den inn for full tectylbehandling igjen i nærmeste framtid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lakk den for eksempel gun metall metallic eller noe..

 

har noe alla samme pærene selv i nærlys, bare at ejg har 55W H1 pære. mega-blue pærene gir mye penere utsende.. bare kjipt parklysa lyser når den har på nærlys.

 

Ahh, ja var iferd med å kjøpe de selv, men så ingen forskjell da jeg testa disse på jobb (han ene hadde en liggende så heiv i den 55w "blåe" i ene lykta og vanlig pære i den andre) og kunne ikke se noe forskjell... men litt senere på dagen hadde jeg service på en som hadde helt hvitt lys men den hadde ikke xenon så måtte ta ut pæra for å se hva han hadde fornoe å da fant jeg fram til de mega blue greiene ;) gjorde seg litt bedre på bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det å få skifta hjulbue på disse ? Ikke sett så mye på det... men må vel sveises ? Hadde gjort seg å blitt kvitt den rusten der ja, gikk grundig over alt under når jeg hadde den oppe for å skifte bremser. Og da så alt helt topp ut så spraya godt med tectyl over kanaler og slike plasser :) Skal få levert den inn for full tectylbehandling igjen i nærmeste framtid :)

 

Gå inn på http://www.veng.no og kjøp deg en ny hjulbue. Skjærer du ut bua det. Så lager du en kopi i papp eller noe, så legger du den inntil nye hjulbuen og skjærer den ut. ( Tunga rett i munn ) Så punkter du den rundt. bruk godt tid og husk, hvis det blir for varmt slår dritten seg og da blir det mere jobb.

 

 

Godt du skal priotere rusten. HATER RUST! Er så grusomt stygt :ratatatat

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår