Gå til innhold

Clutch tips

Ranger emnet


roy2000

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Ja, nå er tiden kommet til meg og om clutchbytte..

Har lett litt rundt og har funnet et sett (clutch og svinghjul) på e-bukta til ca 4000,- .

 

Da er spørsmålet om noen av dere har vært borti eClutchmasters og kittene de har? Var jo meget billig, men er om det er noe kvalitet på det. Har lest litt, og noen er fornøyd, og andre ikke..

 

Her er linken:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/A4-PASSAT-1-8L-TURBO-STAGE-2-RACINGCLUTCH-FLYWHEEL_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp1742Q2em153Q2el1262QQcategoryZ33730QQihZ002QQitemZ120364762475QQtcZphoto

 

Eller er det noen andre her som vet av andre steder hvor man kan finne clutch /kit til ikke så alt for mange seddler?

 

Mvh

A4 1,8TQ {Sølve}

-{Audi_Roy}-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dette på min 1.8TQ selv, trodde clutchen var gåen etter 3mnd. Men var bare at jeg hadde forlenget pinnen på clutchpumpa fordi den orginalclutchen bygger ut mere. Var bare at etter endel herjing og litt lang pinne så fria den ut litt tidlig. Bytta pinne her om dagen. Da tok den som den skal igjen:) Kan ikke si annet en bra om dette clutch settet. Også lest masse possitivt på amerikanske forumer. Bra pris for veldig bra clutch!

97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt

*91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dette på min 1.8TQ selv, trodde clutchen var gåen etter 3mnd. Men var bare at jeg hadde forlenget pinnen på clutchpumpa fordi den orginalclutchen bygger ut mere. Var bare at etter endel herjing og litt lang pinne så fria den ut litt tidlig. Bytta pinne her om dagen. Da tok den som den skal igjen:) Kan ikke si annet en bra om dette clutch settet. Også lest masse possitivt på amerikanske forumer. Bra pris for veldig bra clutch!

 

Hei.

 

Hørtes jo greit ut dette.. Det virker jo som settet skal være ganske greit da.

 

Hvordan merka du det ang dreimomente med lettere svinghjul?

Ble ikke sittende å geare for hvær minste oppoverbakke?

 

Mvh

A4 1,8TQ {Sølve}

-{Audi_Roy}-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig ikke tenkt på det ang oppover bakker å giring. Men den har litt mindre moment på bunnregisteret, men den blir MYE villigere ved høyere turtall. Mye morsommere å kjøre syntes nå jeg. Den er mye bedre i oppoverbakker en sugemotorer fortsatt, så tror ikke det skal bli noe problem for deg:) Men bare husk at den clutchen er veldig av og på siden det er en 6 puck clutch. Men etter min mening er den verdt pengene helt klart!

97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt

*91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig ikke tenkt på det ang oppover bakker å giring. Men den har litt mindre moment på bunnregisteret, men den blir MYE villigere ved høyere turtall. Mye morsommere å kjøre syntes nå jeg. Den er mye bedre i oppoverbakker en sugemotorer fortsatt, så tror ikke det skal bli noe problem for deg:) Men bare husk at den clutchen er veldig av og på siden det er en 6 puck clutch. Men etter min mening er den verdt pengene helt klart!

 

Ja, da mener du at den er snar i inngrep? Ikke like "smooth" som orginalen?

 

Mvh

A4 1,8TQ {Sølve}

-{Audi_Roy}-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir en bil for en som liker å kjøre og liker litt racing feeling på en måte da. Du kan jo si det sånn at clutchen hadde ikke vært så bra om den ikke tok så fort.

 

Det orginale svinghjulet er også fjærbelastet så det skal bli enda mere smooth, så det blir helt annerledes.

 

Også greit å si fra at du må kappe de orginale skruene til svinghjulet som skal boltes i veiva;)

97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt

*91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår