Gå til innhold

roy2000

Bruker
  • Innholdsteller

    60
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om roy2000

  • Bursdag 09/12/1984

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    A4 1,8TQ
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    2001
  • Yrke eller sivil status
    Maskinopperatør
  • Motor (eks 1.6)
    1,8
  • Fylke
    Nordland

Contact Methods

  • MSN
    roy2000@online.no
  • Bosted
    Mo i Rana

roy2000's Achievements

  1. Hei. Hvordan/hvor monterte du servoen? Regner med det var uorginal servo du kjøpte? Mvh
  2. Hei. Håper noen av dere kan hjelpe meg litt; har sett en plass at man får kjøpt sånn "laken" for å legge på forskjermene når man skrur, slik at man slipper riper etc. Vet de har på bilxtra, men er da på jakt etter slike med audi logo ev også VW logo. Noen som vet av slike på ev. e-bukta? Vet liksom ikke helt hva de heter på english:) EDIT: Heter fender cover, og har funnet mange med forskjellige logoer, bla.a ford logo. Her er det eneste jeg har funnet hittil med audi logo: http://www.datex.com/en/pdf/Datex_Audi_04_2003_en___.pdf
  3. Men, da vi har samme AC kontroll, kan vi bytte den også, og det ikke passer? Eneste jeg vet han ikke har,som jeg har, er askebegeret, men det følger vel rammen til 1DIN systemet.?
  4. Ja, men vi begge har B5, så da skal det gå å bytte kun innerrammen?
  5. Hei. Hiver meg på denne tråden, da jeg lurer på det samme, bare med en 01mod a4, B5.. Jeg har da enkel DIN, men vurderer å gå over til 2DIN. Har da en kompis som har 2 din org spiller i sin 99mod A4, som er villig til å bytte. Kan vi bytte over INNMATEN i midtkonsollen? Så på linken over, at det KUN var innmaten til 2 din? Vil det si at man slipper bytte over hele midtkonsollen? Alså kunn ta ut innmaten og bytte? Mvh
  6. roy2000

    Turbotrykksfall

    Hei. Drister meg til å høre med dere her inne om dere vet hva som KAN være galt med bilen; Har da en 01mod A4 1,8TQ, som er chippa, non-cat, åpent KN filter og sportseksos. Har hatt et laddetrykk på ca 1,4 bar ved fullt pådrag, intill i dag. Da gikk det opp til 1 bar. Ved lengere pådrag (fartsøkning) økte trykket til 1,2-1,3 bar, men tok enormt lang tid. Kan det være at turboen synger på siste værset? eller noe annet smånipps? Blir et lite nykk akkurat idet jeg slipper gasspedalen, men det kan være hva som helst.. Mvh
  7. Hører du hvor det kommer fra? Er det inni motoren? Deksel rundt? Slanger etc? Hadde en klirrelyd jeg og, men det var varmeskjoldet til luftfilteret som var løst..
  8. Hei. Ja, har hatt det siden bilen ble chippet, og virker ikke som den har tatt noe skade av det. Men lar den gå seg varm før jeg drar på,og samme at den får roe seg litt ned før jeg stopper bilen. Har faktisk vært oppi 1,6bar, noe som flesteparten ikke tror meg på. Kan kanskje være liten feilmargin på elektroniske autogauge meterne.. Men uansett, så vil jo det ikke besvare spørsmålet ang bytte til K03-22 turbo; kan det gjøres uten å måtte chippe bilen på nytt? Ev hva er konsekvensene/forskjellene? Det er nevnt at man må passe laddetrykket, og kanskje senere spool up..?
  9. Hei. Ja, har montert det nå, og nå ladder den nesten oppi 1,5bar! ? Kanksje litt mye til orginalturbo, men drar godt ifra.. Men hvis jeg kan bytte til 22 turbo uten å må chippe på nytt, hvorfor mener flesteparten at den må det? Ja, skjønner jo at hvis den blir mappet, så er det best, men her er det jo kun litt større komp.hus det er snakk om.. Så eneste konsekvensen du kan komme med, er kanskje litt høyere laddetrykk og senere spool up? Mvh
  10. Hei. Har et lite spørsmål som jeg egentlig har fått mange svar på, men håper noen her har et endelig svar; Har da en 01 mod A4 1,8TQ som er chippet. Går ut fra det er orginal snurbo på den, alså K03-15 ? og har da snappet opp en K03-22 .. Det sies at de er lik, men kompresjonshuset er litt større på den 22 utgaven. Vil det si at bilen må chippes/mappes på nytt ved montering av en K03-22 turbo, ev hvorfor? Hva er konsekvensene ved bytte og ikke noe mer modifisering? Mvh
  11. Hei. Billig hengerfeste kan du sjekke opp med Scanparts i trondheim. De er billige og hjelpsomme. Nr dit er: 738 48 110 Ang ledningsnett, så er det beste å få noen som er god på bilelektronikk til å legge opp hovedstrøm fra batteri/releholdere og bruke rele m/sikringer bak. Dvs at man bruker bilens orginale ledningsnett som styrestrøm. Positivt med dette, er at hengerkontakten er en egen kurs med sikringer, slik at får du feil på ledningsnettet på hengeren, går ikke bilens orginale sikringer. Negativt med dette, er at det krevet litt jobb å legge det opp og koble det. Kostnader: Jeg måtte gjøre dette på min 00mod A4 2,5TDI V6 Quattro, da denne hadde pærevarsling etc, og et orginalt "hengerkontakt" sett til denne bilen var over 700kr! Derfor laget jeg dette selv til et par hundre kroner komplett med rele,sikringer, kabelsko og ledninger. Sum: Hvis du har en bil som ikke har pærevarsling, er det lettest å bruke "strømtyver" på bilens orginale ledningsnett (baklykt,bremselys og blinklys). Mener å huske at det hengerfeste jeg kjøpte fra Scanparts, var det med hengerkontakt og ledninger.. ga vel en 15-1700 kr for det. Mvh
  12. roy2000

    Clutch tips

    Ja, da mener du at den er snar i inngrep? Ikke like "smooth" som orginalen? Mvh
  13. Ja, eineste "tjuv"trikse eg ha hørt, e å sætt inn en motstand på den eine sondn, så de mål 2 forskjellie verdia, men ingen som veit kor stor dn må va..
  14. Hehe, ja for syns skyld e d jo d da, men vell jo ha teng iordn. E litt artiar å ha teng på stell :P hehe.. Clutch, nei, eg sett no å vurder sette fra eClutchmaster ..
  15. roy2000

    Clutch tips

    Hei. Hørtes jo greit ut dette.. Det virker jo som settet skal være ganske greit da. Hvordan merka du det ang dreimomente med lettere svinghjul? Ble ikke sittende å geare for hvær minste oppoverbakke? Mvh
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår